IRU'nun açıklaması şu şekilde:
"Fransa dün İngiltere'den giriş yapan tüm kamyon ve sürücülerin girişini 48 saat süreyle yasakladı. Bu durum İngiltere'nin AB'den yaptığı tüm ithalatın yüzde 85'ini riske atıyor ve kelimenin tam anlamıyla AB'den İrlanda'ya olan tedarik zincirini kesiyor. Özellikle gıda ve ilaç için temel mal taşımacılığı, Manş Denizi'nin her iki tarafında da risk altında. AB sürücüleri ve nakliye firmaları, geri dönememe korkusuyla İngiltere'ye yük taşıma konusunda kararsızlar. Bu durum, Birleşik Krallık'a bağlı kamyonların son günlerde sınırın Fransa tarafında 24 saate kadar beklemek zorunda kalması nedeniyle daha da kötüleşiyor.
Engellenen kamyonlar ve kapalı sınırlar, Avrupa'daki diğer tedarik zincirlerini etkilemek için İngiltere ve Fransa'nın ötesinde hızla çığ gibi yükselecek. Yeni COVID-19 türü ciddi ve izlenmeli. Pandeminin ilk aşamalarında olduğu gibi, sürücüler ve kamyonlar yerine virüsü hedef alan açık ve orantılı önlemler alınmalı. Sürücüler için zorunlu istisnalar veya karantina süreleri bunu etkili bir şekilde yapmaz.
IRU Genel Sekreteri Umberto do Pretto, "Avrupa'nın herhangi bir yerindeki kamyon hareketlerine sınırların tamamen kapatılması mevcut salgında görülmemiş bir durum" dedi.
"Kamyonlar, tüm salgın boyunca Avrupa'da hareket ediyor. Fransa dahil tüm AB üyeleri tarafından desteklenen AB Yeşil Yollar girişimi, lojistik zincirlerinin sürekliliğinin çok önemli olduğunu ve korunması gerektiğini açıkça ortaya koydu. Şu anki Fransız eylemi hiçbir anlam ifade etmiyor ve Brexit geçişinin yaklaşması nedeniyle zaten belirsiz bir dönemde işleri daha da kötüleştirecek" diye ekledi. Avrupa genelinde mal taşımacılığında daha fazla karışıklık ve aksaklıktan kaçınmak için, Fransız hükümeti kamyonları, kamyon sürücülerini ve yüklerini derhal sınır geçiş kısıtlamalarından muaf tutmalıdır. Bu arada, Brexit öncesi stoklama nedeniyle İngiliz Kanalı'nın her iki tarafında son günlerde 24 saate kadar bekleyen kamyonlarla, özellikle İngiltere'de sıkışmış AB kamyonları için sürücü refahına öncelik verilmeli. İngiltere hükümetinin Brexit acil durum planlarını, örneğin Manston Havaalanı ile yürürlüğe koyması memnuniyetle karşılanmakta, ancak bu yeterli olmayabilir.
Fransa ve Birleşik Krallık'ta mahsur kalan sürücülerin yeterli yiyecek, su, sıhhi tesislere ve tıbbi hizmetlere erişime ihtiyacı var. Önümüzdeki 24 saat içinde Fransız ve Birleşik Krallık hükümetlerinin kamyon hareketlerini yeniden açmaya yönelik kısa vadeli eylemlerinin ötesinde, yetkililerin, sınır hareketlerini kolaylaştırmak için, sınır kuyruklarındaki kamyonlara öncelik vermek için yeşil şerit de dahil olmak üzere, salgının daha önceki dönemlerinden alınan önlemleri tekrar alması gerekiyor TIR gibi geçiş çözümlerini zorlamak. Ancak bu araçlar sınırlar kapalıysa çalışmaz, bu nedenle gereken en acil eylem budur.
IRU, Brexit planlaması konusunda geçen hafta AB merkezli nakliye şirketleriyle birlikte Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı ve Birleşik Krallık Gümrük İdaresi (HMRC) ile verimli bir üst düzey diyalog düzenledi. Bu tür yapıcı kamu-özel diyalogu, Avrupa vatandaşlarının teslim edilmesi gereken mallara izin vermek için her tarafta devam etmelidir."
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |