Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, en yeni üyesi Eagle F1 Asymmetric 3 ile büyüyen lastik pazarına çok özel bir ürün sunuyor. Goodyear, ıslak ve kuru zeminde sağladığı daha kısa fren mesafesi ile sürücülere çok daha güvenli ve konforlu bir sürüş fırsatı sunan yeni yaz lastiği Eagle F1 Asymmetric 3’ü İstanbul Autodrom’da görücüye çıkardı. Eagle ailesinin başarısı testlerle kanıtlanmış ve premium araç üreticileri tarafından da kalitesi ve performansı sebebiyle tercih edilen Eagle F1 Asymmetric 3 lastiği, Goodyear’ın olağanüstü fren performansı, kuru ve ıslak zeminlerdeki sürüş kabiliyetiyle öne çıkıyor.
Lansmanın açılış konuşmasını yapan Goodyear Türkiye Genel Müdürü Pietro Saletta, ultra yüksek performans lastik segmentinde Türkiye pazarında, son 5 yılda %200 gibi çok ciddi bir büyümenin yaşandığını ve bu büyümenin gelecekte de devam etmesini beklediklerini belirtti. İnovasyonun, Goodyear’ın DNA’sında olduğunun altını çizen Saletta; “Goodyear, şirket tarihi boyunca devrim yaratan lastik teknolojileriyle standartları daima en yüksek seviyeye taşımıştır. Goodyear; Eagle ailesinin yeni üyesi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ile Ultra Yüksek Performans (UYP) segmentine iddialı bir giriş yapıyor. Bağımsız test kuruluşu TÜV SÜD tarafından yapılan testlerde[1], özellikle ıslak zeminde aldığı başarılı sonuçlarla Eagle F1 Asymmetric 3 lastiğimiz önde gelen rakiplerine göre üstünlüğünü kanıtladı” dedi.
Etkinliğin sonunda Test Pilotu Burcu Burkut Erenkul, BMW Z4 marka otomobillle Eagle F1 Asymmetric 3’ü test etti. Burcu Burkut Erenkul, lastiklerin özellikle yol tutuşu ve frenleme performanslarından oldukça etkilendiğini ifade etti.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, sürücülerin beklentilerini yeniden tanımlıyor
Ultra yüksek performans lastik segmentinin, Avrupa’da önümüzdeki 5 yıl boyunca yıllık ortalama %3,3 büyümesi bekleniyor. Bu büyümenin ana sebebi olarak, UYP lastiklerine sahip C, D ve E segmentlerindeki (orta, üst, büyük ve lüks araçlar) araç sayılarındaki artış öne çıkıyor[2].
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3’te üstün güvenlik ve performans sağlanması adına çok yoğun çalışmalar kaydedildi. Goodyear mühendisleri, bu lastiği geliştirmek için 36.000 saatten fazla süren çalışmalar yürütmüş, yapılan 5.000’den fazla test, 1.200’den fazla yol testi ve 5 ülkede bulunan 5 test merkezindeki 3.800’den fazla uygulamada kullanılan lastikler toplam 330.000 km yol kat etmiştir.
Eagle F1 Asymmetric 3, sahip olduğu Aktif Frenleme Teknolojisi sayesinde, frenleme sırasında zeminle teması ve yol tutuşunu artırarak daha kısa fren mesafesi sunar. Buna ek olarak, lastikte kullanılan ve yol tutuşunu güçlendiren yeni bileşim sayesinde lastik bir yandan frenleme ve sürüş esnasında daha iyi bir yol tutuşu sağlarken, diğer yandan bileşimde kullanılan yapışkan reçine sayesinde ıslak ve kuru zeminlerde daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü bir sürüş performansı sağlamaktadır. Yeni güçlendirilmiş lastik yapısı sayesinde, bir yandan daha kontrollü bir sürüş sağlarken diğer yandan da lastiğin güçlü ve hafif yapısıyla sürüş ve viraj performansını artırmakta, lastik aşınmasını ve yakıt tüketimini en aza indirmektedir.
Eagle F1 Asymmetric 3’ün performansı kanıtlandı
Goodyear’ın talebiyle bağımsız TÜV SÜD tarafından yapılan testler[3], Eagle F1 Asymmetric 3’ün güçlü özelliklerini ortaya çıkarmıştır. Test sonuçları; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3’ün, sektörün önde gelen üç rakip lastik markasının ortalamasına göre ıslak zeminde 2,6 metre daha kısa fren mesafesine sahip olduğunu kanıtlamıştır.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3’ün kuru zeminlerde üç rakip şirketin ortalamasına göre 1,3 metre daha kısa fren mesafesine ve ıslak zeminlerde %4 daha iyi sürüş performansına sahip olduğu görülmüştür. Sonuçlar, aynı zamanda, lastiğin üç rakip markanın ortalamasına göre %10,9 daha iyi yuvarlanma direncine sahip olduğunu da göstermiştir.[4]
Bir diğer bağımsız test kuruluşu DEKRA tarafından yapılan testler, Eagle F1 Asymmetric 3’ün, üç rakip markanın UYP segmentindeki lastiklerinin ortalamasına göre 11.528 km daha fazla lastik ömrü ve %31 daha az aşınma sunduğunu da kanıtlamıştır.[5]
[1] TÜV SÜD Automotive tarafından Eylül-Ekim 2015’te yapılan ve önde gelen 3 rakip firmanın UYP segmentinde en yeni lastik desenlerinin karşılaştırıldığı test sonuçları baz alınmıştır. Lastik ebadı: 227/45R17 91Y; Test aracı: VW Golf; Test merkezi: Mireval(F), Papenburg(D), TÜV SÜD PS Garching(D); Rapor No:713066268.
[2] Kaynak: Global Insights / IHS Mart 2015
[3] TÜV SÜD Automotive tarafından Eylül-Ekim 2015’te yapılan ve önde gelen 3 rakip firmanın UYP segmentinde en yeni lastik desenlerinin karşılaştırıldığı test sonuçları baz alınmıştır. Lastik ebadı: 227/45R17 91Y; Test aracı: VW Golf; Test merkezi: Mireval(F), Papenburg(D), TÜV SÜD PS Garching(D); Rapor No:713066268.
[4] Yuvarlanma direnci değerleri: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – 100; ana rakiplerin ortalaması – 81,9. Testin bir bölümü 713066268 no’lu raporla birlikte paylaşılmıştır..
[5] DEKRA tarafından Eylül – Ekim 2015’te yapılan ve 3 ana rakip firmanın UYP segmentinde yer alan güncel desenlerinin karşılaştırıldığı test sonuçları baz alınmıştır. Lastik ebadı:225/45R17 91Y; Test aracı:VW Golf; Test bölgeleri: 2015-137 no’lu testte belirtilen koşullara uygun olarak FP01 açık yol test alanı.