Çalışmalar, bu iki koridorda ticaret ve taşımacılığa ilişkin somut verilerle kara yolu ulaşım ortamının bir analizini sunuyor. Bölgesel bağlantının nasıl geliştirileceğine, bölgedeki TIR kapasitelerinin nasıl artırılacağına ve eTIR'ın tam olarak nasıl uygulanacağına dair tavsiyeler içeriyor.
TIR, bölgede önemli bir ticareti kolaylaştırma aracı olduğunu zaten kanıtlamış durumda. Ağustos ayında IRU ve Ekonomik İş Birliği Örgütü (ECO), IRU üyeleri ve gümrük yetkilileriyle birlikte çalışarak, şu anda faaliyette olan KTAI koridoru boyunca ilk başarılı TIR pilotunu gerçekleştirdi.
Küresel ECO ticareti 648 milyar ABD doları değerinde; ancak bunun yalnızca yüzde 9'u bölge içi. KTAI ve ITI koridorları boyunca akışları optimize etmek, bölgesel ticaret potansiyelini ortaya çıkaracak ve ekonomik büyümeyi yönlendirecek.
IRU, bölge genelinde refahı artırmaya ve yaşam koşullarını iyileştirmeye çalışırken bölgesel ticareti yönlendirmede ECO'yu desteklemeye hazır.
ITI Yol Koridoru Geliştirme Projesi, Avrupa, Kafkasya ve Orta Asya, Orta Doğu ve Güney ülkelerinden ülkeleri bir araya getiren hükümetler arası bir bölgesel organizasyon olan Ekonomik İşbirliği Teşkilatı'nın (ECO) yetkisi altında uygulanmakta. Örgütün genel amacı, üye devletlerinin ve bir bütün olarak bölgenin sürdürülebilir ekonomik kalkınmasını içerir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |