Basit ve uygun maliyetli önlem, CO2 emisyonlarını bugün ile 2050 arasında 13 milyar tondan fazla azaltabilir. Standart araç kombinasyonlarından daha fazla mal taşıyan eko-kamyonlar, iddialı dekarbonizasyon hedeflerini karşılamak için hızlı ve uygulanabilir bir çözüm sunuyor. İki Eko-kamyon, üç standart kamyonun yükünü taşır ve yoldaki kamyon sayısını anında azaltır. Tkm başına yakıt tüketimi yüzde 35'e varan oranda azaltılarak, karayolu taşımacılığının çevresel ve ekonomik verimliliğini önemli ölçüde artırıyor.
IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto, "Eko-kamyonların faydaları, önemli ölçüde daha düşük CO2 emisyonlarının yanı sıra daha yüksek verimlilik ve daha düşük maliyetlerle açık" dedi.
" Eko-kamyonlar ekolojik ve ekonomiktir."
Bölgesel ve uzun yol operasyonlarında yer alan küresel kamyon filosunun yalnızca yüzde 30'unu Eko-kamyonlarla değiştirmek, CO2 emisyonlarını hemen yılda 237 milyon ton azaltacak. 2050 yılına kadar üç katına çıkacak olan yük karayolu taşımacılığıyla, 2050 yılına kadar yıllık olarak 700 milyon tona yükselecek. Önümüzdeki otuz yıl içinde bu, toplam CO2 emisyonlarını 13,5 milyar tona kadar azalacak. Karşılaştırıldığında, mevcut toplam küresel insan kaynaklı emisyonlar yılda 36 milyar ton seviyesinde duruyor. Karayolu mal taşımacılığı küresel emisyonların yalnızca yüzde 2'sini salmasına rağmen, Eco-kamyonların yaygın kullanımı sektörün karbondan arındırma dürtüsü üzerinde muazzam bir etkiye sahip olacak.
Daha yeşil çok modlu lojistik
Giderek daha fazla mal hacmi hava, deniz ve demiryolu ile taşınıyor ve her çok modlu operasyon bir noktada karayolu taşımacılığını içeriyor. Konteyner gemilerinin, kargo uçaklarının ve yük trenlerinin sürekli artan kapasitesi göz önüne alındığında, Eko-kamyonlar, çok modlu lojistiğin bir bütün olarak verimliliğini ve sürdürülebilirliğini artırmak için çok önemli. Eko-kamyonlar, Avustralya, Arjantin, Çin, Meksika, Güney Afrika, ABD ve bazı AB ülkeleri dahil olmak üzere şimdiye kadar yalnızca 18 ülkede - her durumda başarıyla kullanıldı. Bununla birlikte, dünya çapında kullanımları, uyumlaştırılmış düzenlemelerin eksikliği nedeniyle engellenmeye devam etmekte ve bu nedenle, Eco kamyonlarla sınır ötesi operasyonlar nadirdir. IRU, pek çok hükümet potansiyellerini henüz fark etmemişken, politika yapıcıları, ulusal ve uluslararası operasyonlar için kullanımlarına izin vererek ve teşvik ederek Eco-truck'ın tam çevresel ve ekonomik faydalarını ortaya çıkarmaya çağırıyor. Umberto de Pretto, “Hükümetler, karbondan arındırmayı hızlandırma ve ekonomik büyümeyi destekleme fırsatını kaçırıyor. Harekete geçme zamanı,” dedi. IRU üyeleri, hükümete açık bir çağrı yaparak, endüstrinin de karbonizasyonu teşvik etme çabalarının bir parçası olarak geçen yıl Kasım ayında Eco-truck pozisyonunu benimsedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |