Premium lastik üreticisi Hankook, küresel konsolide mali sonuçları esas alarak 2023'ün birinci çeyreği için 2,104.0 milyar KRW (~1,537.4 milyon EUR) satış ve 190.9 milyar KRW (~139.4 milyon EUR) faaliyet kârı açıkladı. Satış ve faaliyet karı bir önceki senenin aynı dönemine göre sırasıyla yüzde 17.5 ve 51.5 oranında artış göstermiştir.
Dünya çapındaki ekonomik gerileme, rekabetin arması ve diğer etkenler gibi zorlu ekonomik koşullara rağmen katma değeri yüksek ürünlerin oranının daha yüksek olmasını ve elektrikli araç lastiklerinin istikrarlı bir şekilde satılmasını içeren birinci sınıf pazarlama stratejileri temelinde Hankook Tire satış ve faaliyet kârını artırmayı başardı. Arzın istikrarlı bir hale gelmesi sayesinde orijinal donanıma (OE) yönelik lastiklerin arzının artması ve Avrupa gibi bölgelerde dünya çapındaki yedek lastik satışlarının artması, bu başarıya destek oldu.
Hankook, elektrikli araçlar henüz hızlı bir şekilde yayılmadan önce bunlara özel olarak geliştirdiği teknolojiler ve stratejilerle bu alanda öncü çalışmalar yürüterek elektrikli araç küresel pazarında hızlı bir büyüme kaydetti. Şirket, 2021'de yüzde 5 ve 2022'de yüzde 11 olarak kaydedilen binek otomobil ve hafif ticari OE lastikleri için toplam arz içinde elektrikli araç lastikleri hedef oranını bu yıl yaklaşık yüzde 20'ye yükselterek pazara liderlik ediyor.
Aralarında yeni kurulan Çinli elektrikli araç şirketi Leapmotor tarafından üretilen "C11" elektrikli SUV modeli, elektrikli Volkswagen ID. Buzz ve Toyota'nın ilk tam elektrikli SUV modeli olan "bZ4X" de bulunan yeni elektrikli modellerin orijinal donanımında kullanılan premium lastikler sayesinde Hankook 2023'ün ilk çeyreğinde sürekli bir ilerleme kaydetti.
Ayrıca çok yüksek katma değere sahip olan 18 inç ve üzeri binek araç lastiklerinin satışı yüzde 43.5'e ulaşarak önceki yıla göre yüzde 4.5 puanlık bir artış gösterdi. Bölgelere göre incelendiğinde Kore'de yüzde 4.6 puan (yüzde 53.9), Avrupa'da yüzde 4.0 puan (yüzde 31.9), Kuzey Amerika'da yüzde 6.6 puan (yüzde 54.2) ve Çin'de yüzde 7.2 puanlık (yüzde 56.3) bir artışla tüm küresel bölgelerde sürekli bir büyüme görülüyor.
Hankook, 2023 yılı için elektrikli araç lastikleri ve yüksek performans lastikleri pazarlarındaki öncü konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor. Şirket, bu sezondan itibaren ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'nın tek yetkili teknoloji ortağı ve lastik tedarikçisi. Hankook ayrıca Lamborghini Super Trofeo'nun tek yetkili lastik tedarikçisi. Bu değerli ortaklıklarla Hankook küresel çapta faaliyet gösteren premium marka konumunu güçlendirecek, araştırma ve geliştirme çalışmalarını daha iyi hale getirmek için veri toplamaya devam edecek.
Hankook, önceki yıla göre satışları yüzde 5'in üzerinde bir oranda artırmayı ve 18 inç ve üzeri binek otomobil lastiklerinin satışlardaki payının yüzde 45 olmasını hedefliyor. Şirket, en önemli pazarlardaki satışları artırmaya, birinci sınıf otomobil üreticileriyle yaptığı ortaklıkları güçlendirmeye ve elektrikli araç lastikleri alanındaki öncü konumunu korumaya odaklanacak.
|