Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Ekim 2012 Çarşamba - 08:29

İtalya Cumhuriyeti Devlet Başkanı, Pirelli’yi Kabul Etti

Pirelli Başkan ve CEO’su Marco Tronchetti Provera ile şirketin en üst yönetim kademesi, İtalya Cumhuriyeti Devlet Başkanı Giorgio Napolitano tarafından 1872 yılında kurulan Şirketin 140. kuruluş yıldönümü vesilesiyle kabul edildi.

İtalya Cumhuriyeti Devlet Başkanı, Pirelli’yi Kabul Etti

Marco Tronchetti Provera, “Pirelli’nin kuruluşunun 140. yıldönümü dolayısıyla Başkan Napolitano tarafından kabul edilmek hem kendim hem de hepimiz açısından büyük bir onurdur” diye konuştu ve devam etti “140. kuruluş yıldönümümüzü, İtalyan sanayisinin mükemmelliğini dünyanın her noktasına taşımış bir grubun gururunu tüm dünya ile paylaşan 36.000 insanla birlikte kutluyoruz. 140 yıl boyunca çok önemli bir büyüme kaydettik. 1872 yılından beri yeni ufuklara erişmek için yaptığımız işe tutkumuzu ve yaratıcılığımızı katarak, fikirleri ve en ileri teknolojileri hayata geçirdik ve henüz 24 yaşında şirketi kurmuş olan Giovan Battista Pirelli ile yeniliğe ve araştırmaya olan bağlılığı ile bilinen torunu Leopoldo tarafından sergilenen modernliği sahiplendik. Her zaman geleceğe bakarak ve 140 yıllık bir geçmişteki deneyimlerden faydalanarak ilerledik. Ülkenin sanayi üretiminde önemli bir yere sahip köklü bir firma olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve bu bilinçle bundan sonra da yolumuza devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.

 

PIRELLI’NİN 140 YILLIK TARİHİ

28 Ocak 1872 tarihinde "G.B. Pirelli & C." şirketi elastik kauçuk mamuller üretmek amacıyla Milano’da kuruldu. Bu alanda İtalya’da kurulan ilk şirket oldu.

1879 yılında "G.B. Pirelli & C." elektrik enerjisi iletimi ve haberleşme için kablo ve iletken üretimine başlayarak kısa süre içinde su altı telgraf ağlarının döşenmesinde bir dünya lideri haline geldi.

1890’da şirket büyümesini sürdürerek, Porta Nuova ve Ponte Seveso’daki fabrikalarına ek olarak bir süre sonra kauçuk dolgu tekerleklerin yerini alacak bisiklet “lastikleri” üretmek amacıyla yeni bir fabrika için Milano’da bir arazi satın aldı.

1902 yılında grup yurtdışındaki ilk teşebbüsü olarak İspanya’da Barselona yakınlarında bir fabrika kurdu ve uluslararası büyüme dönemine girdi. Bunu, Southampton, İngiltere (1913), Buenos Aires, Arjantin (1917), Manresa, İspanya (1924) ve Burton on Trent, İngiltere’deki (1928) fabrikalar izledi.

1907’de “Itala” aracıyla Prince Scipione Borghese Pekin-Paris rallisini kazanarak Pirelli’nin ilk uluslararası spor zaferini kazandı. Bu, Nuvolari, Ascari ve Fangio gibi efsane isimler tarafından, iki ve dört tekerlekli araçlarla yıllar geçtikçe elde edilen sayısız sportif başarının ilkiydi.

1908 yılında “uzun P” logosu yaratıldı. Bu fikir grubun ABD’de ürünlerini rakiplerinin ürünlerinden farklılaştırma ihtiyacı duymasıyla New York'ta ortaya çıktı. Giovanni Battista Pirelli’nin 1904’ten itibaren şirketi babalarıyla birlikte yöneten oğulları Piero ve Alberto Pirelli kendi imzalarında da uzun bir P harfi kullanıyorlardı ve logo da bu fikirden esinlenmişti. Günümüzde Pirelli markası dünya üzerinde en fazla bilinen markalardan biridir ve marka değeri 2,27 milyar Euro tahmin edilmektedir.

1922 yılında Pirelli & C. hisseleri Milano borsasında işlem görmeye başladı ve 1929’da hisseleri New York borsasında işlem gören ilk İtalyan şirketi oldu. Yine 1929 yılında şirket grup açısından çok temel bir öneme sahip bir ülke olan ve bugün beş üretim tesisine sahip olduğu Brezilya'da ilk fabrikasını açtı.

1924’te Pirelli, kablo sektöründe yenilikçi bir teknolojinin patentini aldı. Bu andan itibaren aslında dünyadaki yüksek gerilim enerji hatlarının neredeyse tamamı Pirelli teknolojisini kullanmaya başladı.

1932 yılında şirketin kurucusu Giovanni Battista Pirelli hayata gözlerini yumdu. Savaş yılları boyunca Pirelli’nin Milano’daki fabrikaları ağır hasar görmüştü ve 1946 yılında – bir yıl süren bir İttifak Kuvvetleri hükümeti idaresinin ardından – oğulları Piero ve Alberto Pirelli şirketin başına geri döndüler.

1948’de “Rivista Pirelli” dergisi yayın hayatına başladı. Teknik ve şirket kültürünü birleştirmek amacıyla yola çıkan, halkın geneline hitap eden bir şirket yayınının en önemli örneklerinden biriydi. Yaklaşık 30 yıllık yayın hayatı boyunca dergi edebiyat, grafik tasarım ve sanat dünyasından çok sayıda büyük isme ev sahipliği yaptı. Bu dönemde Mulas, Mendini ve Guttuso gibi sanatçıların ve tasarımcıların önemli katkılarıyla Pirelli’nin halkla ilişkilerinin ayırt edici özellikleri biçimlendi.

1953 yılında Cinturato doğdu. Bu lastik Pirelli’nin radyal teknolojisinin sahneye ilk çıkışını müjdeliyordu.

7 Ağustos 1956’da ölen Piero Pirelli’nin ardından Alberto Pirelli Başkan oldu. Dört yıl sonra Grubun Milano’daki yeni genel merkezi törenle açıldı. Gio Ponti tarafından tasarlanan gökdelen Milano tren garının karşısında yer almaktadır ve günümüzde şehrin simgelerinden biridir.

1960 yılında Pirelli Grubu Türkiye’ye yatırım yapma kararı vermiş ve İzmit’te ilk Türk lastik fabrikasının temelleri atılşmıştır.1962 yılında ise ilk yerli üretim lastiği yollarla buluşmuştur.  

1964 yılında Pirelli Takvimi’nin doğuşu gerçekleşti. İlk Takvim, Beatles’ın Magical Mystery Tour filminin fotoğrafçısı Robert Freeman tarafından tasarlandı. Takvim hızla büyük bir başarı kazandı ve kült bir obje statüsüne yükseldi. 40. sayı olan 2013 Takviminin fotoğrafları Steve McCurry tarafından çekildi.

1965’te Alberto Pirelli 83 yaşında grubun onursal başkanlığına getirildi ve icra başkanlığını sonraki 25 yıl boyunca şirketin yönetimini üstlenecek oğlu Leopoldo’ya bıraktı.

1970’li yıllarda Pirelli ve Dunlop ilgili endüstriyel faaliyetlerini birleştirerek karşılıklı iştiraklere girdiler. Bu dönemde Cinturato P7, P6 ve P8 modellerinin piyasaya sürülmesi ile sonuçlanan bir teknolojik atılım gerçekleştirildi. 1980’lerde Pirelli’nin büyümesi 1986 yılında motosiklet lastikleri alanında uzman ve günümüzde grup bünyesindeki önemli bir marka olan Alman Metzeler grubunun satın alınması ile devam etti.

1986 yılından beri grup ile birlikte olan Marco Tronchetti Provera 1992 yılında genel müdürlüğe getirildi. Continental markasının satın alınmasıyla yaşanan başarısızlığın ardından grubu yeniden yapılandırdıktan sonra Tronchetti Provera, yeni teknolojiler geliştirerek ve Uzak Doğu ve Afrika gibi gelişmekte olan pazarlara açılarak bir globalleşme sürecini başlattı ve gerçekleştirdi.

2000 yılında Pirelli yerüstü optik sistemlerini Cisco firmasına ve optik bileşen faaliyetlerini Corning firmasına yaklaşık 5 milyar Euro karşılığında sattı. 2001’de bu likiditenin bir kısmının kullanılmasıyla Pirelli - Olimpia aracılığıyla - 2007 yılında ayrılacağı Telecom Italia'nın referans hissedarı oldu.

2005’te Pirelli Kablo, Enerji ve Telekomünikasyon Sistemleri faaliyetlerini Goldman Sachs firmasına sattı ve bunun sonucunda kurulan yeni şirketin adı Prysmian oldu. Yine 2005 yılında Pirelli Çin'in Shandong ilinde grubun ülkedeki üretim merkezi haline gelecek ilk lastik üretim tesisinin açılışı gerçekleşti.

2006’da Pirelli Romanya’nın Slatina bölgesinde ilk lastik üretim fabrikasını açtı ve bu tesis 2011 yılında genişletildi.

2008 yılında Pirelli Settimo Torinese’de endüstri merkezinin inşaat projesine başladı: Mevcut iki fabrikanın entegrasyonunu sağlayan bu proje bugün grubun teknolojik bakımdan en ileri üretim tesisidir.

2010’da Pirelli Broadband Solutions şirketinin satılması ve Pirelli Re’nin gayrimenkul faaliyetlerinin gruptan ayrılması ile Pirelli ‘sadece lastik şirketine’ dönüşümünü tamamladı. Aynı yıl içinde şirketin mirasının değerini korumak ve artırmak ve aynı zamanda ülkenin kültürel zenginliğinin bir parçası olarak girişimcilik kültürünü geliştirmek amacıyla Fondazione Pirelli kuruldu.

2010 Haziran ayında Pirelli,19 yıl süren ayrılığın ardından, 2011-2013 yılları arasında tek lastik tedarikçi ihalesini kazanarak Formula 1™’e geri döndü. Pirelli aynı zamanda Dünya Superbike  Şampiyonası, Ferrari Challenge, Lamborghini Blancpain Super Trophy ve Maserati Trophy gibi prestijli tek marka şampiyonalarının tek lastik tedarikçisidir.

2011 yılında Russian Technologies ile kurulan bir ortak girişim aracılığıyla Rusya’daki üretimini artırdı ve Merlo’da bulunan fabrikasını büyüterek Arjantin’deki üretim faaliyetlerini güçlendirdi. Aynı yıl içinde Pirelli ana faaliyet konusunu destekleyen moda alanında bir endüstriyel tasarım projesi olarak Pirelli PZero amiral mağazası olan “Pirelli Corso Venezia”nın açılışını yaptı.

2012’de Pirelli Endonezya’da 2016 itibariyle yılda 7 milyon lastik üretmesi hedeflenen bir motosiklet lastiği fabrikası inşa etmek amacıyla Astra OtoParts ile bir anlaşma imzaladı. Mayıs ayı sonunda Pirelli tüm Nafta bölgesine yönelik Premium lastiklerinin üretimi için Meksika’nın Silao bölgesinde ilk fabrikasını açtı.

 

 
Volvo, 23,88 Litre Başarısını Kutluyor...
 
ULU MOTOR-PROTON GLOBAL PAZARLARDA HIZLA BÜYÜYOR
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volvo, 23,88 Litre Başarısını Kutluyor...
Volvo Kamyon, kısa bir süre önce kamyon ve çekicilerinin sağladığı yakıt ...
''Lastik Adam'' Islak Zeminde Güvenliği Anlatacak
Michelin trafikte yaya ve yolcu güvenliği üzerine çalışmalarına devam ...
Borusan Lojistik Araç Filosuna Hama Desteği
Faaliyetlerini geliştirmek doğrultusunda araç filosunu genişleten Borusan ...
 
Belediyeler Araç Takip ile Tasarruf Ediyor
Türkiye’nin İlk ve Tek Araç Takip Operatörü FiloTürk tarafından sunulan ...
Volvo Yenilikçiliğin 180. Yılını Kutluyor
Dünyanın en köklü mirasa sahip iş makinaları firması olan Volvo İş Makinaları, ...
Mesleki Eğitim Sınav Sonuçları Açıklandı
29 Eylül 2012 tarihinde yapılan mesleki eğitim sınav sonuçları açıklandı. ...
 
Türkiye Ukrayna KUKK Toplantısı Yapıldı
Türkiye-Ukrayna Uluslararası Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı ...
Renault Master’ın Yeni Versiyonu 19+1 Pazara Sunuluyor
Renault Master Otobüs ürün gamına 19+1 versiyonunu eklendi. Orijinal üstyapı ...
RENAULT Classic İnternet Sitesini Açtı !
Renault Classic bütün eski Renault tutkunlarına dönük olarak yepyeni bir ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatlkwnewstürkiyesrcşoförKamyonfahrertreyler