Iveco ve FPT Endüstriyel, Dakar yarışlarının 6. Güney Amerika ayağı olan 2014 versiyonunda yer alacaklar. “Odesa” adı verilen bu ralli, son yıllardaki en uzun ve en zorlayıcı yarışlardan biri olacak. Yarış boyunca üç ülkeden geçilecek: Arjantin, Bolivya ve Şili. Yarış, 5 Ocak’ta Rosario, Arjantin’den başlayarak 18 Ocak’ta Valparaiso, Şili’de sonlanacak.
Önceki yıllarda olduğu gibi Iveco ve FPT Endüstriyel, sağladıkları ekipmanlarla Hollanda’dan Iveco De Rooy Petronas takımının sponsorluğunu üstleniyorlar. Dakar 2014, Iveco ve FPT Endüstriyel’in, Team De Rooy ile 2011’de Fas Rallisinde başlayan birlikteliğinin dördüncü yılı oluyor.
Takım, 2012 Dakar’ın galibi, takım lideri Hollandalı sürücü Gerard de Rooy’un kullandığı Iveco Powerstar; Hollandalı sürücü Hans Stacey’nin kullandığı Iveco Trakker Evolution 3; İspanyol sürücü Pep Vila ile Dakar’da sekiz kez yer alan Fransız sürücü Jo Adua’nın kullandığı Trakker Evolution 2’den oluşuyor.
Iveco Trakker, Dakar’daki sürücülerin Güney Amerika’da karşılaşacağı türden ağır ve zorlu off-road görevleri için tasarlanmış bir maden aracı. Araç, FPT Endüstriyel’in Cursor motorlarının gücü ile dayanıklılık ve güvenilirlik sağlıyor.
Dayanıklılık bu aracın en güçlü özelliği: Her bir parça uzun süreli performansı garanti eden dayanıklık oranı yüksek çelikden yapılmış. Yeni Trakker aynı zamanda ergonomi ve yüksek performanslı ZF şanzımanı barındırıyor. Vites seçeneği olarak manuel 9 vites, servo-shift sistemli Ecosplit 16 vites ve sürüş konforunu arttıran direksiyon kolonuna tümleşik vites seçicili otomatik Eurotronic 12 ve 16 vites seçenekleri mevcut.
Iveco Trakker, ağır sınıf yol aracı Stralis’in de üretildiği Madrid’deki fabrikada üretiliyor. Stralis Hi-Way modeli prestijli bir ödül olan “Uluslararası 2013 Yılın Ticari Aracı” ödülünü almıştı.
2014 Dakar rallisinde yer alan araçlar FPT Endüstriyel Cursor 13 motorlarına, 900 beygire kadar güç sağlayan, 1,100 devirde 3,800 nm’lik maksimum torka ulaştıran 13 litrelik motorlara sahipler. Devam eden araştırma geliştirme çalışmaları sayesinde altı silindirli, ikinci nesil HD Common Rail enjeksiyon sistemli Cursor 13 motoru 2,200 bara kadar basınç sağlayabiliyor. Yüksek güç, yüke verilen hızlı tepki, maksimum dayanıklılık ve güvenilirlik, motorun karakteristik özellikleri.
Her zaman olduğu gibi, Dakar; araçlarının ve motorlarının performans ile dayanıklılıklarını, sıra dışı ve zor koşullarda test etmek için Iveco ve FPT Endüstriyel’e önemli bir fırsat sağlıyor.
Yarışın bu versiyonunun yenilikleri; rotalarda, otomobillerde, kamyonlarda, motosikletlerde ve ATV’lerde çok daha büyük bir çeşitlilik ve sürücülerle izleyiciler için daha yüksek güvenlik olacak. Rotaların yaklaşık olarak %60’ı tüm araç tipleri için ortak olacak: otomobiller ve kamyonlar Bolivya etabını atlayacaklar, fakat bir dinlenme gününün ardından Salta’da başlayıp biten bir yarış gerçekleştirecekler.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |