Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Nisan 2021 Salı - 17:49

Karaismailoğlu, ''Dünya Ölçeğinde Bakıldığında En Büyük Lojistik Projelerden Biridir''

71. Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı’nda konuşan Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un Türkiye’nin gündeminde olduğunu ifade ederken, 'Bu proje Türkiye’nin vizyon projesi olduğu kadar dünya ölçeğinde bakıldığında da en büyük lojistik projelerinden biridir.' ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu,  Dünya Ölçeğinde Bakıldığında En Büyük Lojistik Projelerden Biridir

 

Karaismailoğlu, “Şu an itibariyle, Kanal İstanbul’un proje çalışmaları, imar planları tamamlanmıştır ve ihale hazırlıkları devam etmektedir. Çok yakın bir zamanda bu projeye başlayacağımızı ve kısa sürede tamamlayacak güçte ve kararlılıkta olduğumuzu bir kez daha ifade etmek isterim” dedi. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı eski Bakanı Cahit Turhan, Bakan Yardımcısı Enver İskurt ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu’nun da katıldığı 71. Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı’nın açılış konuşmasını gerçekleştirdi.  Toplantıda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yatırımları ve projeleri ile ilgili önemli bilgileri kamuoyu ile paylaşan Karaismailoğlu, Türkiye’nin gündeminde olan dev proje “Kanal İstanbul” ile ilgilide önemli açıklamalarda bulundu. 

“Bütçenin yüzde 62’si karayollarımıza aktarılmış, yaptığımız yatırım 670 milyar lirayı aşmıştır”

2003 yılından bu yana gerçekleştirilen ulaştırma ve haberleşme hamlesi kapsamında yapılan 1 trilyon 86 milyar liranın üzerindeki yatırımlar içinde karayollarının her zaman önemli bir paya sahip olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, “Bu bütçenin yüzde 62’si karayollarımıza aktarılmış, bugüne dek karayollarımızın inşasına ve iyileştirme projelerine yaptığımız yatırım 670 milyar lirayı aşmıştır.  2003-2020 yılları arasında yapılan bu harcamaların şimdiden Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya toplam 395 milyar dolar ve üretime 837,7 milyar dolar olmak üzere katkısı olmuştur. Öte yandan, bu yatırımların etkisiyle yıllık ortalama 1 milyon 20 bin kişilik bir istihdam imkânı doğmuştur” diye konuştu.

Karayolu ağının gücüne güç katmak için 2003 yılında Acil Eylem Planı kapsamında başlatılan karayolu altyapı geliştirme seferberliğinde önemli mesafeler kat ettiklerini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, 19 yıl önce mevcut 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağını 3,6 kat artırarak, 28 bin 204 kilometreye çıkardıklarını kaydetti. Karaismailoğlu, “Bölünmüş yol uzunluğumuzu 2023 yılında 29 bin 514 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz. 2003’te sadece 6 ilimiz bölünmüş yollarla bağlı iken, bugün tam 77 ilimiz bu imkâna kavuşmuştur. 2003’te bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğumuza, bin 809 kilometre daha ekleyerek, 3 bin 523 kilometreye ulaştırdık. 2003 öncesinde yıllık ortalama 7 bin kilometre asfalt yapılırken, şimdi yılda 14 bin kilometrenin üzerinde asfalt çalışması yapıyoruz” dedi. 

“Kazalarda hayatını kaybedenlerin sayısında yüzde 79 azalma sağlandı”

Karayollarında 2021-2023 arasında, “Trafik Güvenliği Strateji Belgesi” ile birlikte “Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı”nı da açıkladıklarını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Yaptığımız güvenli ve kusursuz yollar sayesinde yıllarca ardı arkası kesilmeyen, tüm ülkeyi yasa boğan ölümlü trafik kazaları haberleri de artık yok denecek kadar azalmıştır. Karayollarımızda seyreden araç sayısı son 13 yılda yüzde 80 oranında artarken,  100 milyon taşıt×km. başına düşen kaza anında ölümler 5.72’den 1.21’e düşerek kazalarda hayatını kaybedenlerin sayısında yüzde 79 azalma sağlandı. Yüz bin kişi başına trafik kazalarında can kaybında dünya ortalaması 18 iken, ülkemizde bu rakam, 2019 sonu itibariyle 6,6’ya gerilemiştir.” 

