Otomotiv sektöründe diğer yıllardan farklı bir yıl oluştu. Peugeot Otomotiv Pazarlama AŞ Genel Müdürü Marc Bergeretti, bu yılın ilk ve ikinci yarısını birbirinden ayırarak bir değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizerek, “Bu yılın ilk yarısını, geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda her ay bir önceki yılın aynı ayına göre ciddi ölçüde gelişen, artış gösteren bir pazar trendinden bahsedebiliriz. Yılın ikinci yarısında ise kurlarda ve faiz oranlarında başlayan dalgalanma ve artışlar kaçınılmaz olarak araç fiyatlarına da yansıdı.” dedi. 2013’te binek otomobil pazarında yüzde 18 oranında bir artış gösterirken, hafif ticari araç pazarında yüzde 14 oranında bir düşüş yaşandığı bilgisini veren Bergetti, “Son 2 yıl içerisinde toplam pazarda binek otomobillerin payı yüzde 69’dan yüzde 78’e yükseldi. Bu gelişme binek otomobillere, özellikle B segmentine olan ilginin artmasının yanı sıra hafif ticari araçlar ile ilgili karşılaşılan idari zorlukların bir sonucu olarak da açıklanabilir. Bu eğilimin 2014 yılında da devam edeceğini öngörüyoruz.” dedi.
Pazarın eylülden başlayarak bir önceki yılın aynı ayına göre ilk kez küçük bir daralma yaşadığına dikkat çeken üst yönetici, “Ekim ayında pazar tatil günlerinden de etkilendi. Bu açıdan ekim ayı pazarı da geçen yıla göre bir düşüş gösterdi. Dolayısıyla yılın ilk ve ikinci yarısı arasında ciddi farklar oluştu. Ancak sektör, stoklarını ve pozisyonunu hep yıl sonuna göre ayarladığı için bu yılın toplam pazar rakamları 825-840 bin aralığında gerçekleşecektir. Geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 10 oranında bir büyüme ile 2013 yılı, Türkiye otomotiv tarihindeki en güçlü gerçekleşen 2. yıl olarak yeni bir rekor kıracak.” diye konuştu.
Ocak-kasım aralığında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 9,3 büyüyen Türkiye otomotiv pazarına karşın Peugeot, satış rakamlarında yüzde 14,3 oranında bir artış elde etti. Bunda Peugeot 301’in başarılı lansmanının önemli bir paya sahip olduğunu belirten Genel Müdür, “Bu sayede Peugeot, yılın ilk 11 ayında binek otomobil pazarında 18 bin 268 adet satış gerçekleştirerek yaklaşık yüzde 60 artış elde etti. 2013 yılının ilk 11 ayında toplam 27 bin 137 adet satış rakamı gerçekleştiren Peugeot, yüzde 3,75 oranında bir pazar payına sahip oldu.” değerlendirmesini yaptı. Yılı yüzde 4 pazar payı ile tamamlamayı planladıklarını da sözlerine ekledi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |