Rize İsmail Kahraman Kültür Merkezi`nde düzenlenen Karayolları 62. Bölge Müdürleri Toplantısı`na katılan Bakan Yıldırım, geçen yılı değerlendireceklerini, bu yıl yapılacak ve yapılması öngörülen işlerin tartışılacağını belirtti.
Bakan Yıldırım, 2002 yılı sonunda göreve başladıklarında yolcu taşımacılığında yüzde 94, yük taşımacılığında ise yüzde 92 oranında karayollarına bağımlı bir yapının olduğuna değinerek, şöyle devam etti: `Bu, şu anlama geliyor. Türkiye yurt içi taşımalarında tek modlu ulaşıma mahkum olmuş, karayolu ağırlıklı bir ulaşım alt yapısını kabullenmiş bir ülke konumunda idi. Bunları dikkate alarak ulaşım ana planı yaptık. Karayolunun yükünü diğer ulaşım türlerine yaymak ve gelişen ulaşım ihtiyacını daha rahat karşılamak... Ulaşımda yurt içinde ve küresel anlamda rekabeti oluşturmak ve kaliteyi artırmak... Dünyaya baktığımızda da karayolu taşımacılığının nispeti diğerlerinden fazla oluyor. Ama bizimki gibi bir yapı, denize kapalı olan ülkeleri saymazsak yok gibi. Dengeyi şöyle kurduk. Önümüzdeki 15-20 yıl içinde karayollarının payını yüzde 70 seviyesine çekmemiz lazım. Demiryollarına çok daha fazla önem vererek, yükün bir kısmını demiryollarına, bir kısmını da denizyollarına aktarmak lazım. Bunlar arasında dengeli bir ulaşım sistemini kurma mecburiyetimiz var.`
Entegrasyonu sağlayacağız
Bakanlıklarının son 10 yılda gerçekleştirdiği yatırımların parasal tutarının 123 milyar lira olduğunu vurgulayan Yıldırım, şunları söyledi: `Bunun dağılımına bakıldığında, yüzde 72`sinin sadece karayollarına harcandığını görürüz. `
Yeni hedefler
Türkiye`nin genel bütçe imkanlarının bunu karşılamaya yetmeyeceğini, bu nedenle büyük projeleri küresel sermaye ile yani özel-kamu ortaklığıyla yapmaya başladıklarını vurgulayan Yıldırım, sadece karayollarıyla ilgili gerçekleştirilen yap, işlet, devret projelerinin tutarının 9 milyar dolar olduğunu, genel bütçeden hiç pay almadan 3 büyük projeyi gerçekleştirdiklerini, bunların bir kısmının yapım sürecinin devam ettiğini söyledi.
Bakan Yıldırım, yapımı devam eden Ordu-Giresun Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu ve yetkililerden çalışmalarla ilgili bilgi aldı. Havaalanı inşaatının planlandığı şekilde devam ettiğini anlatan Yıldırım, şöyle devam etti: `Ordu ve Giresun illerimize hizmet verecek, deniz üzerine dolgu yapmak suretiyle gerçekleştirilen havalimanı, Türkiye`de ilk olma özelliğine sahip.” Yıldırım, inşaatın daha önceden planlandığı gibi 528 iş gününde bitirileceğini vurguladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |