Le Mans 24 Saat Yarışı, dayanıklılık yarışı takviminin en prestijli yarışı olarak öne çıkıyor. Goodyear 27 araçlık LMP2 kategorisinin lastik tedarikçilerinden olacak.
Goodyear, Le Mans yarışlarının en büyük kategorisi olan Le Mans Prototype 2 kategorisi için Eagle F1 SuperSport yarış lastiklerini geliştirip üretiyor. Bu yıl 90. kez düzenlenecek olan bu tarihi organizasyonda bu hafta sonu koşulacak yarış, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası sezonunun üçüncü turunu oluşturacak. Goodyear, 15 WEC aracına ilaveten, şampiyonada dünya genelinden Le Mans'da mücadele edecek 12 LMP2 aracının lastik sağlayıcısı olacak. Goodyear'ın LMP2 kategorisinin tek lastik sağlayıcısı olma anlaşması, markanın ilgiyle izlenen Le Mans yarışı dahil olmak üzere sezon boyunca araç ayarları ve stratejisi konusunda takımlarla yakından çalışması anlamına geliyor.
Geçtiğimiz sezonun LMP2 şampiyonu WRT, 13,6 km uzunluğundaki pistte 363 tur atarak Formula 1 Grand Prix yarışının 16 katından fazla mesafe kat etti. Yarışlar genellikle 11 turdan oluşurken, bazı takımlar dört yarış, yani 600 km boyunca aynı takım lastikle mücadele ediyor. 2021 Le Mans yarışlarında bir takım Goodyear lastikle kat edilen en uzun mesafe ise 650 km oldu. Bu mesafe, yaklaşık altı takım lastik kullanılmasını gerektirecek olan iki Formula 1 Grand Prix yarışının toplam mesafesinden daha fazla.
Goodyear EMEA Motor Sporları Direktörü Ben Crawley: "Goodyear için Le Mans'a her yıl katılmak heyecan verici. Dayanıklılık yarışı takviminin bu en önemli yarışı, Goodyear markası için de son derece önemli. Yarışın kendisi 24 saat sürse de bu yarışın hazırlıkları 1 yıl sürüyor, ancak ekibimize en çok heyecan veren de bu yarış. Le Mans'ı bu kadar özel kılan inanılmaz atmosferi ve takımların sergilediği mücadele."
Le Mans yaklaşırken WRT sıralamayı önde götürüyor
WEC sezonunun iki yarışının ardından WRT takımı, Rene Rast, Robin Frijns ve Sean Gelael ile lider konumda. Bu üçlü, Le Mans yarışlarına Mayıs ayında kazandıkları 6 Saatlik Spa-Francorchamps zaferinin ardından katılıyor. Sebring pistindeki ilk yarışı kazanan United Autosports ise şampiyonun yalnızca altı puan gerisinde.
Tek ıslak zemin lastiği görücüye çıkıyor
WEC LMP2 takımları bu sezon ilk kez Goodyear'ın bir takım ıslak zemin ve bir takım kuru zemin lastiğini kullanacak. Daha önce takımlara "ara lastik" sağlanıyordu. WEC sezonunda bu sezona kadar kullanılan ara lastiğin ardından Goodyear, bu iki lastik stratejisini Le Mans yarışlarında ilk kez uygulayacak. Goodyear Dayanıklılık Programı Müdürü Mike McGregor: "Çok daha geniş bir çalışma aralığına sahip bir ıslak zemin lastiği geliştirmek için çok çalıştık. Bu lastiğin performansından memnunuz ve sürücülerin tek bir lastik malzemesiyle yarışmayı sabırsızlıkla beklediğinden eminiz.
Tek tip lastik uygulamasıyla, mühendislerimiz Bahreyn'in kavurucu sıcağından Le Mans'ın serin akşamlarına kadar her koşulla başa çıkabilecek bir lastik geliştirdi. Sürdürülebilirlik açısından da organizasyon süresince daha az lastiğin kullanılmasını bekliyoruz."
Sanal dünyaya merhaba: e-spor turnuvası izleyicilere açıldı
Bu yıl Le Mans İzleyici Köyünde düzenlenecek Le Mans Sanal yarışları, izleyicilerin sadece birkaç yüz metre ötede koşulan gerçek yarışların heyecanını yaşamasına olanak tanıyacak. Sezonu Ocak ayında 24 Saatlik Sanal Le Mans yarışıyla tamamlayan e-spor şampiyonasının resmi lastik ortağı Goodyear olurken, şampiyonada dünyanın en hızlı yarış simülatörleri sahne aldı. Hem gerçek yarışların hem de sanal versiyonunun lastik sağlayıcısı olan Goodyear'ın inovasyonları böylece dünya genelinde yeni kitlelerle buluşuyor.
Goodyear'ın Le Mans takvimi
Le Mans hazırlıkları yıl boyu sürerken, Goodyear mühendisleri organizasyona iki hafta kala pistte yerini aldı. Yarış için alıştırma ve hazırlık çalışmaları Çarşamba ve Perşembe günleri yapılıyor. Goodyear'ın pist destek mühendisleri, takımlara destek sağlamaya yarış başladıktan sonra da devam ederek, 24 saat boyunca lastik pit noktalarında strateji belirlemek ve lastikleri zamanında sağlamak için pit garajlarında takımlarla iş birliği içinde çalışıyor.
24 Saatlik Le Mans yarışı, 11 Haziran'da Türkiye saati ile 17:00'da start alacak.
Goodyear hakkında:
Dünyanın en büyük lastik şirketlerinden The Goodyear Tire & Rubber Company'nin, 23 ülkede 55 fabrikası, ABD ve Lüksemburg’da iki inovasyon merkezi ve bünyesinde yaklaşık 72.000 çalışanı bulunmaktadır. The Goodyear Tire & Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak 1961 yılında kurulan Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.; 1700’ü aşkın çalışanı ile Adapazarı ve İzmit fabrikalarında Goodyear, Fulda, Sava, Debica ve Kelly markaları çatısı altında, tüketici lastikleri ve ticari lastikler üretmektedir. Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasında olan ve hisseleri Borsa İstanbul’da “GOODY” sembolüyle işlem gören Goodyear Lastikleri Türk A.Ş.’nin ürünleri ve faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için https://www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||