Goodyear, ürettiği Marathon uzun mesafe lastik serisi ile rüya ekip oluşturdu. Goodyear Marathon lastik serisi aynı zamanda kaygan yol koşullarında kısa fren mesafesi sağlayan ıslak yol tutuşu bakımından da yüksek dereceler elde etti. Bunun yanında yine AB lastik etiketi kriterlerine göre az gürültü emisyonu ile derecelendirmelerden tam not aldı.
Marathon lastiklerinin beş akslı ve 40 ton ağırlığındaki tipik bir kamyonda denenmesi, aracın lastik boyutuna bağlı olarak altı adet ‘A’, iki adet ‘B’ ve dört adet ‘C’ derecelendirmeli lastik ve yakıttan tasarruf sağlayan bir kombinasyonla donatılması anlamına geliyor.
Goodyear Marathon LHT II römork lastiği iki boyutta ‘A’ derecelendirmesi elde ederek yalnızca en yüksek derecelendirmeli Goodyear kamyon lastiği olmakla kalmıyor, aynı zamanda dört boyutta ıslak tutuş bakımından ‘C’ derecelendirmesine de hak kazanıyor ve düşük gürültü seviyelerine sahip. Çoğu yarı römorkta kamyon ve römork kombinasyonunun toplam yuvarlanma direncinin %50’sini karşılayan altı adet lastik bulunduğundan, römork lastikleri çok önemli bir yer tutuyor. LHT II’nin ‘C’ ıslak yol tutuş derecelendirmesi, ıslak yollarda düşük derecelendirmeli lastiklere göre daha kısa fren mesafesi anlamına geliyor. Çoğu boyuta ilişkin derecelendirmenin tek bir çubuk ve gürültünün 70 dBA3 seviyelerinde olduğu LHT II’de gürültü emisyonu özellikle düşük.
TÜVSÜD Automotive Test Etti
Yakın zamanda duyurulan Goodyear Marathon LHS II + ön ve LHD II + çekiş lastikleri bağımsız test kuruluşu TÜVSÜD Automotive tarafından test edildi ve sonuçlar her iki lastiğin de yuvarlanma direnci bakımından rakiplerinden daha üstün olduğunu gösterdi. Etiket derecelendirmeleri bakımından, dört LHS II + boyutu hem yakıt tasarrufu hem de ıslak frenleme mesafesi bakımından ‘B’ derecelendirmesini elde etti. Gürültü derecelendirmeleri 70 ile 72 dBA (bir veya iki çubuk) arasında kaldı. LHD II + serisinde, üç boyut yakıt tasarrufu ve ıslak fren mesafesi bakımından ‘C’ derecelendirmesini elde ederken, 73 ve 75 dBA (iki veya üç çubuk) düzeyinde gürültü seviyesi sergiliyorlar – bu lastikler her koşulda mükemmel çekiş sağlayan M+S lastikler olması bu sonuçları daha da başarılı hale getirdi.
1 Kasım’dan İtibaren Zorunlu
Lastik etiketleme uygulaması 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren AB’de yasal bir zorunluluk haline gelecek. Bu tarihten itibaren, tüm kamyon lastiği kullanıcılarının etiket bilgileri konusunda bilinçlendirilmeleri ve böylece karşılaştırma yapmalarına ve kendi kullanım alanları için en uygun lastikleri seçmelerine imkân tanınması gerekiyor. Goodyear, etiketlemenin operatörlerin kamyonların genel yakıt verimliliği bakımından lastiklerin önemini daha iyi kavramalarını sağlayacağına ve yalnızca sektördeki harcamaları değil, CO2 salınımının da azalmasına yardımcı olacağına inanıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |