Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, ambargosuz döneme hazırlanan İran'a çıkarma yaptı. Birlik temsilcileri, İran Cumhurbaşkanlığı Ticaretten sorumlu yardımcısı, Tahran Ticaret Odası ve gıda ithalatçı birliği başkanını ziyaret etti.
Türkiye ve İran arasındaki ticari bağlar, ambargo ve yaptırımların kalkacak olmasıyla yeni bir döneme girildiğini vurgulayan Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Zekeriya Mete, "Ambargonun kalkacak olması, sektörümüz için önemli fırsatlar oluşturuyor. Bu ülkede önemli bir rol oynayabiliriz" dedi.
İran'ın yeni bir döneme gireceğine işaret eden Mete, "İran'la ihracatımız henüz istediğimiz seviyelerde değil. Bunu yeni dönemde artırmak istiyoruz” dedi. İkili iş görüşmelerini değerlendiren Zekeriya Mete, "50’ye yakın firmamızı burada iş adamlarıyla ve İranlı şirketlerle buluşturduk. Ticari ilişkilerimize yeni bir boyut kazandıracağımıza inanıyoruz. İran'la 350 yılı aşkın süredir işbirliğimiz var. Aramızdaki ticari bağ uluslararası konjonktür nedeniyle kesintiye uğrasa da hiçbir zaman kopmadı. Artık yeni bir döneme giriyoruz ve iki ülke arasında bir köprü oluşturmak istiyoruz" diyekonuştu.
Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, ambargonun kalkmasının Türk mobilyacısı için fırsatlar olacağını belirterek, “Önümüzdeki süreçte doğru bir pazarlama stratejisi ile birlikte bu pazarda yer almalıyız. Atmamız gereken adımların başında gerek sektörel sivil toplum kuruluşlarımızla, ihracatçı birliklerimizle ikili ilişkileri geliştirecek faaliyetlerde ve temaslarda bulunmak geliyor. Bunları yapabildiğimiz takdirde ihracat rakamlarımızın kısa vadede yükseleceğine inanıyorum. Bu sebeple, mobilyacılarımızın bir an önce stratejilerini ortaya koyması, İran'a açılan yeni kapıdan hızla girmesi gerekiyor” dedi.
Ahmet Güleç, Türkiye’nin son on yılda dünya mobilya ihracat sıralamasında 11 basamak yükselerek 12’inci sıraya ulaştığını belirterek, “Bu süreçte İspanya, Portekiz, Belçika, Hollanda, Endonezya, Avusturya, Danimarka ve İsveç’i bile geride bıraktık. Bugün, Irak, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Almanya, Fransa, Birleşik Krallık ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelere ihracatımız artarak devam ediyor” diye konuştu. Güleç, sektörde son 10 yılda Çin’den sonra en fazla büyüyen ülkenin Türkiye olduğunun altını çizerek, 2023’te 25 milyar dolarlık üretim hedefini bu potansiyele inanarak belirlediklerini aktardı. (İHA)