Ticari ilişkileri uzun yıllara dayanan Türkiye ile Almanya arasında HAMLE İşadamları Derneği ile Hamburg Lojistik İnisiyatifi ortaklığında ilk kez lojistik fuarı düzenlendi. Fuarda Türkiye'nin coğrafi konumu iki ülke arasında ortaya çıkacak yeni ticari ve yatırım fırsatları ile sektör sorunları masaya yatırıldı.
HAMLE adına açılış ve selamlama konuşmasını yapan Başkan Yardımcısı Selçuk Ünyılmaz, HAMLE ile birlikte bağlı bulundukları BUV'un kısa geçmişi, çalışmaları ve ileriye yönelik faaliyetleri hakkında bilgi verdi.
Hamburg Lojistik İnisiyatifi Başkanı Prof. Dr. Peer Witten ise Türk ekonomisinin son yıllarda önemli başarılar elde ettiğini ifade ederek, “Türkiye THY gibi şirketlerin bulunduğu büyük ve büyümeye devam eden bir ülke. Lojistik ise ekonominin ve ticaretin en önemli faktörlerinden biridir. Avrupa'nın en büyük lojistik şirketleri ise Hamburg kentinde bulunuyor. 500 lojistik şirketinin bulunduğu Hamburg'da gerekli altyapı mevcut ama daha iyisi olabilir.” şeklinde konuştu.
Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı'ndan M. Kemal Kafadar ise hem lojistik fuarı yapılması hem de bunun Hamburg'da yapılmasının çok önemli olduğuna dikkat çekti. Kafadar, Hamburg'un sadece liman işletmeciliğinde değil tüm lojistik işlerinde Almanya'nın en ileri şehri olduğunu belirterek, “Türkiye'de 2023 vizyonunda çok önemli altyapı projeleri var. Bu projeler Türkiye'deki lojistik sektörünü çok büyütecek. Türkiye ve Hamburg'daki lojistik imkanlarını yan yana getirdiğimizde çok önemli yatırımlar, yeni fikirler ve yeni teknolojiler getireceğini düşünüyoruz. Dolayısı ile bu fuarı çok faydalı buluyoruz.” dedi.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Alper Özel ise yaptığı sunumda Türkiye'nin vize sorununun yanı sıra taşımacılıkta da sorunlar yaşadığına vurgu yaptı. “Bulgar veya Romanya plakalı araçlara geç diyenler Türk plakası görünce durduruyorlar ve günlerce bekletiyorlar. Sadece plakadan dolayı bekletiyorlar ürünlerden dolayı değil çünkü taşınan ürünler Siemens gibi Türkiye'de üretim yapan firmaların ürünleri. Almanya'ya 300 km kala günlerce bekletiliyor. Bunun sadece Türk ekonomisine yıllık 6 milyar TL zararı var.” diyen Özel, sorunların çözülmesini istedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Başkanı Erdem Direkler ise Türkiye'nin üç kıtanın tam ortasında yer aldığını belirterek, özellikle lojistik ve taşımacılık için önemli fırsatlar sunduğunu söyledi. Direkler, “Türkiye'de demiryolu, kara, hava ve denizyolu taşımacılığı için altyapıda önemli gelişmeler kaydedildi. Marmaray'dan sonra 3. köprü ve havaalanı ile daha da gelişecek” dedi.