Küresel Pazar lideri INA tarafından sunulan Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı (OAP) 120 milyondan fazla üretildi ve dünya genelinde her beş otomobilden birinde kullanıldı. Schaeffler Automotive Aftermarket, çok geniş bir yelpazeye sahip Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı ve Devir Ayarlı Alternatör Ayırma Kaplini ürünlerini yedek parça piyasasına sunuyor. Özet olarak, orijinal parça kalitesinde tam uyumlu tamir çözümleri getiriyor.
Schaeffler Automotive Aftermarket ürün yelpazesi hâlihazırda, INA markalı 190 farklı Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı içeriyor. Araca, motor tipine ve donanım paketine bağlı olarak farklı tipler kullanılıyor. Doğru alternatör kasnağı referanslarına, teknik servis bilgilerine, montaj talimatlarına ve tamire ilişkin önemli püf noktalarına, Schaeffler Automotive Aftermarket online kataloğundan (www.schaeffler-aftermarket.com) ve tamirhaneler için özel olarak tasarlanmış RepXpert internet portalından (www.repxpert.com) erişilebilir.
Arızaların önlenmesi için Aftermarket uzmanı, bütün yardımcı tahrik donanımı parçalarının zamanında değiştirilmesini öneriyor. Sadece gergi rulmanları, avare kasnakları ve V kayışı aşınmaya maruz kalmamakta, bundan Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı da etkilenmektedir. Zamanında yapılan alternatör kasnağı değişimi ile V kayışı ve tahrik donanımı parçalarının ömürleri neredeyse iki katına çıkmakta, gergi rulmanlarının dayanımı artmakta ve yardımcı tahrik sisteminin sessiz ve sarsıntısız çalışması sağlanmaktadır. Araçtaki titreşim, ciddi oranda azalmaktadır. Bu arada; Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı’nın arızalı olduğu, V kayışının silkelemesinden veya ortaya çıkan ıslık ya da gıcırdama seslerinden anlaşılabilir. Bu koşullar mevcutsa, Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı mutlaka değiştirilmelidir.
Devir Ayarlı Alternatör Kasnaklarının avantajları bariz şekilde ortadadır. Krank mili dönme hızındaki düzensizlikler, yardımcı tahrik donanımında yer alan V kayışında gerilim dalganlanmalarına yol açar. Bu dalgalanmalar, gergi rulmanı da dahil olmak üzere bütün sistem bileşenleri tarafından emilmelidir. Bu durum, kayışın kaymasına ve V kayışı ile kasnak temas yüzeyleri arasında aşınmalara yol açabilir. Tüm sistemde optimum bir titreşim davranışı elde etmek üzere modern taşıtlarda, rijit bir kasnak yerine Devir Ayarlı Alternatör Kasnağı veya Ayırma Kaplini kullanılmaktadır. Bu sayede sürüş konforunun yanı sıra bütün kayış tahrik donanımı parçalarının ömrü uzamakta ve yakıt tasarrufu sağlanmaktadır.