Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Şubat 2014 Çarşamba - 11:47

Genç sürücüler fazla risk alıyor!

Goodyear ve Avrupa Sürücü Okulları Federasyonu (EFA) tarafından yürütülen araştırmaya göre, 12 Avrupa ülkesinden 2.334 sürüş eğitmeninin yüzde 51’i, 25 yaş altı genç sürücülerinin önceki nesillere göre daha fazla yönlendirmeye ihtiyacı olduğuna inanıyor.

Genç sürücüler fazla risk alıyor!

Goodyear ve Avrupa Sürücü Okulları Federasyonu (EFA) tarafından yürütülen araştırmasına katılan eğitmenler, gençlerin kazaların potansiyel sonuçları hakkında farkındalık eksikliğinden dolayı araçları risk alarak sürdüğünü belirtiyor. Avrupa çapında, diğer yaş grubuna göre genç sürücülerin dahil olduğu kaza sayısı iki kat daha fazla olduğu görülüyor.

 

Sürüş eğitmenlerine göre, Avrupalı gençler arasında tehlikeli sürüşün en büyük nedeni (%65 oranla) kazaların olası sonuçları hakkında farkındalık eksikliği olarak öne çıkıyor. Eğitmenler gençlerin tehlikeli araç kullanmalarındaki sebepler arasında deneyimsizlik, cep telefonlarının dikkat dağıtıcı etkileri, alkol kullanımı, ölümsüzlük duygusu, yüksek sesle müziğin dikkat dağıtıcı etkisi ve güvensiz sürüş
pop-kültürünün yüceltilmesini sıralıyor. Cep telefonlarının neden olduğu dikkat dağıtıcı etkiler Avrupa'da yüzde 50 oranına sahipken, Türkiye’de bu oran yüzde 77.

 

Araştırma sonuçlarına göre acemi sürücüler kendi risk alma kapasitesinin farkında değil. Goodyear’ın 2012 yılında genç ve tecrübesiz sürücüler arasında yaptırdığı araştırma; gençlerin üçte ikisinin hız sınırını aştığını ve yüzde 39’unun trafik sinyalleri veya işaretlerine uymadığını ortaya koymuştu.

 

Yol güvenliği eğitimi şart !

 

Sürüş eğitmenleri yüzde 65’ine göre Avrupalı gençler arasında tehlikeli sürüşün başlıca nedenleri arasında kazaların potansiyel sonuçları konusunda farkındalık eksikliği yer alıyor. Eğitmenlerin yüzde 65’i araç içinde ve yolda her zamankinden daha fazla dikkat dağıtıcı etmen olması sebebiyle, bugünün genç sürücülerinin (18-25 yaş) daha fazla yol güvenliği eğitimine ihtiyacı olduğuna inanıyor. Eğitmenlerin yüzde 63’ü genç ve acemi sürücülerin önceki nesle göre daha tehlikeli araba kullanmasının ardındaki sebeplerin yoğun hayat koşulları ve  sabırsız bir toplumda büyümek olduğunu ifade ediyor.

 

Avrupa sürüş eğitmenlerinin yüzde 29’u bugünün genç acemi sürücülerinin önceki nesillere göre eğitim sırasında alınan tavsiyelere uyma konusunda daha az dikkatli olduğuna inanıyorlar. Eğitmenlerin yüzde 29’u bugünün genç sürücülerinin sürüş derslerine hiç değer vermediğini düşünüyor.

 

Araştırma bulgularını değerlendiren Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Tüketici Lastikleri Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef, "Yol güvenliği konusunda gençleri, hayat boyu sergileyecekleri beceriler ile donatmak için, sürüş eğitmenlerinin, sektör liderlerinin ve siyasetçilerin genç neslin yol güvenliği tutumunu ve gerçek yol koşullarında karşı karşıya gelecekleri dikkat dağıtıcı etmenleri anlaması önemlidir. Goodyear ve EFA’nın birlikte yürüttüğü bu araştırma, eğitim ve uygulamanın önemini genç sürücülere aşılamak için daha fazla şey yapılabileceğini göstermektedir" şeklinde konuştu.

 

Avrupa Sürüş Okulları Federasyonu Başkanı John Lepine ise, "Bu çalışma, eğitmenlerin gençlere, sürüş becerisinden daha fazlasını öğretmenin ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. En kaliteli sürüş eğitimi; gençlerin dikkat dağıtan unsurlar ile başa çıkmasına, ciddi yol güvenliği önlemleri almasına, güvenli sürüş davranışları geliştirmesine yardımcı olmalıdır” dedi.

 

Tehlikeli araç kullanımının temel nedenleri

 

Avrupa çapında, diğer yaş grubuna göre genç sürücülerin dahil olduğu kaza sayısı iki kat daha fazladır. Sürüş eğitmenlerine göre, Avrupalı gençler arasında tehlikeli sürüşün temel nedenleri:

 

-Acemi sürücülerin kazaların olası sonuçları hakkında farkındalık eksikliği (%65)

-Deneyimsizlik (%62)

-Cep telefonlarının dikkat dağıtıcı etkileri (%50)

-Uyuşturucu ve alkol kullanımı (%49)

-Ölümsüzlük duygusu (%51)

-Yüksek sesle müziğin dikkat dağıtıcı etkileri (%21)

-Güvensiz sürüş, pop-kültürünün yüceltilmesi (%33)

 

Cep telefonlarının neden olduğu dikkat dağıtıcı etkiler Avrupa'da yüzde 50 oranına sahipken, Türkiye’de bu oran yüzde 77’dir.

 

Polonya'daki eğitmenlerin dörtte üçü (%73) yaşıt arkadaş baskısının gençler arasında tehlikeli sürüşün en büyük nedeni olduğunu ifade ederken, Fransız eğitmenlerin yüzde 85’i dikkatsiz sürüşe en fazla neden olanın alkol kullanımı olduğunu söylemektedir.

 

 

 
Renault'un yeni pazara yönelik ilk konsepti
 
Ekspres Lojistik Renault Trucks ile güçlendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Renault'un yeni pazara yönelik ilk konsepti
KWID CONCEPT, şirketin yeni pazarlara olan taahhüdünün bir göstergesi ...
Otogazda, ÖTV’siz LPG vurgunu
Rekabet gücünü artırmak için kozmetikte kullanılan LPG'den ÖTV alınmıyor. ...
Skyscanner 2013’te iki kat büyüdü
Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran ...
 
256 THY çalışanı tekrar iş başı yapıyor
Hava-İş Sendika, THY'deki iş akitleri feshedilen 256 çalışanın işe dönüşü ...
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı daraldı
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2014 yılı Ocak ayında ...
DHL Resilience360 risk yönetim çözümü
DHL, müşterilerine 360 derece esneklik sunmayı hedefleyen Resilience360 ...
 
Sektör 'kaplama lastiğe' sahip çıktı
Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa ...
Avrupa'daki hak ihlallerine karşı ilk adım
Lojistik sektörünün yıllardır mücadele ettiği sorunların çözümü için UND ...
Araç bakım hizmetlerinde güç birliği
Tüm perakende ve profesyonel müşterilerine uzman lastik ve araç bakım ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikafahrerşoförlkw haberler Kamyonkamyonumdikkatbus