Zaman'a özel açıklamalar yapan Ericsson'a göre bir ülkede doğrudan yatırımların arttığını gözlemlemek için kamyon satışlarına bakmak gerekiyor. "Eğer Türkiye'de bu yıl inşaat çalışmaları artmasaydı sektör yüzde 85 büyümezdi. Kamyon satışlarının patlamasında Anadolu'daki inşaat çalışmaları etkili oldu." diyen Ericsson, Türkiye'nin 2015'te rekorlara hazırlandığına dikkat çekti. IMF'nin 'Türkiye 2012'de yüzde 2,5 büyüyecek' görüşüne katılmadığını ifade eden Volvo Group Türkiye Genel Müdürü, Türkiye'nin bu yıl yüzde 8'e yakın büyüyecek olması ile Anadolu'daki gelişmelerin kamyon satışlarını 30 binin üzerine çıkaracağını vurguladı. Türkiye'de geçen yıl kamyon satışları 2009'a göre yüzde 116 artış göstermiş ve 25 bin 542 adede ulaşmıştı. Bu yılın ilk 8 ayında ise geçen yılın toplam satış rakamı aşıldı. Otomotiv Sanayicileri Derneği'nin açıkladığı rapora göre Türkiye'de ilk 8 ayda kamyon satışları yüzde 85 artarak 26 bin 40 adede ulaştı. Bu rakamlara rağmen satış rekoru kırılmadı. Kamyon satışlarında rekor, ekonomik krizin henüz konuşulmadığı ve baraj ile yol inşaatlarının epey yoğun olduğu 2006 yılında yaşanmış, yıl toplamında 42 bin kamyon satılmıştı. "42 bin rakamı hızla gelişmesini sürdüren Türkiye'de 2013 ya da 2014'te kırılabilir. Çünkü 2010'da yüzde 116 büyüyen pazar bu yıl da yüzde 85'in üzerinde büyüyor. Bu yılki üretim artışı ise yüzde 113'ü buldu." diyen Ericsson, geçen yıl satılan 963 adet Volvo kamyonun bu yıl yaklaşık yüzde 50 artışla 1.300 rakamına ulaşmasını hedeflediklerini söyledi. Genel Müdür, "Tüm veriler bu yönde." dedi. Volvo'nun Türkiye kamyon pazarında yüzde 6 pazar payı bulunuyor. Yüzde 6 olan pazar paylarını 2015'te ikiye katlamayı planladıklarını vurgulayan Martin Ericsson bu büyümede Anadolu'daki gelişmelerin kendilerine epey katkısı olacağını ifade etti. Şirket Genel Müdürü, ABD'de, Avrupa ve Yunanistan'da yaşanan gelişmelerin Türkiye'ye pek az etki edeceği için Türkiye pazarında iddialı şekilde büyümeye devam edeceklerini kaydetti.
YAKITI VERİMLİ KULLANANA 15 BİN DOLAR ÖDÜL
Volvo'nun dünya ile aynı anda Türkiye'de 'Her damla önemlidir' adıyla başlattığı yarışmada sona yaklaşılıyor. En verimli yakıt kullanan kamyon sürücüsünün belirleneceği yarışmanın Türkiye finali dün Atatürk Olimpiyat Stadı otoparkında gerçekleştirildi. Yarışmayı kazanan Volvo Kamyon sürücüleri, final için İsveç'e gidecek. Orada 20'ye yakın ülkedeki kamyon sürücüleri ile yarışacak olan şoförler yarışmayı başarıyla tamamlarsa, 15 bin dolarlık ödülün sahibi olacak. Doğu Avrupa Bölümü CRM ve Proje Müdürü Alco Bor, yarışmanın üç yıl devam edeceğini, bu yarışma ile amaçlarının Volvo kamyonlarının diğer kamyonlara göre yüzde 5 ile 10 arasında daha az yakıt tükettiğine dikkat çekmek olduğunu söyledi