Pist, 1930’larda orijinal dümdüz görünümünden bu yana tanınmayacak kadar değişse de efsanevi zorluklarının tadı hala aynı. Pilotlar bu yıl, Hockenheim’da uzun düzlüklerde hız yapmanın yanı sıra daha yeni ve daha teknik olan ‘Motodrom’ bölümünde tıka basa dolu tribünlerin önünde bir dizi dar virajı almak için kıyasıya mücadele edecek.
Zorlu Pistte Lastik Seçimi Çok Kritik Olacak
Orta, yumuşak ve ultra yumuşak lastiklerden oluşan öneri, lastik seçiminde bir başka ‘adım’ oluyor. Son kez Çin’de kullanılan bu kombinasyon, heyecan verici stratejik bir mücadeleye katkıda bulunmuştu.
Hockenheim, çoğunlukla uzun düzlüklerle bağlanan yavaş ve orta hızlı virajlardan oluştuğu için, çekiş ve frenleme öne çıkıyor; arka lastiklerle ilgilenmek de önem kazanıyor.
Lastikleri en fazla zorlayacak olan 5. viraj, sola doğru uzun bir viraj.
Pist yüzeyi oldukça düzgün olduğu için ağır aşınma veya bozulma beklenmiyor. Bununla birlikte, diğer otomobilleri geçmek oldukça zorlayıcı olacağı için pit stop stratejisi önemli fark yaratabilecek. ?
Almanya’da yılın bu zamanı hava pek öngörülemiyor, güneşli ya da sağanak yağmurlu olabilir.
Bundan önceki Almanya Grand Prix’sinin düzenlendiği 2016 yılında süper yumuşak ve yumuşak hamurlu lastikler kullanan Lewis Hamilton, üç pit stopla yarışının kazananı olmuştu.
Önerilen hamurlar arasında bu yıl (Çin’den sonra) ikinci kez bir ‘sıçrama’ var. ?
Şampiyonanın hemen tüm kahramanları yedi set ultra yumuşak lastik (Daniel Ricciardo için sekiz) seçerken daha set hamurlarda farklılıklar görülüyor. Bir Avrupa yarışı için sıra dışı olarak Almanya’da Formula 2 veya GP3 olmayacak
Mario Isola: “Almanya’daki mücadele büyük bilinmezlikler içeriyor”
Formula 1’in lastik tedarikçisi Pirelli’nin Otomobil Yarışları Başkanı Mario Isola, yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
“2016’dan bu yana bir Grand Prix yarışının koşulmadığı Almanya, büyük bilinmezlikler içeriyor. Bu süre zarfında otomobiller kadar lastik yelpazesinde de çok şey değişirken, Hockenheimring büyük ölçüde aynı kaldı. Seçilen hamurlarda daha eşit bir performans aralığı sağlamak için önerdiğimiz lastiklerde yeni bir kısım entegre etmeye karar verdik. Bu karar, Çin’de harika bir yarışa katkı sunarken stratejide bazı ilginç sonuçları oldu. Umarız burada da aynısı olur. Serbest antrenmanda toplayacağımız veriler, takımlar piste yeniden alışırken ve önerilen lastikleri kendi avantajlarına en iyi nasıl kullanabileceklerini anlamaya çalışırken özellikle önemli olacak.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |