Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Haziran 2013 Salı - 15:24

Hidrostatik Fan Tahriği

Değişken deplasmanlı pompalı fan tahrik sistemleri, verim ve ekonomiyi birlikte sunuyor. Bosch Rexroth’un sunduğu değişken deplasmanlı pompa kullanan fan sistemleri, sabit pompalı sistemlere oranla yüzde 7 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Bu hidrostatik fan tahrik sistemleri, tarım araçlarından orman makinalarına, iş makinalarından otobüslere kadar birçok alanda kullanılıyor.

Bosch Rexroth’dan enerji tasarrufu sağlayan

Hidrostatik Fan Tahriği

 

Araç ve iş makinaları üreticileri, egzoz gazı emisyon koşullarını sağlayabilmek için, çoğunlukla dizel motorlar ve alternatif yakıtlar olmak üzere birçok yeni tasarım sunuyor. Günümüzün egzoz optimizasyonlu dizel motorları; özel filtreler, EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) veya SCR ( Selective Catalytic Reduction ) ve çok kademeli turbo şarj kullanıyor. Burada, elektrikli ya da hidrolik geri kazanım sistemlerinin katkısını da unutmamak gerekiyor.

Diğer yandan, motor imalatçıları doğalgaz, sıvı gaz ve etanol gibi yakıtlar ile çalışan motorlar üzerinde yoğunlaşıyor. En büyük gelişme ise hidrojenin gerek içten yanmalı motorda, gerekse yakıt hücresi şeklinde kullanılması. Tüm bu motor tasarımları, optimum soğutma sistemlerine gereksinim duyuyor. Günümüzün değişken deplasmanlı pompalı fan tahrik sistemleri verim ve ekonomiyi birlikte sunuyor.

Dünyada, gürültü ve egzoz gazı standartlarındaki katı yasal istekler, artan yakıt fiyatları; araç imalatçılarını ister istemez hidrostatik fan tahriğine yöneltmiş bulunuyor. Elektrohidrolik kontrollü fan sistemleri sayesinde içten yanmalı motor sıcaklıkları en uygun aralıkta tutulabiliyor. Fan hızı, motorun devrinden bağımsız olarak kontrol edilebilmekte ve istendiği anda istendiği kadar hız verilebiliyor. Bu sayede sabit pompalı sistemler ile karşılaştırıldığında, Bosch Rexroth’un sunduğu değişken deplasmanlı pompa kullanan fan sistemleri yüzde 7 değerlerine ulaşabilen yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.

Hidrostatik fan tahrik sistemleri 4 gruba ayrılıyor

Hidrostatik fan tahrik sistemlerini 4 gruba ayırabiliyoruz. İhtiyaca bağlı olarak, hidrostatik fan sistemleri hidromekanik veya elektrohidrolik olarak çalıştırılabiliyor. Bu iki sitemi de kendi içlerinde değişken deplasmanlı pompalı, sabit deplasmanlı pompalı olarak sınıflıyoruz.

Son egzoz gazı direktifleri uygulamaya geçinceye kadar, basit hidromekanik kontrollü fan tahrikleri kullanılıyordu. Bu sistemler, su ve/veya yağ sıcaklığı gibi tek ya da bazen iki sıvının sıcaklığını kontrol etmekte gayet yeterli ve uygundu.

Hidrolik sistemlerin bilinen avantajları, tasarımcılara radyatör yerleşiminde yeni ufuklar açtı. İçten yanmalı motor ve radyatörü ayrı ayrı yerleştirerek, bu malzemeler için ayrılmış olan hacimler çok daha verimli bir şekilde değerlendirilebildi. Bu öncü fan tahrik sistemleri ilk olarak fan hızının motor hızından farklı olabilmesini sağlamış oldu.

25g şoklara karşı dayanıklı ve güvenli

Günümüz araçlarının teknolojisinde; mesela, şarj hava sıcaklığı, EGR kullanan araçlarda egzoz gazı sıcaklığı gibi soğutma sisteminde birçok ortam ve sıcaklığın ölçülmesi gerekiyor. Birçok sıcaklığın ölçülmesinin ve değerlendirilmesinin gerektiği yeni nesil kompleks fan sistemleri elektrohidrolik kontrollü fan tahrik sistemlerine gereksinim duyuyor. Dijital elektronik kontrol üniteleri, toplanan bilgileri daha çabuk ve daha verimli bir şekilde değerlendirip hassas bir şekilde ve motor hızından bağımsız olarak fanı kontrol ediyor. Elektronik teknolojisindeki gelişmeler sayesinde, 25g şoklara dayanabilen, -40 ile +85C sıcaklık aralığında sorunsuz çalışabilen elektronik kontrol üniteleri araç üstü uygulamalarda güvenle kullanılabiliyor. Bu uygulamalar için çeşitli paket programlar geliştirilerek kullanıcılara sunulmuş bulunuyor.

 

 

Yakıt masrafını yüzde 5 düşürüyor

 

Bosch Rexroth’un sunduğu kontrollü hidrostatik fan tahrik sistemleri; tarım araçlarından orman makinalarına, iş makinalarından otobüslere kadar bir çok alanda kullanılıyor. Bu sistemlerin, klasik mekanik ve/veya elektrikli fan sistemlerine göre sunduğu üstünlüklerini şöyle sıralayabiliriz:

      Tüm fan sisteminin yerleşiminde çok büyük esneklik

      Fan hızının, talebe yönelik olarak en alt ve en üst değerler arasında sonsuz olarak kontrol edilebilmesi

      Fanın gerek duyulduğunda devreye alınabilmesi (avare fan opsiyonu)

      Fan hızının çoğunlukla dizel motor hızından bağımsız olması

      Su, yağ, şarj havası ve egzoz gazı sıcaklığı gibi çeşitli çalışma parametrelerinin ölçülüp değerlendirilebilmesi

      Soğutma kapasitesindeki düşüş üzerine fan hızının otomatik olarak arttırılabilmesi (Örneğin; radyatör gözeneklerinin toz nedeniyle tıkanması, yüksek irtifalara çıkılması gibi durumlar)

      Değişken deplasmanlı pompa kullanılması halinde yakıt masrafı yüzde 5’e varabilen oranlarda düşme

 

 

 

 
Köknar, Volvo güvencesi ile
 
Iveco Otomotiv’den Metin Group’a 5 adet Iveco Stralis
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Köknar, Volvo güvencesi ile
Köknar Uluslararası Taşımacılık, tamamı Volvo çekici ve kamyonlardan oluşan ...
787 Dreamliner’ın Türkiye’ye ilk seferi
Hava ulaşımına köklü bir değişiklik getirecek olan, ultra modern yeni ...
Tam otomatik şanzımanlar
SpriderMaskiner AB, asfalt serici kamyonlarını Allison tam otomatik şanzımanlarla ...
 
Aliağa Belediyesi Temizlik filosunu güçlendiriyor
Aliağa Belediyesi’nden temizlikte yaz alarmı. Temizlik işleri ekipleri ...
5 ayda 835 kişi öldü
İstatistiki verilere göre, Türkiye genelinde 2013 yılının ilk 5 ayında ...
Pirelli Gezici Eğitim Aracı Yollarda
Pirelli, 2013 yılı sonuna kadar 21 ilde 200’den fazla noktada, bireysel ...
 
YURTİÇİ KARGO MOBİL ŞUBELERi
Türkiye’nin dört bir yanında, ihtiyaç olan her yerde müşterilerine ulaşmayı ...
PEGASUS WINDSURF LİGİ 2013
Türkiye Yelken Federasyonu ve Pegasus Hava Yolları işbirliği ile bu yıl ...
BAKANLIKTAN MESLEKİ YETERLİLİK GENELGESİ
BAKANLIKTAN MESLEKİ YETERLİLİK BELGELERİ İÇİN DÜZENLEME Ulaştırma Bakanlığı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busdikkatKamyonkamyonumtruckşoförtürkiyesondakikanews