Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Nenek-Şefaatli Arası Hat Kesimi ile Tüpraş İltisak Hattı Elektrifikasyon Hattını İşletmeye açtıklarını belirterek, projenin tamamlanmasıyla birlikte, Ankara-Kayseri arasındaki 352 kilometrelik kesintisiz elektrikli konvansiyonel hat bütünlüğünün tesis edildiğini söyledi. Yatırımlardaki demiryolu payını, yüzde 48’e yükselttiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, 2023 yılında da bu payı yüzde 63’e çıkaracaklarına vurgu yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Nenek-Şefaatli Arası Hat Kesimi ile Tüpraş İltisak Hattı Elektrifikasyon Hattının İşletmeye açılış programında konuştu; “Demiryollarında başlattığımız reform süreci, güçlü ve büyük Türkiye’nin en önemli hamlesidir. ‘Demiryolu Reformu’muzun katkılarıyla, raylı sistemlerimizin gelişimine hız katacak milli projelerimizle çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Çünkü biliyoruz ki; planladığımız ve hayata geçirdiğimiz tüm projeler, gençlerimiz için yeni iş imkanları, bölge ve ülkemiz için yeni aş fırsatları sağlıyor” dedi.
EL DEĞMEYEN DEMİR YOLLARININ TAMAMINI 19 YILDA YENİLEDİK
2003 yılına dek el değmeyen demiryollarının tamamını 19 yılda yenilediklerini ifade eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Milletimizin yarım asırlık hayali, yüksek hızlı tren hatlarını bir bir inşa ettik, yenilerini de planlıyoruz. 2003 sonrasında başlattığımız demiryolu seferberliği ile bin 213 kilometresi Yüksek Hızlı Tren olmak üzere toplam 2 bin 149 kilometrelik yeni hat yaptık. Bugün 12 bin 803 kilometrelik demiryolu ağında işletmecilik yapıyoruz. 50 yıldır el değmeyen demiryollarının tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Demiryolunda verimliliği ve güvenliği artırmak üzere sinyalli hatlarımızı yüzde 172; elektrikli hatlarımızı ise yüzde 180 artırdık. Ülkemizi yarım asırlık hayalimiz olan YHT işletmeciliği ile tanıştırdık. 2009 yılında hizmete başlayan Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattının sonrasında Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul hatları takip etti. YHT ulaşımını ‘4 destinasyonda 13 il’ ile ülke nüfusunun yüzde 44’üne ulaştırdık. Bugüne kadar yaklaşık 69 milyon yolcu YHT ile seyahat etti.”
YAKLAŞIK 4 BİN KİLOMETRELİK İLK HATTA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Hızlı tren çalışmalarını burada bırakmadıklarını kaydeden Karaismailoğlu, yurdun dört yanında çok önemli güzergahlarda yaklaşık 4 bin kilometrelik ilk hatta çalışmaların devam ettiğini söyledi. Bu hatlardan, Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 95 fiziki ilerleme sağladıklarını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Balışeyh-Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine başladık. Ankara - Balışeyh arasında çalışmalarımız devam ediyor. Proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki demiryolu seyahat süresi, 12 saatten 2 saate düşecek. Ayrıca Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı’mızla 1,5 milyon Kayserili vatandaşımızı da hızlı tren hattına dahil ediyoruz. Yük ve yolcu taşımacılığının yapılacağı 200 km/saat hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattının planlamasını tamamladık” diye konuştu.
KAYSERİ’YE SÜRPRİZİMİZ VAR
“16 Aralık Perşembe günü Kayseri de olacağız, Kayseri’ye sürprizimiz var” diyen Karaismailoğlu, bunun bir seferberlik olduğunun altını çizdi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Kalkınma için, refah için, dünyanın lider ekonomileri arasında hak ettiğimiz yeri almak için milletimize, çocuklarımıza pırı pırıl bir gelecek bırakmak için dökülen alın teridir” ifadelerini kullandı.
Bir başka önemli projenin de Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, altyapı çalışmalarında yüzde 47 fiziksel ilerleme kaydettiklerini söyledi. Bu proje ile Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demiryolu seyahat süresinin 3,5 saate düşürüleceğini anlatan Karaismailoğlu, proje bittiğinde 525 kilometrelik mesafede yılda yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınmasının hedeflendiğini söyledi.
Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi’nin de, İpek Demir Yolu güzergahının Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini teşkil ettiğini belirten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, devam eden projeler hakkında şu bilgileri verdi:
“Bu projeyle; Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1 saat 20 dakikaya; yük taşıma süresinin ise 6,5 saatten 2 saat 20 dakikaya düşmesini hedefliyoruz. Yine yapım çalışmaları başarıyla devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı altyapı çalışmalarında yüzde 82 fiziksel ilerleme sağladık. Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattı çalışmaları kapsamında Konya–Karaman arasını yakın zamanda işletmeye açacağız. Karaman – Ulukışla arasında ise altyapı yapım çalışmalarında yüzde 83 fiziki ilerleme sağladık. Hattın açılmasıyla yaklaşık 6 saat olan Konya-Adana arası, 2 saat 20 dakikaya düşecek. Toplam 192 kilometre uzunluğundaki Aksaray-Ulukışla-Mersin Yenice Hızlı Tren Projesi’ni de dış finansman yoluyla tamamlayacağız. Üzerinde önemle durduğumuz bir diğer proje de Adapazarı-Gebze-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Çatalca-Halkalı Hızlı Tren Projesi. Türkiye açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değere sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü demiryolu ulaşımıyla iki kıtayı birbirine bir kez daha entegre edecek. İmalat sektörünün lojistik maliyetini düşürmek ve ihracatı artırmak için demiryolu yatırımlarına devam edeceğiz.”
DEMİRYOLU YATIRIM PAYINI 2023 YILINDA YÜZDE 63’E ÇIKARACAĞIZ
Yolcu ve yük taşımacılığıyla birlikte gerçekleştirilen hızlı tren projelerinin yanı sıra konvansiyonel hatlarda da iyileştirme çalışmalarının aralıksız sürdüğünü ifade eden Karaismailoğlu, demiryollarının yolcu ve yük taşıma kapasitesini artırdıklarını belirtti. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’nda da belirtildiği gibi yük taşımacılığında demiryolu payını kısa vadede yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini aktaran Karaismailoğlu, “Lojistik çalışmalarımız kapsamında, demiryollarımızı, limanlar ve havalimanlarına bağlıyoruz. Yatırımlarımızdaki demiryolu payını, yüzde 48’e yükselttik. 2023 yılında da yüzde 63’e çıkaracağız. Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma hedefimiz 36,5 milyon ton olduğunu özellikle hatırlatmak istiyorum. Hükümetlerimiz döneminde ulaştırma ve haberleşme yatırımları için harcadığımız 1 trilyon 136 milyar 635 milyon liranın 222 milyar lirası demiryollarına harcadık” diye konuştu.
SİNYALLİ HAT ORANI YÜZDE 65’TEN YÜZDE 90’A YÜKSELTİLECEK
Belirlenen hedeflerle Türkiye’yi lojistik bir süper güç yapma kararlığını sürdürdüklerinin altını çizen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Adımlarımız için pusulamız Ulaşım Master Planı ve Lojistik Master planlarımız. Çok hızlı ilerleyen, dönüşümlerin daha seri bir şekilde yaşandığı bir dünyada olduğumuz gerçeğinin de bilincindeyiz. Bu durum, her bir planımızı hayata geçirirken aynı zamanda hem geliştirme hem de yeni hedeflerle desteklememizi zorunlu kılıyor. 2071 yılına kadar demiryolu özelinde de hangi vadede hangi adımların atılacağını tespit etmek için Türkiye’nin demiryolu vizyonunu çizdik. Lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile limanlara iltisak hattı bağlantılarının sağlanması amacıyla toplam iltisak hattı uzunluğu 600 kilometreye çıkarılacak. Yolcu memnuniyetini esas alan, modern müşteri ilişki yönetim modeli oluşturulacak. Lojistik Master Planı dikkate alınarak lojistik merkezlerin etkinliği ve verimliliğinin artırılması için işletme modelleri geliştirilecek. Raylı sistem araç ve alt bileşenleri en az yüzde 80 oranında yerli ve milli imkanlarla üretilecek. Karasal taşımacılık içerisindeki demiryolu yük taşımacılığı oranı birinci aşamada yüzde 10’a çıkarılacak. Geliştirilen ‘Milli Sinyal Sistemini’ yaygınlaştırarak marka haline getirilecek. Sinyalli hat oranı yüzde 65’ten yüzde 90’a yükseltilecek. Demiryolu Enerji ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nın hazırlanması ile karbon salınımını azaltacak stratejiler belirlenecek ve hayata geçirilecek. Demiryolu hat uzunluğu ilk aşamada 21 bin 130 kilometreye çıkarılacak. TCDD, Avrupa’nın en fazla yük ve yolcu taşıyan markası olacak. Uzun vadede demiryolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkarılması öne çıkan hedefler olarak belirlendi.”
TCDD HATLARININ YÜZDE 45’İ ELEKTRİKLİ HALE GETİRİLDİ
“Ülkemiz için ne yaparsak yapalım, milletimiz için daha yaşanabilir daha yeşil, karbon nötr bir Türkiye bırakmak boynumuzun borcudur” ifadelerini kullanan Karaismailoğlu, bu bilinçle bakanlık olarak hem demiryollarından elde edilen faydayı artırdıklarını hem de emisyon salınımını düşürecek çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Toplam hat uzunluğu 12 bin 803 kilometre olan tüm TCDD hatlarının 5 bin 753 kilometresi yani, yüzde 45’i elektrikli hale getirildi. Yapımı ve projelendirme çalışmaları devam eden konvansiyonel hatlardaki elektrifikasyon projelerinin tamamlanmasıyla birlikte, 2023 yılı sonuna kadar TCDD bünyesindeki mevcut konvansiyonel hatların yüzde 50’sinin elektrikli hale getireceğiz. Fosil yakıtlardan uzaklaşırken elektrik tüketiminin ağırlık kazanması, elektriğin kaynağı için de bizleri yenilenebilir kaynaklara yöneltti. Nihai hedefimiz, TCDD’yi, çevreci projelerle temiz enerjinin lokomotifi haline dönüştürmek” diye konuştu.
HAYALİMİZ; YURDUN DÖRT BİR YANINI KESİNTİSİZ BİR DEMİRYOLU HATTIYLA ÖRMEK
Türkiye’nin lojistik süper güç iddiasını desteklemek için demiryollarını yeni yatırımlarla geliştirdiklerini ifade eden Karaismailoğlu, yeni hedeflerle sürdürülebilir bir gelişim alanı oluşturduklarına vurgu yaptı. Bu çalışmalarla her türlü lojistik ihtiyaçların hızlı, sürdürülebilir, çevreci, düşük maliyetli gerçekleştirebilme iddiasında olduklarının altını çizen Karaismailoğlu, şunları dedi:
“İltisak hatlarımız ve lojistik merkezlerimiz ile limanlarımız için sadece doğu-batı değil, kuzey güney yönlü olarak da plan ve yatırımlarımızı bir bir hayata geçiriyoruz. 38 OSB, özel sanayi bölgesi, liman ve serbest bölge ve 34 üretim tesisini birbirine bağlayan 294 kilometre uzunluğundaki iltisak hattını tamamlayacağız. Lojistikte Demiryolunun payını yüzde 45’e çıkaracağız. Hayalimiz; yurdun dört bir yanını kesintisiz bir demiryolu hattıyla örmektir.”
TRENLERİN BOĞAZKÖPRÜ ÜÇGENİ ÜZERİNDEN GÜNEYE ULAŞMASI SAĞLANACAK
Bu projenin, 231 kilometre ve tek hat üzerine olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Ankara-Kayseri arasındaki 352 kilometrelik kesintisiz elektrikli konvansiyonel hat bütünlüğünü tesis etmiş oluyoruz. Böylece, batı yönünden gelen trenlerin Boğazköprü üçgeni üzerinden güneye ulaşması sağlanacak. Bugün kabulü yapılan elektrikli hattımızla birlikte toplam elektrikli hat uzunluğumuz 5 bin 931 kilometreye ulaştı. Ayrıca yapımı devam eden toplam 847 kilometrelik hat kesimlerimizi de etaplar halinde halkımızın hizmetine sunacağız. Ankara-Kayseri güzergahında elektrikli tren işletmeciliği ile bu iki şehir arasındaki lokomotif çekerimizi bin 700 tondan, bin 800 tona çıkaracağız. Bir yılda akaryakıttan 95 milyon lira, emisyondan da 11 milyon lira tasarruf sağlıyoruz. Bunun yanında, 35 bin ton karbon salınımını önleyeceğiz.”
YENİ PROJELERLE ÇITAYI YUKARILARA ÇIKARDIK
Yolların, akarsular gibi geçtikleri ve gittikleri yerlerdeki hayata canlılık kattığını anlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Modernize ettiğimiz, hizmete açtığımız her bir yolun, bu yüce milletimizin kalbine ve sevgisine ulaşmada vesile olduğunu çok iyi biliyoruz. Biz yolları ‘medeniyetin simgeleri’ olarak görüyoruz. Şehir içi ulaşımında inşa ettiğimiz metrolarımızdan şehirlerarası ulaşımdaki Hızlı Tren hatlarımıza, Türkiye’nin ekonomik gücünü artıran, ulusları ve kıtaları bağlayan Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars hattı gibi projelerle ülkemize çağ atlattık ve yeni projelerle çıtayı yukarılara çıkardık. Bu emeğimizin karşılığında Türkiye güçlenecek, bu emeğimizin karşılığında Türkiye kalkınacak, bu emeğimizin karşılığında Türkiye büyüyecek” diyerek sözlerini tamamladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |