Sözleşme; Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir tarafından imzalandı.
“Bu bir özelleştirme projesi değil, sadece devir”
Amacın limanın daha verimli çalışması, yatırımların daha hızlı yapılması olduğunu ifade eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''Burada çalışan 300 işçimiz vardı. Bunlar TCDD bünyesinde çalışmaya devam ediyor. İşçilerimiz hiç bir hak kaybına uğramadan çalışmalarına devam edecek' dedi. Yıldırım, Limak'ın, 250 kişi daha istihdam edeceğini belirtti. Konteyner kapasitesinin ilk etapta 4 yüzbine, kısa sürede da 1 milyona çıkarılacağını anlatan Yıldırım, limana toplam 250 milyon dolarlık bir yatırım yapılacağını kaydetti.
İzmir’e yakışan bir liman geliyor
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım'a teşekkür ederken, ''Bütçeden pay alıyor ve kendi kaynağının önemli bir kısmını yaratmada büyük çaba gösteriyor. Duydum ki İstanbul ve İzmir'deki çok önemli bazı gayrimenkullerini bize verecekmiş. Biz de özelleştirme yoluyla hızlı bir şekilde değerlendireceğiz. Mutlaka kaynak oluşturmak lazım'' ifadelerini kullandı. Şimşek, önümüzdeki süreçte Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı ile Özelleştirme İdaresinin yakın işbirliği içinde çalışacağını ve İzmir'e yakışan bir liman oluşturulacağını söyledi.
“Geç de olsa devri gerçekleştirdiğimiz için mutluyuz”
Adalet Bakanı Sadullah Ergin, 36 yıllığına kullanım hakkının devrini öngören imtiyaz sözleşmesiyle yıllardır kapasitesinin altında hizmet veren İskenderun Körfezi'nin, tüm ülkeye katkısı olacağını belirtti. Ergin, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Bu devrin gecikmeli olarak yapılması bize buruk bir sevinç yaşatıyor. Çünkü ülkemizde bu tür sözleşmelerin onayı malumunuz Danıştay’dan geçmekte. İzmir Limanı ile ilgili hatırlıyorum, 29 ay imtiyaz sözleşmesinin onayı Danıştay’da bekledi. İzmir kaybetti, Türkiye kaybetti. Ülke ekonomisi önemli bir imkanı heba etmiş oldu.''
İskenderun’la birlikte 4 devirden 1 milyar 428 milyon dolar
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise; TCDD bünyesinde bulunan Samsun, Bandırma, Derince limanlarından sonra İskenderun limanının da işletme hakkı devredilen limanlar arasına girdiğini söyledi. Bu devirle birlikte 4 liman işletme hakkı devrinden toplam 1 milyar 428 milyon dolarlık bir kaynak oluşturulduğunu belirten Karaman, aynı zamanda bu limanlara kamu kaynağı kullanılmadan 111 milyon dolarlık da yatırım yapıldığını kaydetti
5 yılda 250 milyar dolarlık yatırım
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 5 yıl içinde İskenderun Limanı’na 250 milyon dolar yatırım yapacaklarını bildirdi. Özdemir, projenin finansmanı için 6 büyük bankanın yer aldığı konsorsiyumdan toplam 425 milyon dolar tutarında kredi sağladıklarını belirtti. İskenderun Limanı’nda kapasite artırımı ve iyileştirme çalışmalarına derhal başlayacaklarını ifade eden Özdemir, ilk etapta 1,3 milyon TEU'luk konteyner yatırımı yaparak, ilerleyen aşamalarda 3 milyon TEU'ya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
6 marinada imar çalışmaları devam ediyor
Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu da, 1997 ve 2003 yılları arasında Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne ait 13 limanın özel sektöre devrini gerçekleştirdiklerini hatırlattı. Aksu, bu yıl denizcilik alanında yeni özelleştirmelerin de gündemde bulunduğunu belirterek; Silifke, İstanbul Kalamış, İzmir Pasaport ve Bodrum Güllük olmak üzere 4 marinanın imar çalışmalarının devam ettiğini anlattı. Ayrıca TCDD'ye ait İzmir ve Derince limanlarının özelleştirme çalışmalarının da sürdüğünü kaydetti.