Filo, 30 Ekim’de Alman sınırındaki Forbach’ta tamamen biyometan üretimi ve çevreciliğe adanmış “Journee Filiere BioMethane” etkinliğinde sergilendi. Iveco filosu 3,5 ve 7 ton arası Daily ile Iveco’nun ağır araçlarının başında gelen 19 ve 44 ton arası 25 Stralis’ten oluşuyor. Eşsiz filo, son nesil GNVERT ve hem CNG hem biyometan yakıtlarını sağlayan yüksek hızlı dolum istasyonu ile destekleniyor. Filonun tamamen biyometanla çalışmasının faydaları %0 karbon salınımı, düşük gürültü ve NOx partiküllerinin olmayışı. Dizelin tercih edilmeyişi de %40’a varan maliyet tasarrufu sağlamış. Sydeme’in Metavalor tesisi Iveco NGV filosu tarafından getirilen atıkları elektriğe, sıcak suya, yenilenebilir yakıta ve organik tarım için gübreye çevirmek için tasarlanmış.
Iveco Fransa’nın ürün müdürü Clément Chandon, Sydeme ile olan ilişkilerini şöyle açıklıyor: “Sydeme, Avrupa doğal gazlı araç pazarında lider olan Iveco’yu seçerek dizelden oluşan filosuna en temiz, en kârlı ve çok yönlü araçlarla çeşitlilik kattı.”
Sessizliğiyle, uygun çalışma ortamıyla ve bölge halkı için en düşük olumsuzluk etkisiyle bu teknoloji 44 tona kadar bütün tonajlarda sunuluyor.. CNG’nin avantajlı fiyatı, yatırımın hızlı bir biçimde, düşük karbon salınımıyla (%10 daha az) geri dönmesini sağlıyor. Kullanılan ya da geliştirme aşamasındaki dünyadaki hiçbir teknoloji sera etkisini yükseltmeden veya hava kalitesini düşürmeden 29 tona kadar yükle 300 ilâ 700 kilometre arası yolu sessizce aşan bu araçlara erişemiyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |