Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Mart 2022 Cuma - 10:38

Hankook Ventus Prime 4: Premium Konfor Lastiklerinin Yeni Güçlü Hali

• Yeni Ventus Prime 4, önceki modeli ile kıyaslandığında neredeyse tüm önemli hususlarda daha da geliştirilmiş özellikleriyle öne çıkıyor. • Premium üreticinin yüksek performanslı yeni neslinin yol tutuşu ve yuvarlanma direnci daha da optimize edildi. • Hankook mühendisleri, kilometre performansını da artırmayı başardı. • 16 ile 20 inç aralığında çok sayıda modeliyle satışa sunulmuştur..

Hankook Ventus Prime 4: Premium Konfor Lastiklerinin Yeni Güçlü Hali

Emniyetli yol tutuşu, düşük aşınma, yüksek konfor, düşük lastik sesi ve azaltılmış yuvarlanma direnci, çok yol yapan sürücülerin lastiklere yönelik talepleri söz konusu olduğunda en önemli performans kriterleridir. Hankook'un pazardaki başarılı 'Ventus Prime' serisi, bu talepleri her zaman karşılamayı başarmış ve böylece Avrupa'da en çok satan yaz lastiği serisi haline gelmiştir. Yeni Ventus Prime 4, performans, güvenlik, konfor ve çevresel özelliklerin daha da optimize edilmiş bir karışımını temsil etmektedir. Yeni yaz lastiği profili, pazar lansmanından itibaren SUV varyantı ile birlikte, 16 ila 20 inç arasında 67 ebat, 195 ila 255 mm arasında taban yüzeyi genişliklerinde 40 ila 65 arası kesitleri ve H ila Y arası hız endekslerini kapsamaktadır.

Ventus Prime 3'ten Prime 4'e - bir başarı öyküsü

Yeni profil, daha önce Avrupa'da en çok satan Hankook lastiği (2015'ten bu yana 20 milyonun üzerinde) olan ve o zamanlarda ıslak zeminde frenleme, yuvarlanma direnci ve kuru yol tutuşunda yeni standartlar getiren Ventus Prime 3'ün yenilenmiş halidir. Bu, yıllar boyunca bağımsız lastik testleri yapan çok sayıda uluslararası sektörel medya kuruluşu tarafından da onaylanmıştır. Ventus Prime 3, Auto Bild tarafından 50'den fazla yarışmacıyla gerçekleştirilen Avrupa'nın muhtemelen en büyük yaz lastiği testini iki kez (2016, 2018) kazanmayı başarmıştır. Hankook'un birinci sınıf konfor profili, 2018 yılında otomobil kulübü ADAC ve Avrupalı ortakları tarafından yürütülen uluslararası lastik testinde de en yüksek puanı almıştır. Lastik, prestijli orijinal ekipman sektöründe de performansıyla çok sayıda araç üreticisini ikna etmeyi başarmıştır. Bunun sonucu olarak Audi, Ford, Hyundai, MINI, Opel, Seat, Škoda ve VW'nin çeşitli modellerinde Ventus Prime 3 kullanılmıştır ve kullanılmaktadır.

Hankook Tire Europe Başkanı Sanghoon Lee düşüncelerini, "Mühendislerimiz Ventus Prime 3'ün mükemmel özelliklerini daha da geliştirmeyi başardı" şeklinde ifade etti.  “Artık müşterilerimize daha fazla güvenlik ve konfor sağlayan yeni bir ürün nesli sunabiliyoruz. Bu sayede şirketimizin Ventus Prime 4 ile, Avrupa'da en çok satan Hankook lastiğinin başarılı bir yeni modelini geliştirdiğine inancımız tam."

Bir bakışta Ventus Prime 4'ün özellikleri

Hankook Ventus Prime 4'ün "High Mileage Compound Technology (Yüksek Kilometreli Bileşik Teknolojisi)", önceki modelden beşte bir oranında daha yüksek olan kilometre performansı açısından belirleyici olmuştur. Malzemelerin yenilikçi kombinasyonu, taban yüzeyinin daha esnemez olmasını sağlamıştır ki bu da daha düşük yuvarlanma direnci ve daha az aşınma anlamına gelmektedir. Daha işlevsel polimerler, dolgu maddeleriyle daha güçlü bir kimyasal bağ kurulmasını sağlamaktadır. Genel olarak, değiştirilmiş karışım matrisi daha yüksek bir silika oranı içermektedir. Bu, aşınmanın önemli ölçüde azalmasına ek olarak özellikle ıslak yollarda daha da kontrollü bir sürüşe olanak sağlamaktadır. Hankook mühendisleri performansı daha fazla iyileştirmek için sadece lastik bileşimini revize etmekle kalmamış, aynı zamanda eşit ve düz bir temas alanı için profil tasarımını ve konturu da revize etmiştir. Bu, bir yandan özellikle her bir sırt bloğunun dış kenarlarında aşınmayı en aza indirirken, diğer yandan özellikle ıslak yollarda önemli ölçüde iyileştirilmiş fren performansı sağlamaktadır. Yeni geliştirilen polimerler, daha yüksek oranda silika, yeni bir karıştırma yöntemi ve doğal yağların kullanımı sayesinde, lastik daha az aşınma sayesinde parlamakta ve bu da kendini kilometre performansında artış ile göstermektedir.

Hannover'deki Hankook Avrupa Teknik Merkezi Başkanı Klaus Krause: “Amacımız, diğer kriterlerden ödün vermeden aşınma özelliklerini daha da iyileştirmekti. Yeni nesil Ventus Prime 4 ile bunu başardık. Daha da iyi yol tutuşu, konfor ve yuvarlanma direnci özelliklerinin yanı sıra lastiğin dayanıklılığını yaklaşık yüzde 20 artırdık.“

Kuru yollarda da daha iyi yol tutuşu

Kuru yollarda doğrudan tepki davranışı da Hankook geliştiricilerinin iyileştirmek istediği özelliklerden biriydi ve Idiada/İspanya'da yeni inşa edilen Hankook test merkezinde yapılan çok sayıda test sürüşünün amacı bu yöndeydi. Sırt profil bloklarının önceki dikdörtgen blok kenarları güçlü yanal hızlanmada yuvarlanma eğilimindeyken, Ventus Prime 4'ün bu kısımlarında bu durumu önleyen yuvarlatılmış kenarlar kullanılmıştır. Bu sayede spor sürüş tarzında alınan virajlarda bile, en iyi şekilde temas etmektedir. Hankook yaz lastiklerinde ilk kez kullanılan "Zigzag 3D Trend Teknolojisi", bloğun deformasyonuna göre sürtünme kuvvetini arttırdığı için kuru sürüş davranışını da iyileştirmektedir.

Yankısız oda prensibine göre ses azaltma

Mühendisler, sayısız potansiyel ses kaynağını ortadan kaldırarak ses konforunu artırmıştır. Klaus Krause: "Yankısız odalar oluşturmak için kullanılan prensibi uyguladık - yankısız oda duvarı. Soğurucu malzeme ile kaplanarak iç bölme duvarlarındaki ses yankılanması önemli ölçüde minimize edildi. Ventus Prime 4’te profil bloklarının kenarlarında, tam olarak bu prensibe göre çalışan ve bloklar arasındaki ses yankılanmalarını absorbe eden radyal, kama şeklinde 3 boyutlu bir yapı oluşturduk.” Gerçekten de Hankook Ventus Prime 4'ün lastik sesi - hıza bağlı olarak - Hankook laboratuvarı tarafından yapılan karşılaştırmalı ölçümlerde 2,5 dB(A) kadar azalmıştır. Bu, algılanan ses seviyesinde yaklaşık yüzde 20 oranında bir azalmaya tekabül etmektedir. Sesi azaltmaya yönelik bir diğer unsur ise sırt profil blok sayısının daha fazla olmasıdır. Ventus Prime 3’te bir lastiğin toplam çevresini 70 blok oluştururken, aynı boyuttaki bir Ventus Prime 4, 80 bloğa bölünmüştür. Bu "Yuvarlak Optimizasyon", genel anlamda daha konforlu yuvarlanma davranışından da fark edilmektedir.

 
Ukrayna’dan Dönen ve Bulgaristan’dan Geçecek Olan Şoförler Toll Ödemeyecek
 
TOGG, Geleceğin Girişimcileri İçin Yol Gösterici Oluyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Goodyear, 2021 Yılında İhracatını Artırdı
2020 yılında Türkiye’nin 71’inci, Türk otomotiv sektörünün ise 14’üncü ...
Michelin Türkiye’de Yeni Atamalar
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin’in Türkiye’deki ...
Pirelli Türkiye, 150. Yıl Donanımlı İlk Tırını Karşıladı
Lastik devi Pirelli’nin global ölçekte 150. yıl kutlamaları kapsamında ...
 
Falken Yaz Lastikleri’ne, 2022 ADAC Lastik Aşınma Testi’nde Tam Not
Türkiye distribütörlüğünü AKO Grup’un yaptığı Falken AZENIS FK510 Premium Lastikleri, ADAC ...
Brisa, İklim Değişikliği ve Su Programında Türkiye’de, Tedarik İlişkileri Değerlemesinde Global Liderlik Seviyesinde
Brisa, uluslararası çevresel raporlama platformu Karbon Saydamlık Projesi ...
Pirelli Yenilenen Scorpion Lastik Serisini Tanıttı: Yaz, Dört Mevsim ve Kış Lastikleri SUV’ların Özelliklerini Vurgulamak İçin Tasarlandı
Pirelli, dünyanın en popüler araç segmenti olacağı öngörülen SUV’lara ...
 
ERA Şampiyonası’nın Lastik Çözüm Ortağı; Goodyear Seçildi
ERA Şampiyonası resmi lastik çözüm ortaklığına Goodyear seçildi. Şampiyona, ...
Hankook Ces 2022'de, Geleceğe Yönelik Havasız İ-Flex Konsept Lastiğini Hyundai'nin Modüler Tak Ve Sür Platformu İle Birlikte Sergiledi
Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) Hankook, Hyundai Motor Company ile ...
Kış Lastiği Kanunu Ve Tebliği Yetersiz
Ülkemiz genelinde kış mevsimlerinde yaşanan kar yağışı ve buzlanma nedeniyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyelkwkamyonumtreylerKamyonkamyoncufahrerdikkatşoför