İstanbul-İzmir Otoyolu’nun tamamını, 2019 yılında hizmete sunarak Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu ile İzmir-Aydın ve İzmir-Çeşme otoyolları arasındaki bağlantıyı sağladıklarını hatırlatan Bakan Karaismailoğlu, “Ankara-Niğde otoyolumuz sayesinde, Kapıkule’den Güneydoğu sınır noktasına kadar uzanan kesintisiz otoyol imkânını tesis ettik. Kuzey Marmara Otoyolu’nun tamamladık ve trafiğe açtık. 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu’nu da 18 Mart 2022’de tamamlayarak milletimizin asırlık bir hayalini daha gerçekleştireceğiz. Türkiye’nin önemli turizm ve tekstil bölgelerinden Aydın ve Denizli illerini, İzmir Limanı ile Marmara Bölgesine ve aynı şekilde Akdeniz’e bağlayacak büyük projelerimizden olan Aydın-Denizli Otoyolu’nun yapım çalışmalarına da devam ediyoruz” ifadelerine yer verdi. 

 

 

 -“Karayollarımızda dijitalleşme dönemini başlatıyoruz.” 

 

Teknolojik imkânlardan yararlanarak, ülke sathındaki tüm karayollarında hareketlilik, verimlilik ve güvenlik açısından merkezi olarak yönetimini, kontrolünü ve takibini yapacak bir sistemi hayata geçirdiklerini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “ Bin 29 kilometre uzunluğundaki güzergâhta fiber optik haberleşme altyapısını tamamladık. Ülkemizin en akıllı otoyolu olan Ankara-Niğde Otoyolu’nu 2020 yılında trafiğe açtık.  Yerli ve milli ulaşım sistem altyapıları ile desteklenen otoyolumuzda 1,3 milyon metrelik fiber iletişim ağı, sensörler, kameralar, veri ve kontrol merkezlerimiz sürücülerimize hizmet veriyor” diye konuştu.  

Karaismailoğlu, “Gelişen dünyada, ticaretin en hızlı şekilde yapılabilmesi ve mesafelerin kısaltılması için tüm ulaşım modlarının entegre çalışabilmesi çok önemli. Bu nedenle tüm ulaşım sistemlerimizi ‘bütünleşik mod’ esasına göre değerlendiriyoruz. Bu amacımız doğrultusunda karayolları ile birlikte, ülkemizdeki diğer tüm ulaşım ve iletişim modlarında büyük yatırımlara imza attık. Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri, İstanbul Havalimanı gibi dev projeleri hizmete sunduk. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de bir yıl içinde açacağız” dedi.

 “Bugüne kadar YHT hatlarımızda yaklaşık 60 milyon yolcu taşındı.”

Demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirdiklerini ve Demiryolu Reformu’nu başlattıklarını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, konuşmasına şu şekilde devam etti:

“2009 yılında hizmete açtığımız ilk projemiz olan Ankara-Eskişehir YHT hattından bugüne yaptığımız çalışmalarla, Türkiye, dünyanın sekizinci, Avrupa’nın altıncı yüksek hızlı tren işletmecisi haline geldi. Ankara-Eskişehir hattının ardından hizmete alınan Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul YHT hatları da yüksek hızlı tren hizmetini halkımız için vazgeçilmez bir ulaşım hizmeti haline getirdi. Öyle ki, bugüne kadar YHT hatlarımızda yaklaşık 60 milyon yolcu taşındı.”

“Hızlı Tren anlamında şu anda çok önemli ve büyük projeleri hayata geçiriyoruz. Ankara- Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı, Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı,  Bursa-Yenişehir-Osmanaeli Hızlı Tren Hattı, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı, Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı, Kapıkule-Çerkezköy Hızlı Tren Hattı ve  Sivas-Erzincan Hızlı Tren Hattı olmak üzere toplam 3515 kilometrelik hızlı tren hattında yapım çalışmalarımız devam ediyor. Ankara-Sivas hattımızda sona yaklaştık. Son testlerimizi yapıyoruz.  Haziran ayı itibariyle inşallah bütün vatandaşlarımızı Ankara-Sivas YHT hattı ile buluşturmuş olacağız.”

“Dev projemiz Kanal İstanbul Türkiye’nin gündeminde”

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı projesi ile dünya demiryolu taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olduğumuzu belirten Bakan Karaismailoğlu, bu hat ile Türkiye’nin Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun ve Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline geldiğini bildirdi. Karaismailoğlu, “Bildiğiniz gibi dev projemiz Kanal İstanbul Türkiye’nin gündeminde. Bu yüzden Kanal İstanbul projesi gibi Türkiye’nin geleceği için önemli ve stratejik bir projenin çok iyi anlaşılması ve gerekliliğinin doğru anlatılması zaruridir. Dünyanın büyüyen ve gelişen ticaret yolları perspektifinden baktığımızda Kanal İstanbul’un aciliyeti zaten apaçık görülmektedir” dedi.

Karaismailoğlu, “Karadeniz ve Hazar'daki enerji hareketliliği ve Karadeniz ile Ege kıyılarında yapılan liman yatırımları bizlere şunu gösteriyor: Orta Koridor'un ve Kuzey Güney Koridoru'nun kesişiminde bulunan İstanbul, dünya ticaretinin odak şehri olacak ve Boğazlar'dan geçen yük miktarı her yıl artacaktır. Buna bağlı olarak 2050 yılında yıllık 78 bin gemi geçişinin olacağı İstanbul Boğazı’ndaki olası bir duraksama dünya ve ülke ekonomisini çok ciddi zararlara uğratabilecek bir risk teşkil etmektedir. Kanal İstanbul ise gemi geçişi için ideal bir su yolu olarak projelendirilmiştir.  Bu proje Türkiye’nin vizyon projesi olduğu kadar dünya ölçeğinde bakıldığında da en büyük lojistik projelerinden biridir. Şu an itibariyle, Kanal İstanbul’un proje çalışmaları, imar planları tamamlanmıştır ve ihale hazırlıkları devam etmektedir. Çok yakın bir zamanda bu projeye başlayacak ve kısa sürede tamamlayacak güçte ve kararlılıkta olduğumuzu bir kez daha ifade etmek isterim” diyerek, konuşmasını tamamladı.

 
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
 
Rusya İlave Transit Geçiş Belgeleri Kullanıma Açılacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
Avusturya Kabotaj-Yeşil Geçiş Belgesi Tükenmek Üzere
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 18 adet Avusturya Kabotaj-Yeşil ...
Verhniy Lars Kapısında Uzun Tır Kuyrukları Oluştu
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Gürcistan ve Rusya Federasyonu ...
 
DKV, Rusya’da 2.100 Yakıt İstasyonunu Daha Hizmet Ağına Ekledi
Uluslararası nakliyecilere nakitsiz yol yardım hizmetleri sunan DKV,  ...
UND, Global İlişkiler Forumu’na(GİF) Üye Oldu
UND, geniş bir katılımla kurulan ve global konulardaki etkinliği ile en ...
Türktraktör'den Büyük Balya Makinelerinde Ürün Odaklı Bayi Yapılanması
TürkTraktör, Büyük Balya Makineleri için oluşturduğu ürün odaklı bayi ...
 
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya transit geçiş belgelerinin ...
Kazakistan Transit Geçiş Belgelerinin Sarp Sınır Kapısı'nda Dağıtımına Başlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 3.000 adet Kazakistan transit geçiş belgesinin ...
UND, BSEC-URTA Yönetim Kurulu'nda Yer Aldı
Karadeniz Ekonomik İşbirliği Bölgesi Karayolu Taşımacılığı Birliği BSEC-URTA’nın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerbusKamyonkamyonumkamyoncufahrersrcsondakikatruck