Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, ekonominin can damarı olan ulaştırma ve lojistik altyapılarını geliştirmek amacıyla AB normlarına uygun "Ulaştırma Ana Planı ile Lojistik Ana Planı"nı hazırlıyor.
Bu kapsamdaki projelerin özellikle İstanbul’daki köprü trafiğine nefes aldırması bekleniyor. Bu kapsamda örneğin tek tünel içinde karayolu ve metro geçişlerini bir araya getiren üç katlı Büyük İstanbul Tüneli hayata geçirilecek. 9 farklı ray sistemini birbirine bağlayacak tüneli günde 6,5 milyon vatandaş kullanacak. Projenin yapımı için yap-işlet-devret (YİD) modeli planlanıyor.
Türkiye genelinde trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde ise bölünmüş yol uzunluğunun 30 bin kilometreye çıkarılması hedefleniyor. Başta Marmara olmak üzere YİD modeliyle yeni otoyollar inşa edilecek. Bu ağın önemli parçaları olan İstanbul- Bursa- İzmir ve Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanarak hizmete açılacak. Yine üzerinde demiryolu da bulunan Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yer aldığı güzergahın yapımı başlayacak.
DEMİRYOLU AĞI YENİLENİYOR
Yeni dönemde Ankara merkezli hızlı tren çekirdek ağının 3 bin 623 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin de tamamlanmasıyla ülke nüfusunun yarısı yüksek hızlı tren konforundan faydalanmış olacak. Uluslararası sisteme daha çok entegre edilecek demiryolu ağının yüzde 80’i elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Öncelikli hatlar modernize edilerek çift hatlı hale getirilecek, bu hatlarda yük ve yolcu taşımacılığı artırılacak.
Bugün