Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Kasım 2015 Çarşamba - 14:10

Goodyear Uyarıyor!

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, ticari araç şoförlerini kışın doğru lastikleri kullanmamanın tehlikeleri konusunda uyararak, kış lastiği tanımının Avrupa ülkeri arasında farklılık gösterdiğine dair bilgilendiriyor.

Goodyear  Uyarıyor!

Türkiye’de kış lastiği uygulaması 1 Aralık tarihinde başlıyor.
 
Goodyear, araç sürücülerini kış koşullarında kış lastiği kullanılması için uyarıyor

Ticari araçlar için kış lastiği mevzuatına sahip 28 Avrupa ülkesi bulunuyor. Türkiye’de ise Kasım 2012’de yürürlüğe giren yönetmelikle 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında yük ve yolcu taşıyan bütün ticari araçlara kış lastiği takma zorunluluğu getirildi. Bütün ticari araç sahipleri araçlarını bakanlıkça yayınlanan genelgede belirtilen özelliklerdeki kış lastikleriyle trafiğe çıkarmak durumundadır. Üzerinde M+S işareti ve/veya kar tanesi (snowflake) işareti bulunan ve 7ºC’nin altındaki sıcaklıklarda yol tutuşunu artırmak amacıyla bileşimi özel olarak belirlenmiş ve sırt yüzeyinde özel olarak tasarlanmış desenleri bulunan lastikler kış lastiği yerine geçmektedir. Ayrıca kamyon, çekici, tanker, otobüs, yarı römork ve römork türü araçlarda lastik diş derinliği en az 4 mm olmak zorundadır.
 
Goodyear Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ticari Lastik Pazarlama Direktörü Benjamin Willot, “Sürücülerin hepsi ani bir kar yağışının sebep olabileceği problemleri biliyorlar ve genellikle araçlarını gerektiği şekilde donatıyorlar. Ancak, ticari araçlar için kış lastiklerini yalnızca hava koşulları bunu gerekli kıldığında değil, yıl içerisinde belirlenmiş zaman diliminde kullanılmasını da talep eden Avrupa ülkelerinin sayısı gitgide artıyor. Avrupa'da ticari araçlar için kış lastiğiyle ilgili mevzuatların birbiriyle uyumlu olmaması sürücüler için büyük bir zorluk. Kurallara uymamanın sonucunda ceza kesilebilir ya da aracın yoluna devam etmesine izin verilmeyebilir” şeklinde açıklamada bulundu.
 
Ticari araçlar için kış lastiğinin tanımı Avrupa dahilinde geliştirilmeye devam ediyor. "çamur ve kar" anlamını taşıyan M+S (Mud + Snow) (ayrıca; MS, M&S, M-S) işareti kış lastikleriyle ilgili ulusal kurallar için bir zemin oluşturmaya devam ediyor. 2012'nin sonunda Avrupa Birliği yeni ve ilave bir kamyon kış lastiği sembolünü tanıtmıştı. 3-Tepe-Dağ-Kar-Tanesi (3PMSF) sembolü yalnızca lastiğin kar üzerindeki minimum performans eşiği gerekliliklerini karşılaması durumunda yasal olarak kullanılabilmektedir.
 
Avrupa dahilinde, bazı ülkeler hali hazırda 3PMSF işaretli ticari araç lastiklerine atıfta bulunan kış lastiği mevzuatlarını yürürlüğe geçirmiş olmakla birlikte, tüm M+S işaretli lastikleri hala kabul etmektedir. Yeni işareti tanıyan ülkeler Türkiye, Norveç, İsveç, ve Rusya olarak öne çıkarken; Avusturya, Almanya, Hırvatistan ve İtalya ulusal kış lastiği mevzuatlarında sadece M+S işaretini kabul etmektedir. Belçika, Danimarka, Finlandiya, Macaristan, İrlanda, İngiltere ve Polonya gibi bazı Avrupa ülkelerinin ise herhangi bir kamyon kış lastiği mevzuatı bulunmuyor.
 
Türkiye’de Kış Lastiği Uygulaması Dört Yaşında
 
Ülkemizde aynı anda aynı iklim şartları yaşanmadığından bu süreler Bakanlıkça belirlenen arttırımlarla sınırlı olmak üzere şehir içi taşımacılıkta kış lastiği uygulaması ile ilgili hususlar ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak ilgili valiliklerce belirlenebiliyor.
 
Uygulama ile ilgili konuşan Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Satış Müdürü Şaban Güngör, “Yönetmelikle birlikte kış lastiği kullanma bilincinin artış göstermesi sevindirici, ancak sadece yönetmelik kapsamında zorunlu tutulan araç sürücülerinin değil, tüm sürücülerin öncelikle kendi can ve mal güvenlikleri için kış mevsimi koşulları altında kış lastiği kullanmaları gerektiğine inanıyoruz. Filoların ve tüm ticari araç sahiplerinin kış koşullarında da ticari faaliyetlerini aksamadan yürütmeleri adına lastik en önemli unsurlardan biri. Goodyear olarak, bu bilinçle ürün geliştirmeye ve hizmet sunmaya devam ediyoruz” dedi.
 
Goodyear’dan Ticari Araçlar İçin Özel Kış Lastikleri
 
Goodyear’ın zorlu kış koşullarına özel olarak geliştirdiği kamyon lastikleri; UltraGrip Max S ön aks, UltraGrip Max D çeker aks ve UltraGrip Max T treyler lastikleri kar lastiklerinin resmi işareti olan 3PMSF ve M+S sembollerini taşıyor. Çeker aks lastikleri %50 oranında aşındığında bile, 3PMSF işaretinin koşullarını karşılayacak konumunu korumayı sürdürüyor. Bu eşsiz özellikle birlikte, kamyonların yollarına devam ederken, filo operatörlerin ve sürücülerin içlerinin rahat etmesini sağlıyor.
 
 
Goodyear, filolara yönelik gerçekleştirdiği bir anket sonucuna göre, filoların %68'inin kış lastiklerinin kış boyunca kış çekişini optimize hale getirmeye yardımcı olduğuna inandığını gösteriyor. %50'si kamyonlara özel kış lastikleri için en önemli performans kriterinin karda çekiş gücü olduğunu belirtiyor. Bu sonuçlar, %40'a kadar daha fazla yol tutuşu sunan yeni UltraGrip Max serisi geliştirilirken göz önünde bulunduruldu.
 
Goodyear'ın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Benjamin Willot, özellikle kış boyunca, ticari araçlar için en önemli unsur hareketliliği sürdürmek olduğunu, filo operatörleri kamyonlar için olan kış lastiklerinin karda yüksek seviyede çekiş gücü sunmasını istediklerini söyledi. Willot; “3PMSF işaretine sahip yeni Ultra Grip Max serimiz kamyonlar için olan kış lastiklerinden beklenen yüksek çekiş gücünü tam olarak karşılıyor. UltraGrip Max D, %50 oranında aşındığında bile Avrupa'nın kamyonlar için kış lastiklerinin resmi işaretini taşıyacak yeterliliğe sahip olmayı sürdürüyor" dedi.
 

 
Otokar’da Üretime Sanat Molası
 
HIDIRUSTA Kıtalararası Yedek Parça Köprüsü Kurdu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otokar’da Üretime Sanat Molası
Otokar, Sakarya'daki fabrikasında üretime sanat molası verdi. 70 yıldır ...
Pirelli, Buluşmaya Devam Ediyor.
Premium lastik segmenti lideri Pirelli’nin özellikle kış lastiği regülasyonları ...
Adıyaman Belediyesi Isuzu ile Güçlendi
Adıyaman Belediyesi dört ay önce Anadolu Isuzu’nun Avrupa ödüllü Isuzu ...
 
Boite De Changement De Vitesse
Şanzıman ya da vites kutusu, motordan, baskı balata (kavrama) yolu ile ...
Continental’den Kışa Özel KDV’si Bizden Kampanyası Üstelik Maximum Kart ile Peşin Fiyatına 8 Taksit Fırsatıyla
Continental, araçlarını kışa hazırlayan kullanıcılara, 31 Aralık 2015 ...
Toyota Hilux "44 Keşif Rotası"
Binlerce yıllık tarihi, eşsiz doğal güzellikleri tanıtmanın yanında, hobi ...
 
Üçüncü Kez Can Tolon
Can Tolon, Lassa V1’de üç kez üst üste birinci olarak hattrick yaptı. ...
Mercedes-Benz Vito Tourer, Snoopy ve Charlie Brown ile Biraraya Geldi
Mercedes-Benz, bir efsane haline gelen ve Türkiye’de gösterime sunulacak ...
Hankook Lastikleri 2015 Üçüncü Çeyrek Mali Sonuçlarını Açıkladı
Hankook Lastikleri 2015'in üçüncü çeyreğinde 1.72 trilyon Kore Wonu (1.328,7 ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerbuslkwsondakika haberler kamyoncufahrertürkiyeşoför