Toyota tarafından yürütülen Project Portal çalışmasının ürünü olan bu yeni kamyonlar, gücünü hidrojen yakıt hücrelerinden alıyor. Hidrojeni oksijenle birleştiren yakıt hücreleri, bu esnada elektrik üretiyor. Bu elektrik de araçtaki nispeten küçük kapasiteli batarya sistemini ve elektrik motorlarını besliyor. Bu işlem esnasında ise egzozdan dışarı sadece su buharı salınıyor.
Toyota bu kamyonlarda Mirai hidrojenli otomobillerinde kullandığı yakıt hücrelerinden iki tane kullanmış. Bunun sonucunda kamyonlar 670 beygir güç ve yaklaşık 6.000 newton tork üretiyor. Bu da kamyonların 36 ton yükü rahatlıkla çekebilmesine imkan veriyor.
Araçların menzili ise 300 kilometre civarında, ancak tanklara hidrojen doldurmak, benzin doldurmak kadar çabuk yapılabildiğinden menzil sorunu da yok. Ne var ki henüz dünyanın hiçbir ülkesinde hidrojen yakıt dağıtım sistemi ve istasyon ağı bulunmuyor.
Toyota ve iş ortakları bölgedeki hidrojen ikmal istasyonlarının sayısını artırmak için çalışıyorlar. Eğer uzun vadede hidrojenli kamyonlar başarılı olurlarsa, bu istasyonlara yapılan yatırımların katlanarak artacağı umuluyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |