UltraGrip 8’i tanıtmak amacıyla Goodyear Türkiye tarafından, Istanbul’da düzenlenen basın toplantısında konuşma yapan Goodyear Türkiye Genel Müdürü Andreas Niegsch, Goodyear olarak bugüne kadar ilk hava basınçlı araç lastiği, ay yüzeyinde ilk iz bırakan lastik, patlasa da gidebilen RunOnFlat lastiği, buzda daha iyi performans için aktif çivi teknolojisi ile güvenli virajlar için viraj kavrama teknolojisi gibi devrim niteliğinde buluşlara imza attıklarını da belirtirken, “Son teknoloji ürünü lastikler geliştirmek için Goodyear, her yıl dünya genelinde 400 milyon doların üzerinde yatırım yapmaktadır” dedi.
Tüketicilerin kış lastiğinden beklentilerinin ilk 3 sırasında “güvenlik” yer alıyor...
Goodyear olarak Türkiye pazarındaki son kullanıcılar arasında yaptıkları araştırma sonuçlarına değinen Niegsch, “Tüketicilerin kış lastiğinden beklentilerinin ilk 3 sırasında “güvenlik” yer alıyor. Her ne kadar tüketiciler güvenli sürüş konusuna büyük önem verse de, binek kış lastiklerinin kullanımı 2010 yılında toplam Türkiye pazarının sadece yüzde 12’sini oluşturmuştur. Bu rakam, Türkiye binek kış lastiği pazarı açısından adetsel olarak 2009’a göre yüzde 25’lik bir artışı ifade etse de, hâlâ Avrupa’nın önemli ölçüde altındadır ve Türkiye’de kış aylarında yol güvenliği konusunda bilinci artırmak gerektiğinin somut bir kanıtıdır” dedi.
Yeni UltraGrip 8 kış lastiği, tüm sırt deseninde sahip olduğu 3D-BIS Teknolojisi ile yolu daha iyi kavramanızı sağlar...
1971 yılından bu yana birçok uluslararası test dergileri ve kuruluşları tarafından düzenlenen testlerde birincilik kazanan UltraGrip ailesinin en yeni üyesi Ultra Grip 8 hakkında detaylı bilgi veren Goodyear Türkiye Tüketici Lastikleri Pazarlama Müdürü Asena Taniş Ulugergerli, özellikle sıcaklığın +7 derecenin altına düştüğü aylarda, yaz lastikleri hamur bileşimleri nedeniyle sertleşerek artan fren mesafesine ve azalan yol tutuşuna neden olduğunu belirtti.
Yeni kış lastiği UltraGrip 8’in, Goodyear patentli 3D-BIS (3 Boyutlu Blok Kilitleme Sistemi) Teknolojisi ile geliştirildiğini ifade eden Taniş, “3 Boyutlu Blok Kilitleme Sistemi Teknolojisi; lastik sırtındaki kılcal kanalların yolu sıkıca kavramasını sağlar. Goodyear mühendisleri tarafından geliştirilen bu teknolojiyle; yüksek kılcal kanal yoğunluğu sayesinde buzda ve karda ekstra yol tutuşu sağlanmıştır. Kılcal kanallar, karı ve buzu kavrayan kenarlar demektir ve yolla temas etmeden önce açılarak yola tutunurlar böylece lastiğin yol tutuşu ve çekiş performansı artar.
Taniş sözlerine şöyle devam etti: “Aynı zamanda; hem ıslak hem kuru yollarda da mükemmel kontrol ve fren performansı sağlayabilmek için lastik bloklarının gerektiği yerde birbirine kilitlenmesi ve böylece sıkı ve sağlam olması gerekir. Özetle; UltraGrip 8 hem karlı ve buzlu hem ıslak hem de kuru zeminlerde güvenli bir kış performansı sunar. Böylece sürücüler, her koşulda yolculuklarına güvenle devam edebilirler."
Goodyear UltraGrip 8: Rakip kış lastiklerine göre daha kısa fren mesafesi[1]
Konuşmasında Avrupa’nın önde gelen, bağımsız test ve sertifikasyon kuruluşu Alman TÜV SÜD Automotive¹ tarafından gerçekleştirilen rakip karşılaştırmalı performans testleri hakkında bilgi veren Taniş, “Goodyear UltraGrip 8’in önde gelen rakiplerine göre daha üstün performans sergilediği, TÜV SÜD Automotive tarafından yapılan bağımsız testlerde onaylanmıştır.
Bu testlerde, Goodyear UltraGrip 8’in teste katılan önde gelen rakiplerine göre;
- Karlı zeminde 1 metre daha kısa fren mesafesi,
- Karlı zeminde yüzde 5 daha iyi çekiş,
- Virajlı yollarda yüzde 16 daha iyi suda kızaklama direnci
sağladığı onaylanmıştır” dedi.
Goodyear UltraGrip 8: Daha Fazla Güvenlik Sunan Lastik Yapısı
Karda Daha Kısa Fren Mesafesi :
|
3 Boyutlu Blok Kilitleme Sistemi, lastiğin yolu daha iyi kavramasını sağlar ve fren mesafesini kısaltır.
|
Daha Uzun Ömür:
|
Yeni nesil kış hamur bileşimi yol tutuşunu artırır ve daha uzun ömür sunar.
|
Kaygan Zeminde Daha İyi Yol Tutuşu:
|
Yolla daha fazla temas eden lastik yapısı kaygan zeminde daha iyi yol tutuşu sağlar.
|
Lastik Aşınsa Bile Azalmayan Performans:
|
Yeni nesil V-tipi kanallar suyu daha hızlı boşaltır ve lastik aşınsa bile performansını korur.
|
Goodyear, Kış Sürüş Güvenliği hakkında sürücüleri bilgilendiriyor.
Kış sürüş güvenliğinin en önemli faktörünün sürücüler olduğunun altını çizen Goodyear Türkiye Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu,“Biz Goodyear olarak, kış şartlarında güvenli sürüş için sürücüleri bilgilendirmek ve bu konudaki farkındalığı artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Yola çıkmadan önce alınan önlemlerin, kazaları engellemede önemli bir yeri olduğuna değinen Uslu, “Araçların yola çıkmadan önce ve molalarda kontrolünün yapılması, hava şartlarına uygun lastik ve lastik basıncı, emniyet kemeri kullanımı, sürücü, yolcu ve yayaların güvenliği için şarttır” dedi.
Trafik kazalarının önemli nedenleri arasında; araç hızının yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara göre ayarlanmamasının üst sıralarda yer aldığının altını çizen Uslu, “Kış şartlarında kazaları önlemek için en etkili yöntem, araç hızının düşürülmesidir. Takip mesafesinin korunmaması herhangi bir kontrol kaybında veya ani frenlemede, zincirleme kazalara neden olabilir. Normal hava ve yol şartlarında takip mesafesi aracın seyir hızının yarısı kadardır. Ancak, kış şartlarında ve kötü hava koşularında görüş mesafesinin azalması ve fren mesafesinin artmasından dolayı öndeki aracın normalden üç kat daha fazla mesafe ile takip edilmesi gerekmektedir” şeklinde sözlerini tamamladı.
[1]Aralık 2010 tarihinde TÜV SÜD Automotive tarafından, karlı zemin fren mesafesi 50 km/s’den 5 km/s’e yavaşlarken, 2 lider rakibin ortalama performansı ile karşılaştırılmıştır. Lastik ebadı:205/55R16 91H, Test aracı: Golf VI, Test Merkezi:Ivalo (Finlandiya), Rapor NO: 76244609