Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Nisan 2015 Cuma - 11:57

İETT'nin nostaljik otobüsleri sefere başladı

İstanbul'da 1927'den 1992'ye kadar kullanılan ve yeniden aslına uygun imal edilen Renault Scemia, Bussing ve Leyland marka otobüsler sefere başladı.

İETT nin nostaljik otobüsleri sefere başladı

Türk filmlerinin birçok sahnesinde kullanılan, 1927'den 1992'ye kadar İstanbul caddelerinde hizmet veren "Büssing", "Leyland", "Renault-Scemia" marka nostaljik otobüsler sefere başladı. İETT tarafından tekrar aslına uygun imal edilen nostaljik otobüsler bugünden itibaren tarihi yarımadada Topkapı, Fatih, Eminönü, Beyazıt bölgelerinde hizmet vermeye başladı. İETT otobüslerinde kullanılan İstanbulkart’ın geçerli olduğu nostaljik otobüslerde dönemlerinin popüler şarkıları da çalacak. Araçlar aynı zamanda turistlerin de hizmetine açık olacak.
1951-52 yılları arasında Federal Almanya'dan satın alınan "Büssing"in dış cephesi o dönemin moda renklerinden vişneçürüğüne, üst kısmının da sarıya yakın beyaz renkle boyandı. 'Trambus' olarak tanınan kısa Büssingler, 26 oturma ve 25 de ayakta olmak üzere toplam 51 yolcu kapasitesine sahip.
Türkiye için özel üretilen "Leyland" ise 76 yolcu taşıyor. O dönemin ilk alçak tabanlı araçları olarak kabul edilen, yarı otomatik vitesli otobüsleri olan "Leylandlar" 15 Aralık 1992'ye kadar İstanbul'da hizmet verdi. İngiltere'nin Leyland firmasından 1968 yılında 300 adet alınan bu model otobüsler, Türkiye için özel üretildi. Uzun ömürlü ve sağlam olmaları için dış ve iç kaplama sacları perçin tekniğiyle tutturulan Leylandların bordo renkli deriyle kaplanmış sünger koltukları, yolculara oldukça rahat ve keyifli bir seyahat imkanı sunuyor.

İETT’NİN İLK OTOBÜSÜ YOLLARDA
Tramvay şebekesine destek ve tramvay işletilemeyen akslarda alternatif taşımacılık yapmak üzere 1927'de Fransa'dan 4 Renault-Scemia otobüslerde ise 22 kişilik oturma düzeni bulunuyor. 28 kişilik kapasiteye sahip bu araçların üçü 21 Ekim 1927 sabahından itibaren 5 kuruşluk bilet ücreti karşılığında Beyazıt Meydanı-Bakırcılar-Fuatpaşa-Mercan-Fincancılar-Sultanhamam-Eminönü Eski Postane hatlarında yer aldı. Dışı sac, içi ise ahşap kaplama şeklinde düzenlenen otobüsler, motorunun bulunduğu burunlu kısım dikkat çekiyor. Otobüsler ilk yıllarında İstanbul Belediye Otobüslerinin ilk üç aracı oldukları için ve altın renklerinden dolayı o dönemde “İBO’nun Altın Kızları” olarak anılıyordu.1931 yılından itibaren 'Taksim-Akaretler-Beşiktaş' arasında çalıştırılan otobüsler, filonun yenilenerek büyütülmesi çalışmaları kapsamında 30 Eylül 1942'de seferden kaldırıldı.
Zaman zaman güzergahları değiştirilecek olan nostaljik araçların hat ve sefer saati planlaması ilk etapta şu şekilde olacak.

Renault:         61B Beyazıt-Taksim hattında 09.30 Beyazıt'tan hareketle, Beyazıt-Laleli-Unkapanı-Şişhane-Taksim güzergâhında,
Bussing:         87 Topkapı-Edirnekapı-Taksim hattında 09.05 Topkapı Suriçi’nden hareketle, Edirnekapı-Fatih-Unkapanı-Şişhane-Taksim güzergâhında,
Leyland:         35 Kocamustafapaşa-Eminönü hattında 09.30 Kocamustafapaşa’dan hareketle, Cerrahpaşa-Yusufpaşa-Unkapanı-Eminönü güzergâhında hizmet verecek.

 
“TruckStore” 3 ayda 30 ili ziyaret edecek
 
Mitsubishi’den kaçırılmayacak ASX kampanyası
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“TruckStore” 3 ayda 30 ili ziyaret edecek
Daimler bünyesinde dünya çapında Almanya'dan sonra en büyük hacime sahip ...
Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2015 Yılı İlk Çeyreğinde %50 Arttı
Otomobil Pazarı %42, Hafif Ticari Araç Pazarı %78 arttı. Türkiye otomobil ...
Zipcar, Otokoç İle Türkiye’de!
Dünya’nın lider araç paylaşım markası Zipcar, Otokoç Otomotiv işbirliği ...
 
İnşaat Sektörü Lojistikçileri Yakından Etkiliyor
Sertrans Logistics CEO’su Nilgün Keleş: “2023 yılında yurtiçi ve yurt ...
Seger Korna, Automechanika İstanbul 2015’te otomotiv endüstrisi ile buluşacak
Korna tasarımı, üretimi ve satışında Türkiye lideri olan Seger Korna, ...
​Kamil Koç’a 40 Adet Setra
Mercedes-Benz Türk, Kamil Koç’a 40 adet Setra ComfortClass S 516 HD/2 ...
 
ÇLB Turizm Prestij ile büyüyor
Kuşadası merkezli ÇLB Turizm, filosuna 5 Temsa Prestij aldı. Firma sahibi ...
Borusan Lojistik'ten RES Lojistiğinde Anahtar Teslim Çözümler
BORUSAN LOJİSTİK’TEN RES LOJİSTİĞİNDE ANAHTAR TESLİM ÇÖZÜMLER! 31 Mart ...
İpragaz, tüm markaları ile Petroleum İstanbul 2015’te
Enerjinin Mavi Dev’i İpragaz, bünyesindeki otomotiv yakıtlarındaki markaları; ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattreylerkamyonculkwKamyonsrctruck haberler fahrer