Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Aralık 2024 Çarşamba - 12:56

İsveç’in İlk Sürücüsüz Otobüsü Karsan Otonom e-ATAK Olacak!

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olma yolunda ilerleyen Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği ilklere bir yenisini daha ekledi. Dünyanın ilk ve tek açık trafikte biletli yolcu taşıyan Seviye-4 otonom otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK, şimdi de İsveç’in ilk sürücüsüz aracı olacak.

İsveç’in İlk Sürücüsüz Otobüsü Karsan Otonom e-ATAK Olacak!

Karsan ve Adastec’in Västtrafik, Vy Buss ve Applied Autonomy iş birliği ile İsveç’te hayata geçirdiği, Göteborg'un Merkez İstasyonu'nu, Liseberg İstasyonu'na bağlayarak şehrin Garda bölgesinde kesintisiz ve verimli bir ulaşım çözüm sağlayacak bu projede, Karsan Otonom e-ATAK, Ağustos 2025’te yolcu hizmetine başlayacak. Otonom e-ATAK’ın 2021’den bu yana dünyanın farklı yerlerinde toplu taşımayı desteklediğini söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, “Norveç ve Finlandiya’da açık trafikte biletli yolcu taşıyan ilk seviye-4 otonom otobüsümüz olan Karsan Otonom e-ATAK, şimdi de İsveç’in toplu taşımacılığında bir çığır açacak. Bugüne kadar, otonom aracımızla katettiğimiz 100.000 kilometre ve taşıdığımız 35.000 yolcu ile büyük bir deneyim kazandık. Bu birikim ve müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler, her geçen gün daha yenilikçi çözümler üretmemize ve sürekli olarak sınırlarımızı aşarak daha da ileri gitmemize imkan sağlıyor. Otonom teknolojisi konusunda sektördeki öncülüğümüzü pekiştirerek, geleceği şekillendirmeye devam edeceğiz.” dedi. Konu hakkında değerlendirme yapan ADASTEC CEO’su Dr. Ali Ufuk Peker ise “Västtrafik, Vy Buss, Karsan ve Applied Autonomy ile iş birliği içinde İsveç’in ilk SAE Seviye-4 otonom toplu taşıma otobüsünü hayata geçirmiş olmaktan büyük bir gurur duyuyorum. Yaklaşık üç yıl önce, Avrupa ve Amerika’da “dünyada bir ilki” gerçekleştirerek başladığımız bu yolculukta, otonom sürüş yazılımımızla trafiğe açık yollarda biletli yolcu taşıyan otobüslerimizi Avrupa’nın birçok şehrinde başarıyla hizmete sunduk ve sunmaya devam ediyoruz" dedi.

 

Dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, yenilikçi teknolojileriyle sektörde ilklere imza atmaya devam ediyor. Japonya’dan ABD’ye kadar çok geniş bir coğrafyada gerçekleştirdiği başarılı çalışmalarla bir dünya markası haline gelen Karsan, 3 kıtada 23 ülkeye yayılmış elektrikli araçlarıyla hizmet veriyor. Bu kapsamda Karsan’ın teknoloji partneri ADASTEC ile birlikte geliştirdiği ve dünyanın ilk Seviye 4 otonom elektrikli otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK, İsveç pazarında yolcu taşımaya hazırlanıyor.

 

Ağustos 2025’te yolcu taşımaya başlayacak!

 

Karsan’ın ADASTEC, Västtrafik, Vy Buss ve Applied Autonomy işbirliği ile gerçekleştirdiği projede Karsan Otonom e-ATAK, Ağustos 2025'te İsveç’in ilk Seviye 4 otonom aracı olarak yolcu hizmetine başlayacak. Projenin hayata geçmesiyle Karsan Otonom e-ATAK, Göteborg'un Merkez İstasyonu’nu Liseberg İstasyonu’na bağlayacak ve şehrin Gårda bölgesinde kesintisiz ve verimli bir ulaşım çözümü sunacak. Proje kapsamında ADASTEC’in flowride.ai platformu, Göteborg'un transit altyapısıyla sorunsuz bir şekilde entegre olarak, şehrin bağlanabilirliğini artıran operasyonel açıdan verimli ve erişilebilir bir rota oluşturuyor. Otobüs başlangıçta Västtrafik’in toplu taşıma ağının bir parçası olarak çalışacak. “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynamaya devam ettiklerini söyleyen Karsan CEO’su Okan Baş, “Karsan Otonom e-ATAK’ın 2021’deki lasmanından bu yana, 35 bin yolcu deneyimiyle güvenilirliğimizi kanıtladık. Eksi 25 dereceye varan zorlu hava koşullarında sorunsuz performans sergileyen aracımız, aynı zamanda Avrupa’da tünelden geçebilen ilk otonom araç olma unvanına sahip oldu. Gerçekleştirdiğimiz ilkler ve başarılı çalışmalar, çok daha iyilerini başarmak için bizleri daha da cesaretlendiriyor” dedi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan ADASTEC CEO’su Dr. Ali Ufuk Peker ise “ADASTEC’in geliştirdiği flowride.ai yazılımı, Karsan tarafından fabrikada entegre edilen otobüslerde gerçek dünya uygulamalarıyla kendini kanıtlıyor ve sürdürülebilir, erişilebilir toplu taşıma çözümleriyle yerel topluluklara değer katıyor. Göteborg’daki bu proje, otonom toplu taşımanın sürdürülebilirlik ve şehir içi hareketlilik açısından küresel ölçekteki önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu tür girişimlerin, gelecekte karbon ayak izini azaltan, kapsayıcılığı artıran ve daha akıllı, daha bağlı şehirler yaratmaya yönelik önemli bir temel oluşturacağına inanıyoruz" dedi.

 

 

 

 

35 bin yolcu deneyimiyle Dünya’da ilk ve tek!

 

Karsan Otonom e-ATAK ABD’de Michigan State University kampüsünde 1.5 yıl boyunca 5 kilometrelik bir rotada yolcu taşıyarak dünyada bir ilki gerçekleştirmişti. Norveç’in Stavanger şehrinde ise 2022 yılından bu yana açık trafikte biletli yolcu yaşıyan Otonom e-ATAK, var olan güzergahını kısa süre önce tünel içeren bir rota ile güncelleyerek genişletti ve tünelden geçen ilk otonom araç olarak zorlu bir sınavı daha başarı ile verdi. ABD, Norveç, Fransa, Romanya, Finlandiya, Hollanda, İsviçre ve Türkiye’den sonra şimdi de İsveç’de  Otonom e-ATAK ile 9 farklı noktada otonom projeleri ile var olacak Karsan, dünyada açık trafikte yolcu taşıyan seviye-4 ilk ve tek otonom otobüs olma özelliğini korumaya devam ediyor.

 

Karsan Otonom e-ATAK sürekli hizmete hazır!     

 

Gelişmiş Sensör Paketi ile donatılan Karsan Otonom e-ATAK, farklı hava koşullarında hassas navigasyon ve durumsal farkındalık sağlamak için birlikte çalışan LiDAR, Radar, RGB Kameralar, GNSS ve en son teknoloji sensörlerin bir kombinasyonunu kullanıyor. Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 40 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor. 8,3 metre uzunluğundaki Karsan Otonom  e-ATAK, Göteborg'un kentsel ulaşım taleplerini verimli bir şekilde karşılayabilecek sürdürülebilir, yüksek kapasiteli bir transit çözüm olarak öne çıkıyor. Otobüsün AC ünitelerle 5 saatte, DC ünitelerle ise 3 saatte tam olarak şarj olabilme yeteneği, aracın sürekli hizmete hazır olmasını sağlıyor.

 

 

 
Türkiye Azerbaycan KUKK Toplantısı Ankara’da Gerçekleştirildi
 
TLS Lojistik Yeni Deposu ile ABD Operasyonlarına Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!
Ağır ticari araç endüstrisinin öncü markası Mercedes-Benz Türk, yolcu ...
MAN, Nisan 2025’ten İtibaren Kamyon ve Otobüsler İçin Akü Üretimine Başlıyor
MAN, Nürnberg'deki yeni akü üretim tesisi inşaatının tamamlanışını kutladı. ...
TEMSA, Fransa’nın En Büyük Üç Oyuncusundan Biri Oldu
Fransa yollarına çıkardığı 6 bin aracıyla pazardaki güçlü büyümesini sürdüren ...
 
Tırsan ve ZF İş Birliklerini Güçlendiriyor: 30 Yıllık İşbirliği Yeni Bir Anlaşmayla Genişletildi
Güvenilir lider Tırsan, elektronik fren sistemi ve ZF ile hava süspansiyonlu ...
Wielton, Gelecek Nesillere Çevre Bilinci Aşılıyor
Wielton, çevre duyarlılığı ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık ...
Daimler Buses eMobility Days 2.0’da Elektrikli Otobüs Filoları İçin En Yeni Araç Geliştirmeleri ve Batarya Çözümleri Tanıtıldı!
Elektrikli otobüs filoları için en yeni araç geliştirmeleri, batarya çözümleri ...
 
Tırsan Avrupa'nın En Yenilikçi Treylerlerini Logitrans’ta Tanıttı
Güvenilir lideri Tırsan, 20-22 Kasım tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen ...
Volvo Trucks, Euro NCAP’ten 5 Yıldız Aldı
Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı Euro NCAP, ağır hizmet kamyonlarının ...
Fenerium Ürünleri Ford Trucks Özel Tasarım F-MAX Araçları ile Türkiye Yollarına Çıkıyor…
Ağır ticari araç üretiminde Türkiye’nin lider markalarından Ford Trucks ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncu haberler kamyonumfahrertrucklkwbussondakikasrc