TOBB, YİD modeliyle Kapıkule gümrük kapısı için yaklaşık 130 milyon liralık yatırım gerçekleştirdi. Kapıkule Sınır Kapısı 334 bin m2 alana yayılmış olup, toplam inşaat alanı 41 bin m2’dir. İnşaatın yatırım süresi 18 ay olarak belirlenmesine rağmen yaklaşık 14 ayda tamamlandı. Birlik, Hamzabeyli içinse yaklaşık 10 milyon lira yatırım yaptı ve inşaatı da 8 ayda tamamlayarak her iki kapyı da da bugün hizmete açtı.
TOBB Başkanı M.Rifat Hisarcıklıoğlu’nun modernize edilmiş Kapıkule Sınır Kapısı’nın 19 Haziran 2009 Cuma günü açılış töreninde şunları söyledi; “Türkiye’nin kara sınır kapılarından yılda 5 milyon araç ve 15 milyon yolcu geçmektedir. 2008 yılı itibariyle 330 milyar dolara ulaşan dış ticaret hacmimizin yüzde 40’ı, kara gümrük kapıları aracılığıyla gerçekleşmektedir. Sınır kapılarının modernizasyon projeleri, Gümrük Müsteşarlığı ile TOBB öncülüğünde, 137 Oda ve Borsamızın da katıldığı, yap-işlet-devret modeliyle yürütülmektedir. İpsala, Habur, Cilvegözü ve Sarp gümrük kapılarını kısa sürelerde tamamlayıp hizmete açtık. Nusaybin, Dereköy, Esendere, Dilucu ve Akçakale, Türkgözü, Yayladağı, Karkamış, Öncüpınar gümrük kapılarına ilişkin proje çalışmalarına da Gümrük Müsteşarlığı ile devam edilmektedir. Bugüne kadar bu yatırımları gerçekleştirmek için 270 milyon lira harcadık. Bunu yaparken devletimizin kasasından bir kuruş çıkmadı. Tersine, devletin üzerinden bu kadar yük aldık. Böylece kamu idaresi bu kaynağı başka yatırımlarında kullanabildi. Diğer yandan, başlangıcından bugüne kadar bu kapılardan elde edilen gelirlerden de, devletimize 35 milyon lira vergi geliri sağladık.”
Gümrük kapılarındaki ortalama bekleme süresinin 30 dakikadan 10 dakikaya indirildiğini söyleyen Hisarcıklıoğlu şöyle devam etti; “Araç kapasitesi, 4 milyondan 14 milyona çıktı. İşte rakamlara da yansıyan bu başarı, Türk kamu yönetimi ile Türk özel sektörünün, doğru projelerde biraraya geldiklerinde, neleri başarabileceklerinin de bir hikİ¢yesidir. TOBB olarak yapımını tamamladığımız 5 gümrük kapımızda, modern, hızlı, konforlu tesisler kazandırılmış, hem hizmet verenin, hem de hizmet alanın memnuniyeti en üst düzeye çıkarılmıştır. Hizmet kapasiteleri yaklaşık 4 katına çıkarılan bu kapılarımızda, ülkemizin imajını zedeleyecek hiç bir aksaklık kalmamıştır. Gümrük Kapılarında kullanılan ve bugüne kadar hep ithal edilen, büyük boyutlu x-ray cihazının ülkemizde imal edilebilmesi amacıyla da, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi ile birlikte çalışmalara başladık. Böylece ülkemize hem döviz, hem de teknoloji kazandırmış olacağız. Modernizasyon çalışmalarımız kapsamında, Kapıkule gümrük kapısı için yaklaşık 130 milyon liralık yatırım gerçekleştirilmiştir. Kapıkule sınır kapısı 334 bin m2 alana yayılmış olup, toplam inşaat alanı 41 bin m2’dir. İnşaatın yatırım süresi 18 ay olarak belirlenmesine rağmen yaklaşık 14 ayda tamamlanmıştır. Hamzabeyli içinse yaklaşık 10 milyon lira yatırım yapılmış olup, buranın inşaatı da 8 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmıştır.
Kapıkule sınır kapısının öneminden bahseden Rifat Hisarcıklıoğlu; “Türkiye’nin Bulgaristan’a ve bu yolla tüm Avrupa’ya açılan kapısı olup, aynı zamanda dünya’nın ikinci, Avrupa’nınsa en yoğun sınır kapısı konumundadır. Türkiye’nin de en işlek sınır kapısı olan Kapıkule, Avrupa ile gerçekleştirilen tüm ihracat ve ithalatın sağlandığı kapı olması nedeniyle ülke ekonomisinde önemli bir rol oynamaktadır. Modernizasyon öncesi Kapıkule gümrük kapısında yıllık araç geçiş kapasitesi 1.2 milyon idi. Modernizasyonun tamamlanmasıyla birlikte yıllık araç geçiş kapasitesinin 4 katına çıkarak, 5 milyona ulaşması hedeflenmektedir. Tüm işlemler otomasyon sistemleri ile gerçekleştirilecek olup, sınır geçişleri hızlanacak, bekleme ve işlem süreleri ciddi oranda düşecektir. Öte taraftan, tarihi İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması projesi kapsamında, Asya ile Avrupa’yı bağlayacak ticaret yollarının ülkemizden geçmesi, hem ekonomimizin için hem de bölgesel güç olma konumumuzun güçlenmesi anlamında büyük önem arz etmektedir. Modernizasyon çalışmalarını tamamladığımız Kapıkule ve Gürcistan sınırındaki Sarp Gümrük Kapıları, işte bu amaca hizmet edecek nitelik ve standartlara ulaşmıştır. Hükümetimizin tamamladığı Karadeniz Sahil Yolu ile birlikte Türkiye, doğu ile batıyı birleştiren stratejik konumunu daha da kuvvetlendirmiştir.” dedi.
Hisarcıklıoğlu konuşmasını şu sözlerle tamamladı; “Karayolu taşımacılığında Avrupa’nın en büyük filosuna sahip olan Türk şirketleri, Avrupa Birliği ülkelerinde giderek ağırlaştırılan taşıma kotaları yüzünden iş yapamaz hale getirilmektedir. Türk karayolu taşıma şirketlerinin maruz bırakıldığı bu tip tarife dışı engeller, hem etik değildir, hem de adil rekabet kavramına aykırıdır. Buna benzer şekilde, Avrupa Birliği üyesi ülkelerin, anlaşmalara aykırı bir şekilde uyguladıkları vize de, ayrımcı ve hukuksuzdur. Bu nasıl bir Gümrük Birliği anlayışıdır ki, malların serbest dolaşımı sağlanacak, ama bu malları üretenlere ve taşıyanlara kısıtlama getirilecek. Türk iş dünyasının sorunlarına her zaman duyarlılık gösteren ve çözüm arayan hükümetimizin, bu konularda da sektörümüze destek vereceğine inanıyoruz. Avrupa Birliği ülkelerini ve kurumlarını da, kendilerin hep büyük önem verdiklerini vurguladıkları, birlik hukukuna ve anlaşmalara saygı göstermeye, altına imza attıkları ahde bağlı kalmaya davet ediyoruz.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |