Dünyada 110 yılı aşkın süredir en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Goodyear’ın, artan yakıt fiyatlarının lojistik şirketleri üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla düzenlediği sempozyumun ardından yayımlanan rapor; yakıt verimliliğini artırmaya yönelik çalışmalara rağmen, her yedi Avrupalı karayolu nakliyecisinden birinin, gerekli destek sağlanmadığı takdirde sekiz yıl içinde işsiz kalacağını gösterdi.
Goodyear, Belçika’nın başkenti Brüksel’de gerçekleştirilen sempozyumda, ticari karayolu taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yakıt verimliliğinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla şirketleri biraraya getirerek çözüm önerileri sundu.
“Avrupa’da Kara Taşımacılığında Yakıt Verimliliğinin Teşvik Edilmesi” için öneriler...
Panellerin son bölümünde yer alan “Avrupa’da Kara Taşımacılığında Yakıt Verimliliğinin Teşvik Edilmesi” temalı sempozyumda, bir grup uzman bu konuyla ilgili olarak AB Kılavuzu’nu ele aldı. Aralarında, Avrupa Komisyonu Taşımacılık Genel Direktörlüğü’ndeki Kara Taşımacılığı Başkan Yardımcısı Remi Mayet, AB Mal Taşımacılığı ve Çevre İşleri Başkanı, Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) Üyesi Marc Billiet ve AB Avrupa Araç Lojistiği Birliği’nden (ECG) Tom Antonissen’in de bulunduğu oturuma kamu ve taşımacılık sektöründen 70’e yakın temsilci katıldı.
Panelistler, iyileştirilmiş yakıt verimliliği ve karayolu taşımacılığından kaynaklanan CO2 salınımının azaltılması konusunda, ilgili tüm kuruluşların (üreticiler, operatörler, müşteriler, altyapı sağlayıcıları ve karar mercileri) çaba göstermesi gerektiğinde hemfikir. İklim değişikliğine karşı sürdürülen mücadele ve yakıt kullanımını azaltan “yeşil” teknolojilere ve yeniliklere yatırım yapmanın tüm AB politikalarının temelinde yatması gerektiğine dikkat çekiliyor.
Bu konudaki çalışmalara gerekli mali desteği sağlayacağını belirten Avrupa Komisyonu, 2050 yılına kadar iki aşamalı olarak alınacak önlemleri açıklarken, ilk aşamada, ortak bir taşıma alanına yapılan nakliyelerde, kabotaj gibi bazı bariyerlerin kaldırılması ve küçük elektrikli kamyonların sahip olduğu bazı teknik standartların uyumlu hale getirilmesine karar verildiğini açıkladı. İkinci aşama ise, çok modlu çekirdeğe sahip ağların tamamlanması ve Avrupa üzerinden geçen ağların (TEN-T) ve aynı zamanda akıllı taşımacılık sistemlerinin daha geniş çapta kullanılması üzerine odaklandı.
Kara Taşımacılığı Sektörü, AB’nin Taşıma Politikası Kılavuzu’nda yer alan bazı ilgi çekici maddelerin verimliliği konusunda tereddütlere sahip. Örneğin, Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU), tahmin edilen 2,5 trilyon Euroluk uygulama maliyetinin, AB vergi mükellefleri için fazladan büyük bir yük teşkil edebileceğini vurguluyor. Ayrıca, tren yolu, kara içi su yolu ve deniz yolu da dahil olmak üzere tüm nakliye kanallarındaki çevresel ayak izi ve CO2 salınımının azaltılması için çaba gösterilmesi amaçlanırken, yakıt tüketiminin ve CO2 salınımının ölçülmesi, raporlanması ve azaltılması adına AB tarafından tanınan bir metodolojinin olması gerektiği ve bunun henüz mevcut olmadığının altı çizililiyor. Bu konuda Avrupa Araç Lojistiği Birliği (ECG) kara yolu taşımacılığının önemine dikkat çekerken, ticari araç boyutları ve ağırlıkları konusundaki mevcut kuralların gözden geçirilmesi ihtiyacı üzerinde duruyor.
Goodyear Avrupa Ticari İş Birimi Başkan Yardımcısı Rzonzef: Teknoloji, ürün ve hizmetlerimizle taşımacılık sektörünün yanındayız...
Goodyear Avrupa Ticari İş Birimi Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef yaptığı açıklamada “Bu çalışmalar, AB Taşımacılık Kılavuzu’nun kara taşımacılığının geleceğine damga vurması nedeniyle oldukça önemli... Goodyear olarak taşımacılık sektöründeki müşterilerimize, maliyetlerin düşürülmesi konusunda ürün ve hizmetlerimizle destek oluyoruz” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |