İhracat’ta tüm dünyanın hayranlıkla izlediği başarılara imza atılıyor Son dört ayda geçen yılın aynı dönemine göre ihraç malı taşıyan araç sayısı toplamda % 11 artış meydana geldi. Bu artış, Nisan ayında Kapıkule için % 30 olarak gerçekleşti ve özellikle hafta sonları kapı kilitlendi.
Gümrük beklemeleri sebebiyle, teslim süremiz uzuyor ve Okyanusu geçip derede boğuluyoruz..
Son dönemde, Cuma günü İstanbul’dan yola çıkan araçlar ancak Pazartesi günü Kapıkule’den çıkış yapabilir hale geldi. Cumartesi günü yola çıkan araçların iç gümrük beklemeleri de de dahil olmak üzere Kapıkule’den çıkışları Salı gününü bulabiliyor.
29 Nisan Cuma gününden bu yana Gümrük Kapılarındaki tır kuyrukları Kapıkule’de 17 kilometre, Hamzabeyli’de 5 kilometre, İpsala Sınır Kapısında ise 3 kilometreyi bulurken, çıkış yapmak üzere Kapıkule’ye gelen bir aracın Bulgaristan’ a geçebilmesi 57 saati buldu. Kapıkule Sınır Kapısı, 30 Nisan’da 923 Tır’ın gümrük işlemini gerçekleştirmesine rağmen yaşanan beklemeler ve Tır kuyrukları, günlük kapasitenin çok acil bir şekilde günlük 1.500 adedin üzerine çıkarılması gerektiğini gözler önüne seriyor.
ALMANLAR 40 DAKİKA BEKLEMENİN FATURASINI ALMAN EKONOMİSİNE ZARARINI 291 MİLYON USD OLARAK HESAPLADI
Münih Üniversitesi, Ekonomik Araştırmalar Enstitüsü’nden Profesör Gabriel Felbermayr tarafından Mart 2016 tarihinde Göçmen amaçlı ilave kontrollerin Alman ekonomisine etkilerini sorgulamak amacıyla yapılan araştırmada, Almanya ve Türkiye arasındaki seferlerdeki 40 Dakikalık gecikmenin, Almanya’nın ticaretini %1,3 daralttığı sonucu çıktı!
Mart 2016 tarihinde Münih Üniversitesi tarafından yayınlanan çalışmada, Almanya’dan ülkemize yapılan taşımalarda 40 dakikayı bulan zaman kayıplarının kalıcı hale gelmesi halinde, Almanya’nın dış ticaretinin %1,3 daralacağı hesaplandı. Araştırma sonuçlarını yorumlayan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener; “Söz konusu %1,3’lük daralmanın Almanya’nın ülkemize olan ihracatındaki rakamsal değeri yaklaşık 291 Milyon Dolar’a denk geliyor. Almanya 40 dakikalık gecikmenin bedelini hesaplamışken, ülkemizdeki 2 günlük yani 72 kat daha fazla gecikmenin bedelini, ülke ekonomisi üzerindeki negatif etkisini varın siz düşünün” dedi.
Neredeyse olağan hale gelmeye başlayan Gümrük kapılarındaki söz konusu zaman kayıpları için acil çare bulunmaz ise sadece Almanya’ya 2015 yılında gerçekleştirdiğimiz yaklaşık 90.000 seferde 27.400 seferlik bir kaybın yaşanacağı ve bunun Almanya’ya yönelik ihracatımızda %30’luk bir daralmaya neden olacağı ortaya çıkıyor.
Sorun Bazen Bulgaristan tarafından da kaynaklanabiliyor. Kapasite artacak ise iki ülke eşgüdüm halinde çalışmalı.. Her iki ülkede karar alıcıları, kapasitenin 2 katı artışı için Göreve Çağırıyoruz !
Geçen her dakikanın kaybedilen pazar kaybı ve buna bağlı milyonlarca Türk Lirası anlamına geldiği açıktır. Sektörümüzün ve hizmet ettiği dış ticaretimizin gerek iç gümrük idarelerinde gerek ise sınır kapılarında yaşadığı zaman kayıplarını ortadan kaldırmak ve ülke ekonomimizin lokomotifi konumundaki lojistik sektörünün rekabet gücünü korumak ve gümrük kapılarımızdaki mevcut kapasitelerini kısa sürede amacıyla Türkiye ve AB ticaretinin sınırlar arası geçişlerini yöneten tüm yetkilileri göreve çağırıyoruz!
BATI KAPILARI ÇIKIŞ İSTATİSTİKLERİ VE BEKLEME SÜRELERİ
AY |
YIL |
KAPIKULE |
HAMZABEYLİ |
İPSALA |
TOPLAM |
OCAK |
2015 |
18.273 |
9.062 |
4.252 |
31.587 |
2016 |
19.537 |
6.671 |
6.980 |
33.188 |
DEĞİŞİM |
7% |
-26% |
64% |
5% |
ŞUBAT |
2015 |
17.386 |
9.023 |
4.157 |
30.566 |
2016 |
24.378 |
7.463 |
3.477 |
35.318 |
DEĞİŞİM |
40% |
-17% |
-16% |
16% |
MART |
2015 |
19.993 |
11.060 |
5.575 |
36.628 |
2016 |
24.858 |
8.450 |
5.736 |
39.044 |
DEĞİŞİM |
24% |
-24% |
3% |
7% |
NİSAN |
2015 |
17.981 |
9.202 |
5.640 |
32.823 |
2016 |
23.412 |
8.918 |
5.767 |
38.097 |
DEĞİŞİM |
30% |
-3% |
2% |
16% |
4 AYLIK TOPLAM |
73.633 |
38.347 |
19.624 |
131.604 |
92.185 |
31.502 |
21.960 |
145.647 |
DEĞİŞİM |
25% |
-18% |
12% |
11% |
AY |
YIL |
HAYDARPAŞA |
PENDİK |
TOPLAM |
OCAK |
2015 |
2.229 |
6.188 |
8.417 |
2016 |
3.302 |
6.828 |
10.130 |
DEĞİŞİM |
48% |
10% |
20% |
ŞUBAT |
2015 |
1.893 |
6.059 |
7.952 |
2016 |
3.654 |
6.740 |
10.394 |
DEĞİŞİM |
93% |
11% |
31% |
MART |
2015 |
2.378 |
6.158 |
8.536 |
2016 |
3.759 |
6.650 |
10.409 |
DEĞİŞİM |
58% |
8% |
22% |
4 AYLIK TOPLAM |
6.500 |
18.405 |
24.905 |
10.715 |
20.218 |
30.933 |
DEĞİŞİM |
65% |
10% |
24% |