Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Kasım 2012 Çarşamba - 09:39

I-Torque yakıt tüketimini azaltıyor

Volvo Kamyon, ticari araçlar için yürüyen aksam geliştirme konusunda liderliği ele geçiriyor. Yeni Volvo I-Torque, Euro 6 gerekliliklerini karşılıyor ve olağanüstü sürüş özellikleri sunuyor. I-See ile I-Torque aynı zamanda, yakıt tüketimini de yüzde 10'a varan bir oranda azaltıyor.

I-Torque yakıt tüketimini azaltıyor

Yakıt tüketimini olumsuz etkilemeden zorlu Euro 6 standartlarını karşılayabilen motor özellikleri, üreticilerin büyük bir çaba sarf etmesini gerektiriyor. Bununla birlikte, Avrupa için üretimi 2013 sonbaharında başlayacak olan yeni Volvo I-Torque yürüyen aksam, Euro 6 gerekliliklerini karşılıyor ve yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltıyor.

 

Adından da anlaşılacağı gibi I-Torque, mükemmel özelliklerini yüksek torkla yeni bir otomatik powershift şanzımanın kombine edilmesine borçlu. I-Torque 2800 Nm tork gibi büyük bir güç sağlıyor ve düşük motor devirlerinde sessiz bir şekilde çalışıyor.
Volvo Kamyon Motor Stratejisi Başkanı Mats Franzén açıklamasında; “Daha düşük devirlerde çalışılması, yakıt enjeksiyonu ve yanma işleminin daha seyrek olması ve sürtünmenin azalması anlamına geliyor. I-Torque, D13 motorun en verimli olduğu devir aralığında, yani dakikada 900 ile 1200 devir arasında çalışıyor” diyor. Videoyu www.youtube.com/volvotrucks adresinden izleyebilirsiniz.

 

Güç ve rahat sürüş sağlayan iki bileşen

I-Torque sisteminin yüksek güç çıkışı, büyük öneme sahip iki bileşen sayesinde geliştirildi: 460 hp/2800 Nm güç üreten yeni D13 Euro 6 motor ve otomatik I-Shift şanzımanın yeni çift debriyajlı versiyonu.


Son derece etkili bir Bileşik Turbo sistemi, yeni yazılım, yüksek basınçlı yakıt enjeksiyonu teknolojisi (Common Rail) ve egzoz gazı geri dönüşümü (EGR) motorun daha verimli olmasını ve çevre üzerindeki etkisinin azalmasını sağlayan yeni özelliklerden sadece bazıları.

 

Çift debriyajlı şanzıman

Yeni şanzımanın adı I-Shift 2. Bu ünite sayesinde, Volvo Kamyon ağır tonajlı bir kamyonda çift debriyajlı otomatik şanzıman kullanan ilk üretici oldu.
I-Torque Ürün Müdürü Astrid Drewsen açıklamasında; “Çift debriyajlı sistemle, vites değişimleri sırasında bile torkta kesinti yaşanmıyor. Böylece, motor optimize olduğu dar aralıkta çalışarak, daha çabuk hızlanma ve olağanüstü sürüş özellikleri sunuyor. Üstelik, gürültü seviyesi ve yakıt tüketimi de düşüyor” diyor.

Astrid Drewsen, “İki şanzımanınız varmış gibi hissediyorsunuz. Aracınızı ilk şanzımanı kullanarak herhangi bir viteste sürerken, diğer şanzıman çoktan bir sonraki vitese geçmiş oluyor. Gerçek vites değişimi ışık hızıyla yapılıyor ve güç aktarımında hiçbir kesinti olmadan gerçekleşiyor” diyor.

 

I-See ile yüzde 10 yakıt tasarrufu

I-Torque, yakıt tüketiminin yüzde 4'e kadar azaltılmasını sağlıyor. Volvo Kamyon'un engebeli arazilerde sürüşü optimize eden I-See teknolojisi ise diğer daha küçük iyileştirmelerle kombine edildiğinde yakıt tüketimini yüzde 10'a kadar azaltıyor.
Mats Franzén konuyla ilgili olarak; “Bu durum, bir kamyon için yılda ortalama 4100 litre yakıt tasarrufu anlamına geliyor. Yakıt tüketimini azaltmak için sürekli çalışıyor ve her damlaya önem veriyoruz. Bu örnekte olduğu gibi yakıt tüketimini bir hamlede yüzde 10 azaltmak ise ancak bir devrim olarak nitelendirilebilir” diyor.

 

Verimli yürüyen aksamlar kullanıma hazır

Volvo I-Torque, Avrupa'da 2013 sonbaharında üretilmeye başlanacak ve Euro 6 için kullanılabilecek. Ancak öncesinde Volvo FH'a yönelik ilk D13 Euro 6 motor piyasaya sürülecek. Bu ilk Euro 6 motorda kullanılan teknoloji, I-Torque ünitesi için kullanılandan biraz daha farklılık gösteriyor. Ama emisyon seviyeleri aynı ve Euro 5'e kıyasla azot oksitte yüzde 77, partikül emisyonlarında yüzde 50 oranında düşüş sağlanıyor.

 

İlk Euro 6 motor, Volvo'nun denenip test edilmiş Euro 5 motoruna dayanıyor ve Volvo FH serisinde Euro 5 motor da kullanılabiliyor. Yeni motor da egzoz sisteminde seçici katalitik indirgeme (SCR) kullanılan birim enjektörlü ve sıralı altı silindirli bir motor. Volvo Kamyon'un ABD ve Japonya'da zaten birkaç yıldır kullanmakta olduğu çözümler olan egzoz gazı geri dönüşümü (EGR) ve dizel parçacık filtresi (DPF) de yeni emisyon gerekliliklerini karşılamak için bu motorla birlikte sunuluyor.

 
Her Üç Araçtan Biri Tehlike Sinyali Veriyor!
 
Lojistik Sektöründe Yeni Bir Dönem Başlıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Her Üç Araçtan Biri Tehlike Sinyali Veriyor!
Michelin’in her yıl geleneksel olarak düzenlediği ‘Lastikte Doğru Hava ...
Türkiye- Kazakistan KUKK Toplantısı Yapıldı
Türkiye- Kazakistan KUKK toplantısı 1–2 Kasım 2012 tarihlerinde Ankara’da ...
‘Uluslararası Pick-Up 2013’ Ödülü Ford'un
Yeni Ford Ranger, “Uluslararası Pick-Up 2013” ödülünü kazandı. Jüri heyetinin ...
 
4. Jant Fabrikası Faaliyette
İnci Holding-Maxion Wheels ortaklığı Jant Grubu’nun Manisa’daki dördüncü ...
Motorine 9 Kuruş İndirim!
Motorinin litre fiyatına gece yarısından geçerli olmak üzere 9 kuruş indirim ...
Allison İtfaiyeciler Kongresi’nde ilgi odağı
Global tam otomatik şanzıman üreticisi Allison Transmission ve İveco Magirus, ...
 
Sürücüler Kışa Gerçekten Hazır Mı?
Kış mevsiminin yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlaması ile birlikte ...
Üstyapı Üreticilerinin Sorunları Görüşüldü!
TSE (Türk Standartları Enstitüsü) ve ARÜS-DER (Araç ve Araçüstü Ekipman ...
Ziver İnşaat Filosuna 20 Adet MAN TGS Ekledi
Türkiye’nin bir çok bölgesinde karayolu ve köprü projeleri yürüten Elazığ’ın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyoncubuskamyonumşoförKamyontruck haberler dikkat