Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Ocak 2014 Cuma - 13:42

Kamyoncuların sıkıntıları bitmek bilmiyor

Son zamanlarda artan kamyoncu eylemleri kamyon şoförlerinin ve nakliyatçıların yaşadıkları sorunları tekrar gündeme getirdi.

Mazot fiyatları, vergiler ve haksız rekabet kamyoncuları çileden çıkardı. Kocaeli’nin Gebze ilçesinde Marmara Nakliyeciler Garajı'nda toplanan ve kontak kapatan kamyoncular son dönemlerde artan motorin fiyatları ve hükümetin nakliyatçılarla ilgili düzenlemeler nedeniyle çalışamaz hale getirildiklerini bildirdiler. Gebze’deki bu eylem daha sonra İzmir’e de sıçradı. İzmir’de kamyon şoförleriyle sahipleri, artan komisyoncu ve yakıt giderlerini protesto etmek üzere bir TIR’ın dorsesine binip Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme İl Müdürlü binası önüne eyleme gittiler. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde nakliye kamyonlarına yönelik saat sınırlamasına bu kez tepki de Antalyalı nakliyecilerden gelmişti. Kamyon gibi ağır ticari araçlara 2. Köprü’de sabah 06:00-10:00, gündüz ise 16:00-22:00 saatleri arası geçiş yasağına yakın bir geçmişte İstanbullu nakliyeciler de eylem yaparak tepki göstermişti.

Birçok yönetmeliğe ve düzenlemeye rağmen kamyoncuların yaşadıkları sorunlar yıllardır çözülmüş değil. Ulaştırma Bakanlığının çıkarmış olduğu kanunların ve yönetmeliklerin hiç birisinin uygulanmadığını belirten Ankara Nakliyeciler Derneği Başkanı Deniz Yük, kamyoncuların sıkıntılarının çok büyük olduğunu söyledi.

SCR Belgesi için sınava girecek kamyoncunun o soruları bilmesi mümkün değil

1997’den sonra ehliyetini alanlar SCR Belgesi için sınava girmek zorunda olduğunu söyleyen Deniz Yük; ‘’ SCR Belgesi için sınava girecek kamyoncunun o soruları bilmesi mümkün değil. Üniversite soruları gibi soruların olması ve bu soruların anormallikleri kamyoncuları bir hayli zorluyor. 100 kişi sınava giriyorsa sadece 10 adet kamyoncu esnafı bu SCR belgesini alabiliyor. Geri kalan kişiler ise hiçbir şekilde bu sınavı geçemiyor. Bu sınavdaki soruların hafifletilmesi gerekiyor. Sorulara bakıyorsun kamyon şoförlüğüyle alakası yok. Durum böyle olunca kamyoncu bu SCR belgesini alamıyor ve bir daha da teşebbüs etmiyor’’ dedi.

Bu işi ciddi yapanlar için Yetki belgesi sabitlenmeli

Yetki belgesinin 5 yıl sonra şimdiki ücretin yüzde 15’inin yatırılarak yenilendiğini belirten Yük, ‘’Bu durum aslında çok büyük saçmalık. Bir belge verildiği zaman bunun süresi olmaz. Bu işi ciddi yapanlar için bu belge sabitlenmeli ve başka kimseye verilmemelidir’’ dedi. Uluslararası lojistik şirketleri ve yurt içi lojistik şirketlerinin 17 bin TL ile bir tane K1 belgesi alıp o belgeyle 100-200 tane kamyonu çalıştırdıklarını söyleyen Ankara Nakliyeciler Derneği 2. Başkanı Alahattin Susam, ‘’ 1 tane kamyoncu 17 bin TL verip belge alacak ve aynı belgeyi lojistik şirketleri alıp 100-200 tane aracına aynı belgeyi kullanacak. Bu çok büyük bir haksızlıktır. K1 belgesi firmaya değil araçlara verilmesi lazım’’diye konuştu.

Kamyoncu ve nakliyeciye bilgi verilmeden belgeleri dayatmak çok ayıptır

Geçmişteki belgelerle ilgili sorunların çözülmediğine değinen Yük sözlerine şöyle devam etti: ‘’ADR’nin ne olduğu, kamyoncuya ve nakliyeciye ne getirisi olacağı, bu belge alındıktan sonra ne yapılması gerektiği gibi konular hakkında bilgi verilmeden kamyoncuya, nakliyeciye bu belgeleri dayatmak çok ayıptır.  Nakliyeciler ve kamyoncular olarak bu mevzuatların hiç birini bilmiyoruz ve bilgilendirilmiyoruz. Böyle mevzuatlar için nakliyecileri ve kamyoncuları toplayıp, onlara seminer düzenleyip bilgi verilmesi gerekiyor. Parayı alıp belgeyi vermekle olmuyor bu iş. Biz bu mevzuatları bilmediğimiz için de hiçbir çalışma yürütemiyoruz.

Kamyoncuya sağlanan hiçbir sosyal hizmet yok

Takograf uygulaması ile kamyoncu 4 buçuk saat yol gideceğini ve 45 dakika dinleneceğini söyleyen Alahattin Susam, ‘’ 4 buçuk saatten sonra şoförün geldiği yerde can ve mal güvenliğini sağlayacak bir tesis var mı? Bu uygulamalar rastgele çıkmamalı. Şoförün yükünde patlayıcı madde varsa bu şoför 45 dakika rastgele bir yerde nasıl dinlenebilir? Kamyoncuya sağlanan hiçbir sosyal hizmet yok. Şoförün aracı veya yükü çalınırsa, tehlikeli madde taşıyan bir kamyon faciaya sebep olursa bunun sorumlusu kim olacak? Takometre uygulamasıyla şoföre 4 buçuk saat araç kullanma sınırı tanıdın ve şoför 4 buçuk saatten fazla araç kullanırsa ceza yazacaksın. Böyle bir uygulama olamaz. Yönetmelikler ve kanunlar alt yapısı sağlanmadan uygulamaya girmemelidir’’ dedi.

Kamyoncu esnafı mazot parasına çalışıyor

Uluslararası çalışan şoförlerin ÖTV’siz mazot alıp Türkiye’nin içinde rahat rahat taşımacılık yaptıklarını söyleyen Deniz Yük, Bu koşullarda ÖTV’siz mazot alanlarla rekabet edemediklerini belirtti. Yük, ‘’ Mazotun yüzde 35’i ana para yüzde 65’i vergidir. Kamyoncunun yaktığı mazot da devlete verdiği vergi de bellidir. Kamyoncu esnafı mazot parasına çalışıyor’’ dedi.

 

 
Emirates, Dublin seferlerini artırıyor
 
Hem üreticiyi hem tüketiciyi üzecek eylem
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Emirates, Dublin seferlerini artırıyor
Tüm dünyada insanları ve şehirleri birleştiren Emirates, 1 Eylül 2014 ...
Pirelli’den kış yönetmeliğine uygun lastik
Ağır vasıta lastik pazarındaki liderliğini sürdüren Pirelli, Türkiye ...
Otokar'dan Kocaeli’ye 36 adet otobüs
Türkiye otobüs pazarının lideri Otokar, Kocaeli Belediyesi’ne 20 adet ...
 
Lassa Energia 100S şehre iniyor!
Türkiye lastik sektörünün lideri Brisa, şehir içi otobüs kullanıcıları ...
Avrupa'nın 1 numarası Renault oldu
Renault Grubu, Avrupa’da en hızlı büyüyen grup oldu ve uluslararası büyümesini sürdürdü.
Toyota Türkiye'den teknik eğitime destek
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş., sosyal sorumluluk anlayışı ve topluma ...
 
Pegasus’un yeni iş ortağı Transfer444 oldu
Transfer444 iş birliği ile Pegasus misafirleri havalimanlarından diledikleri ...
ZF ve Kamaz Rusya'da üretim tesisi açıyor
Naberezhnye Chelny/Friedrichshafen. 21 Ocak 2014 tarihinde ZF Kama, başarı ...
Toyota dünyanın en çok satan üreticisi
Japon üretici Toyota, 2013 yılında ABD’li General Motors’a fark atarak ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutrucknewslkwbusfahrertreylerKamyon haberler