İnanır; “Tren yolları neden dağların, ovaların arasından kıvrılarak gider diye kimse merak etmiyor. Çünkü, o dönemde dağda tünel açacak, ovalarda viyadük yapacak para yok ki… Ray döşenirken doğa nerden geçit vermiş ise o güzergah tercih edilmiş” diyerek “ Bu ülkede yıllarca karayollarına önem verildi, otomotiv endüstrisi pompalandı. Artık buna dur demenin zamanı geldi. Karayolları ile demiryolu arasındaki uçurum farkına son verilmeli” şeklinde konuştu.
TCDD ile TRT'nin işbirliğiyle yapımına başlanan ve çekimlerine Haydarpaşa Garı'nda başlanan ‘Pazar Ekspresi' programına katılan Kadir İnanır “ Petrol bitiyor. Çok yakın gelecekte demiryolu çok daha önemli bir konuma gelecek. Şimdiden alt yapısını hazırlamamız gerekli” şeklinde konuşarak sözlerini şöyle sürdürdü: “ Demiryoluna yatırım yapılması çok önemli ama bu heyecana katılmak gerek, bu tercihi desteklemek lazım. Bu konuda benim bir önerim var. Nasıl Kurtuluş Savaşı'nı kazanmışsak, aynı şekilde tren yolları üzerinde yaşayan insanların kazma-kürekleriyle bu heyecana katkıda bulunması gerek. Eskiden imece diye bir geleneğimiz vardı. Aynı şekilde yeni tren yollarının geçtiği yerlerde yaşayan herkesin bu heyecana katılmalı. Bu konuda bir kampanya başlatılması lazım. Eğer böyle bir kampanya başlatılırsa ben varım.”
Türkiye'nin üç tarafının denizlerle çevrili olmasına rağmen, ulaştırmada denizin yetersiz kaldığını belirten Kadir İnanır “Demiryoluna hazır böyle bir destek varken, hemen tren seyahatlerine başlayalım ve o günleri ölmeden görelim” diye konuştu
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |