Erkoç, bazı araç sahiplerinin kasko ücretlerinin artmaması için kaza sonrası araçlarını sanayide tamir ettirdiğini ve bu nedenle kaza tespitinin Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) bilgi sistemine kayıt olmadığını söyledi. Zaman zaman TRAMER kayıtlarındaki bilgilerde değişiklik olduğunu öne süren Erkoç, "Raporların tam işlenmesi veya olası itirazlar sonrası ilk başta tutulan raporlardaki hasar miktarları artıp azalabiliyor. Bu konuda Avrupa Birliği ülkelerinde uygulanan mevzuat ve yönetmeliklerin kapsamlı şekilde incelenmesi ve ülkemize uyarlanarak yürürlüğe sokulması,ardından da sistemin sıkı şekilde denetlenmesi büyük önem arz ediyor" dedi.
İkinci el araç alanlara tavsiyeler
Erkoç, özellikle ikinci el araç alımında motor, şase, elektronik aksam ve kaporta olarak nitelendirilen kısımlarda hasar olup olmadığının iyi araştırılması gerektiği tavsiyesinde bulundu. Araç alım satımında ilk olarak vergi mükellefi ve ticaret sicil kaydı olan bir işletme ile çalışılmasının büyük önem taşıdığının altını çizen Erkoç, "Merdiven altı tabir ettiğimiz şahıs veya firmalar, hileli araç satışları ile hem sektörümüze hem de ekonomiye ciddi zararlar vermekte. Araç alımlarında motor, şase, elektronik aksam ve kaporta olarak nitelendirdiğimiz kısımlarda hasar olup olmadığı iyi araştırılmalı. Araç hasarlı ise hasar miktarı ve cinsi araç fiyatını doğrudan etkileyen unsurlar. Vatandaşların bu konuda çok dikkatli olması gerekli. Son yıllarda faaliyete geçen araç ekspertiz merkezleri bu anlamda rapor gibi çalışmalar ile tüketicilere yardımcı olabiliyor" diye konuştu.
Türkiye'de trafikte yaşanan araç artışına paralel olarak kazalar veya çevresel etkenlerden ötürü araçların kaporta ve boyalarında hasarların meydana geldiğini belirten Erkoç, hasarların kaza sonrası olabileceği gibi park yerindeki bir çarpmadan kaynaklı da oluşabileceğini dile getirdi.
"Ufak kaporta hasarlı araçlar alınabilir"
Kayıt dışı onarımı tercih edilmiş bir araca sahip olmaması için tüketicinin alacağı aracı güvendiği servislere mutlaka kontrol ettirmesinin önemine vurgu yapan Erkoç, şunları kaydetti:
"Burada yapılması gereken en doğru şey fotoğraf çekmek ve hasarı doğru şekilde resmi kayıt altına almaktır. Ayrıca güvenilir oto test merkezilerinde yapılacak eskpertiz çalışmaları ile de bu hasarlar kayıt altına alınıyor. Aracın bir eşya olduğu unutulmamalı. Nasıl gündelik yaşamda kullanılan bir ayakkabı veya kıyafet yıpranıyorsa zamanla araç boyalarında da yıpranmalar olacaktır veya bir kaza bu yıpranmada etken olacaktır. Önemli olan hasarlı kısmın büyüklüğü ve ne şekilde onarıldığı. bugün Avrupa'da trafikte hasarlı araçların dolaşması güvenlik ve estetik açıdan yasak. Dolayısı ile usulüne uygun boyanmış araçların çok ciddi bir kaza yoksa alınıp satılmasında hiç bir sıkıntı yok. Keza değişen parçada da durum aynı, garantili serviste değişen bir parça araba için sıkıntı değil, aksine avantajdır. Önemli olan araçların ağır hasar yani halk tabiri ile pert kayıtlarının olmamasıdır." (Milliyet)