Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Eskişehir-Sarıcakaya yolu yapım şantiyesini ziyaret etti; proje hakkında bilgi aldı. Ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, Türkiye’nin, bugünlere hiç kolay gelmediğini söyledi. “Yarınlar için seçeceğimiz yolun ne olacağını belirlemek içinse bir yıldan az zamanımız kaldı” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bir yanda elde ettiği tarihi yatırım, kalkınma, refah başarıları ile ülkemize Cumhuriyet tarihinin en aydınlık, en güçlü, en parlak dönemini yaşatan AK Parti ve Cumhur İttifakı, diğer yanda ise yalan siyasetini bir yaşam biçimi edinen, şahsi menfaatleri için dış mihraklarla, darbecilerle bile iş tutmaya hevesli muhalefet mensupları. Ülkemiz; 2002 yılına kadar yatırımın göz ardı edildiği, milletinin refahının düşünülmediği bir ülkeydi. Ekonomik kriz sıradanlaştırılmış, kazananlar milletimiz değil hep başkaları olmuştu. Ancak, AK Parti iktidarı ile birlikte Türkiye; istihdamdan yatırıma ihracattan üretime, yabancı yatırımdan turizme kadar her alanda rekorlar kırmayı başardı. Artık ihracatta üst üste rekor kırıyor, bir yıl içerisinde uzaya iki haberleşme uydusunu gönderebiliyor, yerli ve milli imkanlarla kendi uydusunu geliştiren 10 ülkeden biri olma yolunda ilerliyoruz. Ülkemizin duruşu kadar itibarı da hiç olmadığı kadar güçlü bir konumda. Ulaştırma ve altyapı anlamında Türkiye, Cumhuriyet tarihinde görülmemiş bir kalkınma hamlesine şahit oldu.”
ESKİŞEHİR’İN ULAŞIM VE İLETİŞİM YATIRIMLARI İÇİN 18 MİLYAR LİRAYI AŞAN HARCAMA YAPTIK
AK Parti hükümeti ve yatırım anlayışında ‘durmak yok, yola devam’ ilkesinin hakim olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, bu nedenle 2053 yılına ilişkin hedeflerin şimdiden belirlendiğini söyledi. Ülke genelinde, bu dev yatırım ve hizmet anlayışından Eskişehir’in de hak ettiği payı aldığını, almaya da devam edeceğini vurgulayan Karaismailoğlu, “2022 fiyatlarıyla, bugüne kadar Eskişehir’in ulaşım ve iletişim yatırımları için 18 milyar 53 milyon lirayı aşan harcama yaptık. 2003’te Eskişehir’de yalnızca 90 kilometre bölünmüş yol varken, biz 227 kilometre daha yaparak, bölünmüş yol uzunluğumuzu 317 kilometreye ulaştırdık. Eskişehir’i bölünmüş yollarla, Ankara, Bolu, Bilecik, Kütahya ve Konya’ya bağladık. İl genelindeki bitümlü sıcak kaplamalı karayolu uzunluğunu da 92 kilometreden 320 kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde Eskişehir’de 240 kilometrelik tek yol yapım ve onarımı gerçekleştirdik. Toplam uzunluğu 3 bin 625 metreye ulaşan 54 adet köprüyü tamamlayarak hizmete açtık. Eskişehir’in karayolu yatırımları için hükümetlerimiz döneminde 5 milyar 67 milyon liralık yatırım yaptık. İl genelinde devam eden 7 ayrı karayolu yatırımlarının toplam proje bedeli 1 milyar 422 milyona ulaşmaktadır” diye konuştu.
TOPLAM 21,5 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ
Eskişehir’de devam eden 7 ayrı karayolu yatırımlarından biri olan projede hep birlikte olduklarını belirten Karaismailoğlu, uzunluğu 42 kilometre olan Eskişehir-Sarıcakaya yolunun 5 kilometresinin bölünmüş yol olarak önceki yıllarda tamamlanıp hizmete sunulduğunu anımsattı. Kalan 37 kilometrelik kesimin ihalesini de tamamlandığını kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Yol yapım çalışmasında geçtiğimiz yıl toprak ve sanat yapılarını tamamladık. Bu yıl da 4,5 kilometrelik kesimde bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol yapacağız. Ayrıca, 5,5 kilometre de tek yol yapımı hedefliyoruz. Bu yol projemizi, 2023 yılında tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız. Bu yolumuzun yapımı tamamlandığında; zamandan 17,5 milyon lira, akaryakıttan 4 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 21,5 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bu şekilde, yıllık karbon emisyon salınımı da 863 ton azaltılacak” dedi.
Eskişehir-Alpu-Mihalıççık Yolu ve Eskişehir-Sakarlıca-Mihalgazi Yolu yapımlarının da hızlı bir şekilde devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu, “Bunun yanında ayrıca; Sivrihisar-Eskişehir-Bozüyük Yolu, Sivrihisar-Emirdağ Ayrımı-Afyon Yolu ve Ankara-Eskişehir ayrımı-Mahmudiye- Çifteler Yolunun BSK onarımlarını tamamlayacağız. Yollarla birlikte, bağlantı yolları ve köprü onarımlarımız da sürüyor. Tarihimize, kültürümüze, Ata mirasına sahip çıkıyoruz. Tarihi Akköprü, Dağkaya, Akbaş, Konarlp, Kavuncu, Karabekir ve Göynük Menfez köprülerini restore ediyoruz. Sivrihisar-Polatlı ayrımı Günyüz-Çeltik-Yunak il yolundaki Topalyayla Köprüsü ile birlikte bağlantı yollarının yapımı da devam ediyor” şeklinde konuştu.
GÜNLÜK KISIR DÖNGÜ VE POLEMİKLERE AYIRACAK VAKTİMİZ YOK
“Gülük kısır döngü ve polemiklere ayıracak vaktimiz yoktur. Bizim vaktimiz de enerjimiz de aklımız fikrimiz de yalnızca milletimizle. Ona sunacağımız hizmetlerin planlamasında, inşasındadır” diyen Karaismailoğlu, güçlü ve büyük Türkiye’nin bu alın ve akıl teriyle mümkün olduğunu aktardı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |