Yeni markaları gruba katmaya devam eden SAF-HOLLAND Grubu, 2022 başında fren sistemleri üreticisi Haldex’i satın alarak bünyesine katmıştı. Türkiye’de Haldex ürünlerinin satışına başlayan SAF-Holland Türkiye, ticari araç fren servisleriyle İstanbul’da özel bir etkinlikte buluştu. SAF-Holland’la ilgili gelişmelerin yanı sıra Haldex’in yeni nesil fren sistemi Haldex EBS Gen4 modülünün de tanıtıldığı etkinliğe Türkiye’nin 65 ilinden yetkili fren servisi yöneticileri katıldı.
Toplantıya ev sahipliği yapan SAF-Holland Türkiye Genel Müdürü Bilal Azizoğlu, Haldex’in Türkiye’de yeterince tanınmadığını kaydetti. Haldex’le ilgili güncel gelişmeleri anlatmak ve yeni ürünleri tanıtmak için yetkili fren servislerini bu organizasyona davet ettiklerini kaydeden Azizoğlu, toplantıya SAF-Holland Grubu’nu anlatarak başladı.
1881 yılında Almanya’da kurulan SAF’ın 1938 yılında ilk akslarını ürettiğini kaydeden Azizoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Alman SAF, 2006 yılında Amerikalı Holland şirketiyle birleşerek şu andaki SAF-Holland ismini aldı. SAF-Holland, 2011 yılından önce bayi aracılığıyla satış yaparken; 2011 yılından itibaren Alman şirketi olarak Türkiye’deki ofis açıldı. Biz SAF-Holland’ın Türkiye’de üretim yapması için sürekli olarak merkezle iletişim halindeydik. 2016 yılında merkezden Türkiye’ye yatırım kararı alındı. En son olarak Düzce’de, yatırım teşviklerinden de yararlanarak otoban kenarındaki fabrika alanını bulduk. 2017 yılının Mart ayında tam bir üretim şeklinde kaynak makinelerimizle Türkiye’deki üretimimize başladık. Şu an toplam 13 bin metrekare toplam alandayız. İlk yıl 8000 civarında treyler dingili üretimi gerçekleştirdik. 2024 üretim hedefimiz ise 85.000.”
Şu anda sadece disk dingil üretimi yaptıklarını ama Mart ayında kampanalı dingil üretimine de başlayacaklarını da açıklayan Azizoğlu, 25 kişiyle başlayan üretimlerinin 137 kişiye ulaştığını, kapasitelerini arttıracak yeni bir kaynak hattı kuracaklarını ve toplam kapasitelerinin 120 bine kadar çıkacağını açıkladı.
“SAF-Holland, sadece aks markası değil. SAF-Holland büyümeye devam ediyor. Hindistan’da York dingilleri, çeki demirleri, king pin gibi çekici sistemleri markamız Orlandi de grubumuzun içinde. ABD’de şirketlerimiz var. Önümüzdeki dönemde yeni alımlar yapacağız” diyen Azizoğlu, Haldex’in satın alınmasından sonra Türkiye’de ne yapabileceklerini düşündüklerini ve hızlıca hareket geçtiklerini kaydetti.
Öncelikle servis yapılanmasının güçlendirilmesi için çalışmaya başladıklarını vurgulayan Azizoğlu, ürünün şu anda Türkiye’de güçlü bir satış ekibiyle satışta olduğunu ancak asıl önceliklerinin daha güçlü bir servis ağı oluşturmak olduğunu vurguladı.
100 bin üzerindeki dingille SAF içinde önemli bir konuma yükseldiklerini de sözlerine ekleyen Azizoğlu, Haldex kaliper üretim hattının Türkiye’de yakın dönemde kurulacağını de ilk kez duyurdu.
Kaliper üretimi için yeni fabrika kiraladıklarını ve 8000 metre kaliper montajını Türkiye’de yapacaklarını ifade eden Azizoğlu, aksta olduğu gibi yerlileştirme çalışmalarına da hızlı bir şekilde başlayacaklarını kaydetti.
Çekiciler için beşinci teker üretimine de 2025 Düzce’de başlayacaklarını duyuran Azizoğlu, Türkiye’de üretim yapan ağır ticari araç üreticileriyle çalıştıklarını da belirtti.
Kişisel hedefinin EBS üretimini Türkiye’ye getirerek bu alanda büyük bir dışa bağımlılığın önüne geçmek istediğini söyleyen Bilal Azizoğlu, 1887’de trenlere fren sistemi üretmek için kurulan Haldex’in bugün çekici, treyler, otobüs ve tarım araçları fren sistemleri ürettiğini kaydetti.
Daha sonra söz alan SAF-Holland Satış ve SSH Mühendisi Tunahan Kaplan, Haldex ürünleriyle ve teknolojileriyle ilgili bilgi vererek davetlilerden gelen soruları cevapladı.
Şu an Haldex’te fren sistemi olarak Gen3 ve Gen4 bulunduğunu ancak yakında Gen 3 üretiminin duracağını söyleyen Kaplan, treylerde EBS ve sistemleri ve telematik sistemleri ürünleri bulunduğunu ve şimdi lastik basınç izleme sistemlerini (TPMS) sunmaya başlayacaklarını açıkladı.
TPMS sistemi için Türkiye’de 8 dingilli bir araçla birlikte onay aldıklarını ifade eden Kaplan, “TPMS sistemi frende değil lastikte, jant tarafında olduğu için burada bir sorun olduğu zaman nereye gidilmesi gerekiyor bunların netleştirilmesi gerekiyor” dedi.
Haldex olarak, filtre, hava kurutucu, otomatik tahliye valfi, kaplinler, hava hortumları, hava süspansiyon valfleri, seviye ventilleri, sınırlandırıcılı seviye ventili, rampa kolu, dingil kaldırma gibi kapsamlı bir ürün grubu sunduklarını söyleyen Kaplan, daha sonra markanın son nesil treyler fren sistemi, Haldex EBS Gen4’ü anlattı.
“Yeni plastik yapısıyla modüler tasarıma kavuşan Haldex EBS Gen4’ün demonte edilebilerek, sorunlu olan bileşenler modülün tamamının değişmesine gerek kalmadan bölünerek değişebiliyor” diyen Kaplan, Haldex EB+4.0’ın ABS, yük algılama, çekici ve treyler arasında CAN iletişimi, RSS-yanal ivmelenme, acil frenleme, SBCV gibi önemli fonksiyonları sunduğunu açıkladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |