Hyundai, 1999 yılında FIFA Dünya Gençler Şampiyonası ile başlayan futbola desteğini, Fransa'da düzenlenen 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın (EURO 2016) ana sponsorları arasında yer alarak sürdürüyor.
UEFA tarafından düzenlenen EURO 2016 kapsamında spora ve kültüre desteğini devam ettiren Hyundai, FIFA Dünya Kupası'nın da önemli sponsorları arasında bulunuyor. Söz konusu sponsorluklarla Hyundai, futbolun heyecanı ve coşkusunu binlerce taraftarın bir arada yaşamasını sağlamayı ve marka imajı ile algısını turnuva boyunca yukarı taşımayı hedefliyor.
Bu hedefi doğrultusunda turnuva boyunca özel aktiviteler düzenleyen Hyundai, futbolun kitlelere teşvik edilmesini sağlarken marka bilinirliğini de artırıyor.
Hyundai, "Önce Gerçek Taraftar- Real Fan First" sloganıyla desteklediği EURO 2016'da, İngiltere ve Çek Cumhuriyeti'nde taraftar alanları kurarak her maçın heyecanına ortak oldu.
Oynanan her maçta ortalama 9 bin taraftarı bir araya getiren Hyundai, turnuvada kullanılmak üzere 428 aracı da UEFA yönetimine teslim etti. Bu araçların 363'ünü ise i20, i30, Tucson ve Santa Fe binek araçları oluşturdu. Hyundai, turnuvaya özel olarak ayrıca reklam filmleri ve on-line klipler de hazırladı.
Tüm takım otobüsleri de Hyundai imzası taşırken, VIP davetliler de güncel Hyundai modellerinin kalitesi ve konforuyla yolculuk etme şansına sahip oluyor. Dijital Taraftar Alanları, EURO 2016 Hyundai Futbol Oyunları ve özel test sürüşleri ise markanın pazarlama stratejileri arasında bulunuyor.
Hyundai'nin Futbola Desteği Sürecek
İlk kez 1999 yılında Nijerya'da düzenlenen FIFA Dünya Gençler Şampiyonası'na sponsor olan Hyundai, hızla artan marka imajına katkıda bulunmak adına daha sonra UEFA EURO 2000'da da ana sponsorluk misyonunu sürdürdü.
Hyundai, yapılan anlaşmalar doğrultusunda UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası'nın 2017'ye kadar, FIFA Dünya Kupası'nın ise 2022'ye kadar ana sponsoru olmaya devam edecek.