Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Ocak 2014 Pazartesi - 08:39

İlk elektrikli yerli otomobil

Türkiye'nin elektrikli ilk yerli otomobili, 2017'de yollarda olacak. "BEGLER" isimli otomobilde Türkiye'nin ilk yerli otomobili olan Devrim'den çizgiler de bulunuyor. Aracın 20 bin üretimine kadar maliyeti 50-60 bin lira civarında olacak.

İlk elektrikli yerli otomobil

Eskişehir'deki Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nde kurulan bir firma, 15 farklı üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle birlikte yürüttüğü çalışmayla Türkiye'nin elektrikli ilk yerli otomobilini 2017 yılında piyasaya sürmeyi hedefliyor.

BEGLER AŞ Yönetim Kurulu Üyesi ve Ar-Ge Projeleri Sorumlusu Melih Yıldız, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir elektronik firmasında çalışırken iki yıl önce Eskişehir'de önemli bir otomotiv firmasıyla iş birliği yapmaya karar verdiklerini belirterek, bu sırada TÜBİTAK tarafından elektrikli otomobil çağrısının yapıldığını kaydetti.

Bunun üzerine 2013 yılının mayıs ayında firmalarını kurduklarını ifade eden Yıldız, şöyle konuştu: "O günden bu yana yeni otomobil fikrinin oluşturulması üzerine çaba sarf ediyoruz. TÜBİTAK çağrısına iki farklı ürünle hazırlık yaptık. Spor bir model ve aile tipi modelle... Üniversitelerdeki akademisyenlerin desteğiyle üç farklı ilde bir pazar araştırması yaptık. Türk insanının, otomobilden ne beklediğini araştırdık. Bundan sonra bir fizibilite çalışmasına giriştik. Fizibilite doğrultusunda çok amaçlı bir otomobilin yapımı için çalışmalara başladık. Bu çalışmada 15 farklı üniversiteden 30'dan fazla akademisyenle çalışıyoruz. Bataryasından motoruna, aydınlatma sisteminden iç döşemesine kadar birlikte çalıştığımız 11 farklı iş ortağımız var. Bu otomobili hem Eskişehir'in hem de Türkiye'nin bir markası olarak uluslararası pazara sunmayı hedefledik. Bu araç Türkiye'nin otomobilidir. Araçta çok yenilikçi teknolojiler kullanıyoruz. Aracımızı yenilikçi teknik özelliklerle kurguluyoruz. Aracımız iyi bir menzile sahip. Otomobil tam şarjla 160 kilometre yol kat edebiliyor. Batarya kapasitemiz ve menzil ile ilgili geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Akademisyenlerimiz ile gerçekleştirilen çalışmalar sayesinde araç ağırlığında devrim niteliğinde çözümleri pazara sunacağız." 

"Kaderimiz, Devrim'den farklı olacak"

Yıldız, üretim kolaylığı anlamında yenilikçi teknikler kullandıklarını ve aracın üst yapısının tamamen kompozit malzemeden olduğunu vurguladı. Amaçlarının tamamen yerli bir otomobil yapmak olduğuna değinen Yıldız, şunları söyledi:

"Amacımız tamamen yerli bir otomobil yapmak. Ancak hammaddelerden dolayı yüzde 100'ü sağlayamıyoruz. Otomobilimizde yerlilik oranımız yüzde 88'in üzerindedir. Ülkemizde batarya hammaddesi lityum üretimimiz yok. Bunu yurtdışından alıyoruz. Bataryanın üretimini yerli olarak geliştireceğiz. Bazı elektronik devre elemanları gibi yurtdışından almak dışında alternatifi olmayan bileşenler var. Bu aracın üzerindeki tasarımın ve ana bileşenlerin tamamı yerli olacak. Burada en çok önem verdiğimiz şeylerden birisi, kazandığımız bilginin, şirketimiz ve markamız pratikleri olarak kazanılmasıdır. Bundan yıllar sonra da yeni bir otomobili müşteriye sunduğumuzda 'BEGLER yapmış yine' denmesini istiyoruz. Aracın kompozit tasarımı ve tüm sayısal analizleri tamamen yerli ve iş ortaklarımız tarafından yapılıyor. Aracın tüm elektrik donanımı tamamen yerli tasarım. Aracın motoru, tamamen özgün olacak. Tüm yürür aksamı, burada tasarladık. Sanayi-akademi işbirliğini sağlıyoruz. Eskişehir'in akademik alt yapısının zengin olması bizi rahatlatıyor. Aracın klima dahil tüm konfor aksamları yerli. Klima konusunda dünyada çok az firmanın gizli gizli çalıştığı bir konuda yatırım planımız var. BEGLER'in çizgilerinden Devrim otomobilinden çok fazla çizim kullandık. Biz de Eskişehirli'yiz biz de olabildiğince tümü yerli ilk seri üretim elektrikli otomobil olmaya adayız. İnşallah kaderimiz Devrim'den farklı olacak. "

Yıldız, şirketin ana ortakların biri olan Eskişehir'deki otomotiv firmasının üretim alt yapısının ön seri üretim aşamasında kullanılacağını dile getirerek, "Aracın karayollarına çıkabilmesi için gereken tip onay sertifikasına sahip olması gerekiyor. Bu belgeyi aldıktan sonra seri üretim için ayrı bir yatırım düşünüyoruz. Yatırımı da Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nde yapacağız" dedi. 

"Modelimiz kendi pazarını yaratacak"

Yıldız, aile tipi, spor model ve şehir içi kullanımlar için daha küçük bir model çalışmalarının olduğunu bildirdi. Dünyadaki otomobil oyuncularının hitap ettiği klasmanların farklı olduğuna dikkati çeken Yıldız, şöyle devam etti:

"Bu alandaki mevcut otomobil üreticileri, üretim hatlarını sürdürmek istiyor. Bu yeni elektrik otomobil, adeta bir devrim niteliğinde. Bunun için gerekli yatırımlar Avrupa'da yapılıyor. Büyük firmaların bu teknoloji içselleştirmeye yönelik çalışmaları var. Onların bizim geldiğimiz noktaya gelebilmesi için zamana ihtiyacı olacak. Biz bu süre içerisinde modelimizi halkımıza sevdirebilirsek büyük firmalarla yarışacağız. Konfor özellikleri bakımından bizim modelimiz çok zengin. Kendi pazarını yaratacak bir modelimizi var. Aracımızın 20 bin üretimine kadar maliyeti 50-60 bin lira civarında olacak. 20 binden sonraki üretimlerde yarı yarıya fiyat düşmesi söz konusu. Otomobili, bir Türk markası olarak tasarlıyoruz. Ulusal kaynaklarla geliştirdiğimiz ürünümüzü uluslararası pazara çıkartacağız. Ancak bunun yolu kendi ülkemizin insanına otomobilimizi sevdirmekten geçiyor. Otomobilimiz, 2017 yılının başından yollarda görünmeye başlayacak. Ancak daha küçük modelimiz erken yola çıkacak."

Yıldız, firmanın adının belirlenmesi aşamasında çok konuşmalarının olduğunu belirterek, daha sonra ortaklarında birinin arkadaşının "Bu kadar çok bey, bir araya gelmiş bu kadar beyin oluşturduğu firmanın adı BEGLER olabilir" demesi üzerine bu isme sahip olduklarını sözlerine ekledi.

 
SEAT Leon ST şimdi dört çeker
 
Muayenesiz araç sahiplerine ceza
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
SEAT Leon ST şimdi dört çeker
Elektronik olarak kontrol edilen dört çeker sisteminin en yeni nesliyle ...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü açılıyor
Türkiye’nin ilk metro geçiş köprüsü olan Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün, ...
Hibrit otomobiller yaygınlaşıyor
Yakıt verimliliği, düşük kullanım maliyeti ve performanslarıyla dikkat ...
 
Ticari taksilerde 'VIP' devrimi!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin mevcut ticari taksilerin VİP taşımacılık ...
Hızlı trene 1,8 milyar lira harcanacak
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) 2014 yatırım bütçesinin ...
Meclisin önüne TIR'la gübre döktü
Son günlerde adı sıkça bir oyuncuyla yaşadığı iddia edilen gizle aşkla ...
 
Toyota RAV4 20'nci yılını kutluyor
Kompakt SUV segmentinin ilk otomobili Toyota RAV4 20’nci yılını kutluyor. ...
Scania'dan yedek parça indirimi
Scania satış sonrası hizmetlerinde başlattığı yedek parça indirimi ile ...
Renault'tan ticari araç servis kampanyası
Renault, ticari araç sahiplerinin araçlarını yarı tatilde yeni sezona ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncufahrersrcsondakika haberler Kamyonbustruckşoför