Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Eylül 2015 Cuma - 15:39

KOBİ'lere Dünya Pazarlarında Kazandıracak Altın Öneriler

DHL Express’in Turkishtime işbirliğiyle, TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirdiği KOBİ Semineri’nde uluslararası pazarlara açılan ve yeni pazarlarda büyümek isteyen KOBİ’lerle “ihracatta kazandıracak öneriler” paylaşıldı

KOBİ lere Dünya Pazarlarında Kazandıracak Altın Öneriler

Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılık sektörü lideri DHL Express, Turkishtime Dergisi ile birlikte gerçekleştirdiği yarım günlük KOBİ Semineri’nde, KOBİ’lerle ihracatın uzmanlarını bir araya getirdi. Kamu ve özel sektör temsilcileriyle akademisyenlerin konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte KOBİ temsilcileri, ihracatta başarı için dikkate alınması gereken noktaları işin uzmanlarından dinleme fırsatı buldu.
 
Türkiye’de işletmelerin yüzde 99’unu oluşturan ve ülke ihracatının yaklaşık yüzde 60’ını gerçekleştiren KOBİ'lerin yeni pazarlara açılmasını ve ekonomiye katkılarını desteklemek amacıyla düzenlenen KOBİ Semineri'ne, yaklaşık 200 firma katıldı. 

Türkiye’nin gelişen pazarlar arasındaki konumu, Ekonomi Bakanlığı’nın sağladığı devlet teşvikleri ve kur etkilerinin ihracata etkisi gibi konuların ele alındığı seminerde, KOBİ’ler de birbirleriyle deneyimlerini paylaştı. Etkinlikte ayrıca ihracat ve ithalat akışını daha hızlı ve kolay hale getiren en yeni çözüm ve teknolojiler hakkında bilgiler KOBİ’lere aktarıldı. Seminerde T.C. Ekonomi Bakanlığı Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürü, Dr. Bader Arslan, T.C. Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölgesi Müdür Yardımcısı Dr. Yasemin Görüm, Türk Ekonomi Bankası CIO’su Dr. Mehmet Özkaya ve Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini de birer konuşma gerçekleştirdi.
 
KOBİ’lerin ekonomideki önemi artıyor
Seminerin açılış konuşmasında KOBİ’lerin ekonomideki önemine vurgu yapan DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling şöyle konuştu: “KOBİ’ler dünyanın her yerinde istihdam, eşit büyüme ve yoksulluğun azaltılmasında çok kritik bir rol oynuyor. Küresel işgücünün yüzde 60’tan fazlası KOBİ’ler tarafından istihdam ediliyor. Dünyadaki işletmelerin yüzde 95, Türkiye’de ise yüzde 99’dan fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. ABD ve AB ticari ürün ihracatının üçte bire yakınını KOBİ’ler gerçekleştiriyor. Türkiye’de ise istihdamın yüzde 75’ten fazlası, ihracatın yüzde 56,5’i ve ithalatın yaklaşık yüzde 40’ı, 1 ila 249 arasında çalışan istihdam eden KOBİ’ler tarafından gerçekleştiriliyor. Özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan bir ekonomide önemi iyice artan KOBİ’lerin uluslararası pazarlarda daha rahat iş yapabilmeleri konusunda desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz.” 

DHL Express Türkiye’nin, KOBİ’leri Avrupa ve dünya ile buluşturma hedefiyle yola çıktığını ifade eden Reckling, geçtiğimiz yıl içinde KOBİ’lere yönelik çözüm ve yatırımlara ağırlık verdiklerini, 2014 sonunda 10 milyon Euro yatırımla Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan kalkan ikinci uçaklarını faaliyete geçirdiklerini söyledi. Reckling sözlerine şöyle devam etti: “Bu yatırımla İstanbul’un iki yakasından hizmet veren ilk ve tek uluslararası hızlı hava taşımacılığı şirketi olduk. Amacımız, İstanbul Anadolu yakasının yanı sıra Bursa ve Kocaeli gibi şehirlerde faaliyet gösteren KOBİ’lerin artan talebini karşılayabilmek ve onlara daha etkin bir iş ortağı olabilmek. KOBİ’lerin dünyanın herhangi bir yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşabilmesi ve ‘küresel köy’ içinde rekabete girmesi için büyük bir şirket olmalarına gerek olmadığını göstermek istiyoruz.”
 
Türkiye ihracatı son 30 yılda sektör ve pazar anlamında ciddi çeşitlendi
Etkinliğin açılış konuşmacılarından Turkishtime Genel Yayın Yönetmeni Barış Soydan, Türk ihracatçılarının son 30 yılda kat ettiği başarıya vurgu yaptı: “1990’lı yıllarda tekstil ağırlıklı başlayan Türkiye ihracatı yıllar içinde hem sektör hem de pazar olarak çeşitlendi. O yıllarda başlıca pazarımız yüzde 70 oranla Avrupa ülkeleriydi. Bugün ihracatımızda hala Avrupa yüzde 45-40 seviyesinde önemli bir paya sahip ancak artık Orta Doğu’dan Afrika’ya, Asya ülkelerinden Latin Amerika’ya ciddi ihracat yapan bir ülke konumuna geldik. Son 30 yıla baktığımızda ciddi bir başarı öyküsü görüyoruz” dedi.
 
Türkiye, ihracatçılarına en fazla devlet desteği veren ülke
Etkinlikte Türkiye Cumhuriyeti’nin KOBİ’lere sunduğu destek programlarını anlatan Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölgesi Müdür Yardımcısı Dr. Yasemin Görüm şu şekilde konuştu: “Devlet yardımları genelde zor bir mevzuat olarak görülür, çekinilir. Ancak ihracatçılarına bu kadar devlet desteği veren başka bir ülke olmadığının altını çizmek gerek. Bakanlık’ın bugünkü 150 milyar dolar olan ihracat rakamını 2023 yılında 500 milyar dolara çıkarma hedefi için ihracatçı firmalara sunduğu yurtdışında pazar araştırması yapılması, B2B e-ticaret sitelerine üyelik, hukuki ve mali rapor yardımı, sektörel ticari fuarlara katılım ve daha kurumsallaşmış büyük şirketler için Turquality tanıtım desteği gibi çeşitli destek programları mevcut.” 
“Örneğin, yurtdışına açılmak isteyen bir KOBİ’den iki temsilci, yılda 10 seferde 30 ayrı ülkede pazar araştırması yapmak üzere devlet desteğine başvurabilir. Paket kapsamında gidilen ülkelerdeki ulaşım, konaklama, araba kiralama gibi giderlerin yüzde 70’ini (7 bin 500 dolara kadar) devlet karşılar. Benzer bir şekilde uluslararası ticareti kolaylaştıran yerli ve yabancı B2B e-ticaret sitelerine üyelik konusunda da destek sunuluyor. Bakanlık tarafından akredite edilen 30 civarı e-ticaret sitesinden yılda beşine, 2-3 yıllığına üyelik için 10 bin dolara kadar mali destek sağlanıyor. Önemli olan bu gibi devlet teşviklerinin yeterince bilinmesi ve takip edilmesi.”
 
“Türk şirketlerinin önemli bir bölümü sürekli ihracat yapmıyor”
Türkiye’deki ihracatçı firmaların profiliyle ilgili bilgi veren T.C. Ekonomi Bakanlığı Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürü Dr. Bader Arslan ise şu şekilde konuştu: “Türkiye’de her yıl 11 bin firma ilk defa ihracat yapmaya başlıyor. Bir yıl içinde ihracattan çıkan ve bir daha yapmayan firmaların sayısı 10 bin 100. Aynı yıl içinde ihracata başlayan ve vazgeçenlerin sayısı ise 3 bin 900. Ortalamada baktığımızda Türk şirketlerinin ihracatta kalma süresinin 3,5 yıl olduğunu görüyoruz. Bu oldukça düşük bir rakam. Ülke ekonomisinde ihracatı yönlendiren firmalar uzun dönem aralıksız ihracat yapan firmalardır. Örneğin 11 yıl sürekli ihracat yapan yaklaşık 9 bin firma, toplam ihracatımızın 2/3’ünü gerçekleştiriyor.”
 
İhracatta kalma oranını artırmak için KOBİ’lerin farklı alanlara girmek yerine, ölçek olarak büyümeye odaklanması gerektiğini vurgulayan Arslan konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Ayrıca özellikle Türkiye’deki KOBİ’lerin stratejisini maliyet düşürmeye değil, markalaşmaya odaklaması gerekiyor. KOBİ’lerin katma değerli ürünlerle küresel değer zincirinde yer edinebilmesi için bu çok önemli."
 

Etiketler:
 
Bridgestone, Volkswagen Grup Ödülünü Kazandı
 
Toyota Akıllı Otomobillerle Kazaları Önlemeyi Amaçlıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bridgestone, Volkswagen Grup Ödülünü Kazandı
Bridgestone Corporation, Volkswagen Grubu'nun en iyi tedarikçilerinden ...
Michelin’den Sürücülere Lastik Saklama Önerileri Geldi
Michelin’in Lastik Adamı Bibendum, lastik satın alırken yılına değil saklanma ...
Nakliye Sektörüne Terör Darbesi
Ticaretin bel kemiği nakliye sektörüne artan terör olayları darbe vurdu. ...
 
Mann+Hummel Birliktelik Mesajı Verdi
Filtrasyon çözümlerinde dünyanın önde gelen firmalarından MANN+HUMMEL ...
Seger’den Ağır Vasıtalara Özel Korna
Türkiye’nin en büyük korna üreticisi Seger, yeni nesil ağır vasıtalara ...
Kamyonculardan Teröre Konvoylu Tepki
Bilecik’in Bozüyük ilçesinde Taşıyıcılar Kooperatifine bağlı yüzlerce ...
 
Türkiye Dilucu Sınır Kapısını Kapattı
Yaşanılan terör saldırılarının ardından Türkiye Dilucu sınır kapısını ...
Marvin Sigorta ve Filo Firmalarının Gözdesi Olacak
14 Kasım’da gerçekleşecek etkinlikte yarışacak firmalar arasında yer alan ...
Dünya'nın En İlginç Ulaşım Araçları
Dünya'nın en ilginç ulaşım araçları görenleri hayrete düşürüyor.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsbussrctürkiyelkwsondakikafahrerKamyontruck