Üretimi yapılan ürünlerin gerek iç piyasaya nakliyesi ve dağıtımı gerekse yurt dışına gönderimi ağırlıklı olarak karayolu ile yapılmakta olup yine çoğunlukla 1360 dorse diye tabir edilen tır bazlı kara taşıma araçları kullanılmaktadır.
Tabi tırlar kapasiteleri itibarı ile hacim ve ağırlık olarak daha fazla yük taşımaya elverişli olduğundan yine ağırlık ve hacim olarak tır yükünden daha az durumda bulunan ürün ve eşyaların taşınması ile ilgili daha çok kamyon tarzı araçlar tercih edilmektedir. Kamyon diye tabir ettiğimiz kara taşıma araçları ise on teker veya kırk ayak olmak üzere iki ayrı sınıfta yer almaktadır. Üretici ve ihracatçı firmaların satış ve dış ticaret sorumlusu pozisyonunda bulunan yönetici elemanları taşınacak ürün için uygun araç araştırmaları esnasında Şah Lojistik’in web sayfasından karayolları kamyon tonaj listesi temin edebilmekte, temin ettikleri listede yer alan tüm taşıma araçlarına ait tonaj ve istiap haddi bilgilerinden hareketle yüklerine en uygun durumda bulunan taşıma aracı siparişi ve tedarikine başvurabilmektedirler.
Yurt içi ve uluslar arası taşımacılıkta bir hayli önem arz eden konuların başında hiç şüphesiz araçların taşımaya izin verilen tonaj limitlerini aşmaksızın yüklenmeleri konusudur. Örneğin ülkemiz sınırları içerisinde taşıma aracının boş ağırlığına bağlı olarak değişkenlikler görünse de 26-27 tona kadar ağırlığı bulunan yükler rahatlıkla taşınabilmekte iken yurt dışında gerek Avrupa gerekse Asya ülkelerinde kendi aralarında değişiklikler görülse de kimi ülkede 24 ton ile sınırlı olan yükleme haddi kimi ülkelerde 22 tonu geçmemelidir. Bu konu ile ilgili olarak da yine Şah Lojistik'in web sayfası üzerinden kamyon tonaj limitleri 2020 şeklinde sonuç alınmakta olup ülkemiz dahil tüm ülkelerle ilgili gerek kamyon gerekse tır bazında tüm detaylı bilgilere ulaşılabilmektedir.
Haber: Mehmet Ali BAL
Haber Kaynağı: Nakliye firmaları