Hannover’deki uluslararası fuarda kullanıcısına birçok fırsat sunan hafif ticarî araç Yeni Daily, HI-MATIC otomatik 8 vites, Toplam İşletme Maliyetinde belirgin düşüş sağlayan Hi-SCR (Seçici Katalitik Redüksiyon) sistemi ve doğa dostu Daily Elektrik, Daily CNG ve Stralis Natural Power Euro VI LNG müşterilerle buluştu.
Iveco, 25 Eylül - 2 Ekim 2014 arasında Hannover’de gerçekleşen ticarî araçlar için sektördeki en önemli uluslararası etkinlik olan 65. Uluslararası Ticarî Araç Fuarı’nda yeniliklerini tüketiciyle buluşturdu. 2,500 metrekareden daha büyük bir stantta Iveco, müşterilerine hafif ticarîden ağır araçlara, off-road araçlardan otobüslere ve maden sahası araçlarına kadar tüm ürün yelpazesini tanıtma fırsatı yakaladı.
Standın gerçek yıldızı ise Yeni Daily’di otomobil konforunda, sürüş ve yakıt tüketimi optimize edilmiş, sınıfındaki en iyi hacme sahip, yükleme verimliliği sınıfının zirvesinde olan tamamen yenilenmiş bir araç. Parçalarının %80’i yenilenirken, Yeni Daily; sağlamlık, çok yönlülük ve dayanıklılığı garanti eden, şasi kabinlerde üst yapılar için maksimum esnekliği sağlayan DNA’sının ana parçalarından klasik şasi yapısını korudu. Yeni Daily için ayrılan alanda aynı zamanda F1C motoru, HI-MATIC otomatik 8 vites ve Quad Leaf süspansiyon gibi teknolojik yenilikler de yer buldu.
Iveco’nun doğaya saygısını ve sürdürülebilirliği simgeleyen araçları da fuardaydı: dizel versiyonla güvenilirlik, konfor ve yük kapasitesi açısından aynı avantajlara sahip olan Yeni Daily CNG, Sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ile çalışan Stralis Natural Power Euro VI ve rekor yük kapasitesine sahip sıfır emisyonlu Yeni Daily Elektrik fuarda yer aldı.
Şirketin Hannover 2014’teki müşterilere yönelik ana felsefesi “yakıt tasarrufu hiç bu kadar kolay olmamıştı”: Euro VI motorlar için ayrılan sergi alanında patentli HI-SCR (Yüksek verimlilikli seçici katalitik redüksiyon) sistemli motoru tanıtıldı. Iveco Bus ve Iveco Stralis sınıflarını da kapsayarak Euro VI’lı araçlarda bulunacak bu motor sayesinde dış havanın alımıyla olağanüstü bir motor içi yanmaya erişiliyor. Çeşitli patentlerle korunan HI-SCR teknolojisi EGR’ye (egzos gazı resürkilasyonu) ve DPF’ye (dizel parçacık filtresi) ihtiyaç duymadığından toplam işletme maliyetinde bir düşüş sağlıyor. Bu teknoloji tüm Tector dizel motorlarda, Iveco Bus, Eurocargo, Stralis ve Trakker’da kullanılan Cursor motorlarda yer alıyor.
Tüm sergi alanı şirketin son yıllarda benimsediği stratejiyi temsil ediyor: Ürün yatırımları; hafif araç alanında Yeni Daily’nin çıkışı, orta araç alanında Eurocargo’nun çok yönlülüğünün ve verimliliğinin geliştirilmesi, ağır araç alanında işletme maliyetlerinin düşürülmesi ve servis mükemmelliği, ürün kalitesi, infotelematik sistemler ve motor alanındaki inovasyonlar.
Fuarda toplam 16 Iveco aracı sergilendi: Biri Yeni Daily Minibüs, biri Yeni Daily CNG, diğeri de mobil çalışma istasyonu olmak üzere yedi Yeni Daily vardı. 18 Tonluk Eurocargo orta ağırlıktaki araçları temsil etti. Biri LNG’li, diğeri aracın ağırlığını düşürmek için özel çözümler uygulanmış olan Süper-Hafif olmak üzere ağır araçları temsilen dört Stralis yer aldı.
Fuarda Trakker 8x4 ve 2014 Güney Amerika rallisine katılan Dakar Trakker ve Euro VI motoruyla ilk defa uluslararası arenada tanıtılan Yeni Astra HD9 da vardı.
Her bir aracın yanında ziyaretçilerin üç farklı biçimde kullanabilecekleri bir iPad mevcuttu: Bir kanalda aracın tanıtım filmi, diğerinde araca özel uygulama, diğerinde de aracın teknik özellikleri yer aldı.
Son olarak Yeni Daily ve ağır araçlar Stralis ile Trakker’da bulunan IVECONNECT platformu sürücünün radyo, MP3 ve CD oynatıcı, USB girişi, bluetooth, arka kamera ve uydu navigasyonundan oluşan eğlence ve bilgi sistemini kontrol panelinden dokunmatik ekran aracılığıyla yönetmesini sağlıyor.
Yeni Daily: Köklerine bağlı fakat tamamen yenilenmiş
Hannover’deki fuarın yıldızı Yeni Daily 2014, gelenek ve yeniliğin bileşiminden oluşuyor. Yeni Daily talepkâr müşterilerin ihtiyaçlarını somut ve profesyonel biçimde karşılayarak onları büyülüyor. Yeni Daily sektörde kendisini referans noktası yapan maksimum güvenilirlik, verimlilik ve çok yönlülüğü sunarken hafif van kullanımına uygun olarak tanıtıldı. Parçalarının %80’i yeniden tasarlanan, Yeni Daily; sağlamlık, çok yönlülük ve dayanıklılığı garanti eden, şasi kabinlerde üst yapılar için maksimum esnekliği sağlayan DNA’sının ana parçalarından klasik şasi yapısını korudu.
Yeni Daily van’da optimize edilmiş yük alanı yeterliliği ve daha erişilebilir yükleme platformuna kadar her açıdan taşıma ve tutuş kapasitesi geliştirildi.
Dingil açıklığı, toplam uzunlu ve taşıma uzunluğu revize edilerek van’ın kapasitesi ciddî miktarda arttırılarak 10.8, 18 ve 23 m3’lük üç model yaratıldı.
Yeni mimarî sayesinde harika sürüş konforu yakalanırken 3,5 tona kadar olan modellerde standart olan Quad Leaf ön süspansiyon yük kapasitesini arttırdı.
Araçtaki büyük yeniliklerden biri de sınıfında esneklik, verimlilik ve ekonomi anlamında sınıfının en iyisi olan HI-MATIC otomatik 8 vitesti. Bu vites sayesinde araç çok daha hızlı ve doğru vites değişiklikleri gerçekleştirerek ivmelenmeyi geliştiriyor, konforu ve tasarrufu arttırıyor. Ek olarak Eco ve Power olmak üzere iki ön tanımlı sürüş seçeneği de mevcut.
Iveco’nun sürdürülebilir harekete bağlılığı: Yeni Daily CNG ve Stralis LNG
Yeni Daily CNG, dizel versiyonla güvenilirlik, konfor ve yük kapasitesi açısından aynı avantajlara sahip. Çift kirişli şasi Yeni Daily’i sadece üst yapılar için değil; sağlamlık, ağır yükler açısından da mükemmel yapıyor. Silindirlerin doğal gazlı versiyondaki yerleşimi ile yük taşıma alanında hiçbir kayıp yaşanmıyor. Sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ile çalışan Stralis Natural Power Euro VI, UNECE No.110 düzenlemesine tamamen uygun olarak revize edilmiş bir tanka sahip. Bu düzenleme orta mesafe taşımacılıkta LNG’li araç sektörünün büyümesi açısından oldukça önemli bir gelişme.
Orta ve ağır araç alanı: Stralis ve Eurocargo, tasarruf şampiyonları
Iveco, sürdürülebilir hareketlilik çözümleri ile beraber güvenilirlik, performans ve teknolojik mükemmellik sağlaması gerektiğinin farkında. Bu iki yeni model bu farkındalığın ürünü ve başarılı bir fiyat performans oranına sahip.
Iveco yeni bir Stralis Verimlilik Paketi tanıttı; bu pakette Toplam İşletme Maliyetini düşüren yakıt, bakım ve geniş ürün yelpazesi olmak üzere üç unsur mevcut.
Yakıt tüketimi konusunda araç ve sürücüye odaklanılarak Euro VI’lı Stralis Hi-Way’de %2 yakıt tasarrufuna ve toplam maliyette %4,5’luk bir düşüş yakalanmış ve TÜV tarafından tescillenmiş.
Tüm Stralis modelleri Cursor 11 ve 13 motorlarını kullanıyor ve Eco-Roll ve yakıt yağının termal yönetimi gibi tasarruf sağlayan teknolojik yenilikler barındırıyor.
Başarısını kanıtlayan ve Sürücü Dikkat Desteği (DAS) ile beraber sunulan Sürücü Değerlendirme Sistemi (DSE) ise şimdi 4x2 ve 6x2’lik modellere de eklenmiş durumda ve çok yakında Cursor 9 motorlarına da uygun hâle getirilecek.
Aracın teknolojik yenilikleri ile Sürücü Değerlendirme Sistemi bir arada düşünüldüğünde yıllık 150,000 kilometre yapan bir araçta üç yılda toplam 4,500 Euro’nun üzerinde tasarruf sağlanabiliyor.
Iveco Eurocargo’yu özellikle güvenilirlik, esneklik ve çok amaçlılık konularında sayısız başarısı ile tanıttı. Araç yakıt verimliliğinde HI-SCR teknolojisi sayesinde sınıfındaki rekoru elinde tutuyor.
Yeni Tector 5 ve 7 Euro VI motorları bu segmentte HI-eSCR sunan yegâne motorlar. Ürün yelpazesi 160, 190, 210 beygirlik Tector 5 motorlu araçlardan ve 220, 250, 280 ve 320 beygirlik Tector 7 motorlu araçlardan oluşuyor. Bu yenilikçi özelliklerin varlığı aracın Toplam İşletme Maliyetinde belirgin bir düşüş sağlıyor.
Off-road alanı: Trakker ve 560 beygirlik Euro VI motoruyla Astra H9
Iveco’nun maden ve inşaat sahaları için ürettiği Trakker ve Astra HD9 inanılmaz yüklere dayanırken harika bir performans sunuyorlar. Araçlar müşteri için mükemmel bir tasarım, sağlamlık ve fonksiyonellikle üretkenlik sağlıyorlar.
Satış sonrası hizmetler için Servis Alanı
Satış sonrası hizmetler bir aracı seçerken alıcının en önem verdiği unsurlardan biri. Hannover Fuarındaki Iveco Servis Alanı şirketin servis konusundaki mükemmelliğini ve tanınırlığını yansıtıyor. Serviste aracın ömrünü uzatmaya ve Toplam İşletme Maliyetini düşürmeye odaklanılıyor. Ayrıca bu yılki fuarda CNH Endüstriyel, yedek parçaların paketlerinde yaptığı değişikliği tanıttı; artık paketlerde parçanın orijinalliğini tescil eden bir logo bulunuyor.