Iveco, çoğunlukla Avrupa ve Asyalı kamyon üreticilerinin yer aldığı, dünyanın en önemli rallisi kabûl edilen Dakar’a kamyon dalında birincilik, ikincilik ve altıncılıkla tam anlamıyla egemen oldu.
Iveco’nun Petronas De Rooy takımı ve Hollandalı pilotu Gerard De Rooy yarışta Iveco Powerstar kullandılar. Araç Avusturalya’da Iveco tarafından üretilip satılıyor ve FPT Endüstriyel’in 900 beygirden daha güçlü olan C13 motorunasahip. De Rooy haricinde takımda Stacey ve Biasion aynı motorla donatılmış iki Iveco Trakker Evolution 2 kullandı. Bu üç araç, rallinin aşırı zor koşulları için hazırlanmış ve sınıfının enerji verimliliği bakımından en iyi biçimde optimize edilmiş standart araçlardı.
Iveco CEO’su Alfredo Altavilla zaferi şöyle yorumluyor, “Iveco’nun Dakar 2012’ye katılımındaki hedef Iveco araçlarının ve FPT Endüstriyel motorlarının mükemmelliğini bir kez daha kanıtlamaktı. 3 Araçla ilk 6 pozisyona yerleşerek kazandığımız ralli, Iveco Trakker ve Powerstar’ın zaten kullanıcılar tarafından kabûl edilen günlük kullanım ve zorlu koşullarla başa çıkabilme yeteneğinin yanı sıra verimlilik, dayanıklılık ve güvenliğini de kanıtlamış oldu. Pilotlara ve takım arkadaşlarına, bağlılıkları ve kendilerini bu işe adamaları dolayısıyla teşekkür ediyorum”.
33. Dakar rallisi Iveco için ürünlerin güvenilirliğini göstermek adına harika bir fırsattı: Her araç oldukça zor koşullarda üç Güney Amerika ülkesini geçerek test edilmiş oldu. 1 Ocakta Mar del Plata, Arjantin’de başlayan yarış Şili ve Peru’yla devam etti. Bu sürede 8,500 kilometreden oluşan 14 etap vardı ve bunun yaklaşık 4,200 kilometresi sınırlı zamanda aşılmalıydı.