Karaismailoğlu, “IMF, küresel ekonomide 2021 yılında yüzde 5,2'lik büyüme öngörürken, OECD, Türkiye’de yüzde 5,9’luk bir büyüme beklediğini belirtiyor. Küresel düzeyde yaşanan pandemi sürecinde Ocak 2021 itibariyle yıllık sanayi üretimimizin yüzde 11,4 oranında artması, siz değerli sanayicilerimizin özverilerinin bir sonucudur” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ankara Sanayi Odası Mart Ayı Meclis Toplantısı”nda sanayicilerle bir araya geldi. Karaismailoğlu, Türkiye’deki üretim, istihdam, katma değer, ticaret ve ihracat imkânlarının artmasında temel dinamiklerden birisinin yerli ve milli sanayi üretimi olduğunu bildirdi. Karaismailoğlu, “IMF, küresel ekonomide 2021 yılında yüzde 5,2'lik büyüme öngörürken, OECD, Türkiye’de yüzde 5,9’luk bir büyüme beklediğini belirtiyor” diye konuştu.
“Türkiye’nin demiryolu ve liman bağlantıları dünya ticareti için önemli fırsatlar sunuyor”
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı projesi ile Türkiye’nin dünya demiryolu taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olduğunu belirten Karaismailoğlu, geçtiğimiz günlerde yaşanan Süveyş kanalındaki krizin Türkiye için fırsat olduğunun altını çizerek şu şekilde konuştu: “Bu hat ile Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun ve Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline gelmiştir. Orta Koridor ayrıca, ülkemizin liman bağlantıları sayesinde Asya’daki yük trafiğinin Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Akdeniz bölgesine ulaşması için önemli fırsatlar sunmaktadır. Orta Koridor rotası etkin kullanıldığı takdirde, halen yıllık 710 milyar dolar tutarında olan Avrupa-Çin ticaret trafiğinden, ülkemizin ve Orta Asya ülkelerinin ekonomik fırsatlar elde edilebileceği aşikardır.”
“‘Milli Banliyö Tren Seti Projesi’ başladı”
TURASAŞ Fabrikasında Milli Elektrikli Tren Seti, Elektrikli Anahat Lokomotifi, Hibrit Lokomotif, Dual Lokomotif ve özgün motor projelerinin başarıyla devam ettiğini aktaran Bakan Karaismailoğlu, “Milli Banliyö Tren Seti Projesi başladı. 2021 yılında tasarımın tamamlanarak prototip imalatına başlayacak. Milli Elektrikli Tren seti projemizde yerlilik oranı yüzde 60’a ulaşmıştır. Yerlilik oranını seri üretimde yüzde 80’e çıkacak inşallah. Ayrıca bakanlık olarak şehir içi raylı sistem taşımacılığı projelerimizi sürdürüyoruz. Bakanlığımızın 2023 vizyonu doğrultusunda demiryolu sektör payını 2023 yılında yolcuda yüzde 5’e, yükte yüzde10’a, 2035’te ise yolcuda yüzde 15’e, yükte yüzde 25 e ye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
“ 5G’ye hızlı bir şekilde geçiş yapabilmek, en önemli gündem maddelerimizden”
Bakan Karaismailoğlu; ülkemizdeki bilişim, iletişim ve haberleşme alanındaki büyük yatırımlarda yerli sanayicilerin süreçlere aktif olarak katılımını sağladıklarını belirterek; “Şu anda bilişim teknolojilerinde çığır açacak 5G’ye hızlı bir şekilde geçiş yapabilmek, en önemli gündem maddelerimizden. 5G projesinde önemli görevler üstlenen 10 firmamızın bir araya gelerek uyumlu bir iş modeli belirledik. Bu amaçla geliştirdiğimiz, ‘Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi’ne TÜBİTAK da destek veriyor. 2015-2016 döneminde mobil işletmecilerin yerli malı belgeli donanım ve yazılım yatırımlarının toplam yatırım içindeki oranının ancak yüzde 0,98 idi. Bu durum karşısında yetkili kurumlarımız, sektörde arz ile talep birimlerini bir araya getirerek üretim eko sistemini harekete geçirdi. Çaba ve çalışmalar meyvesini de verdi nitekim. Dördüncü yatırım döneminde donanım ve yazılımdaki yerlilik oranı yüzde 23’leri geçti” dedi.
31 MART 2021
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |