Bulgar heyeti, Bulgar taşımacıların Türkiye Cumhuriyeti topraklarında karşılaştıkları
sorunlara ilişkin bilgi vermiştir:
- TIR Karnesi ve CMR belgesinde varış ülkesi Bulgaristan olarak belirtilmesine rağmen faturada başka bir ülke olması halinde 3. Ülke geçiş belgesi istenilmektedir.
- UBAK belgesi kullanımında uygulanan süre kısıtlaması CMR Sözleşmesi ve UBAK
Kullanıcı Kılavuzu hükümleri doğrultusunda yeni bir değerlendirmeye tabi tutulmalıdır.
- UBAK belgesiyle yapılan taşımalarda boşaltma noktası bir UBAK üyesi olmasına
rağmen, Türk yetkililer malın nihai varış noktasına ve ihracat beyannamesine göre
işlem yapmaktadır.
Türk heyeti, Türk taşımacılarının Bulgaristan topraklarında karşılaştıkları sorunları ayrıntılı olarak açıklamıştır:
- Bulgaristan’da uygulanan cezaların ihlale göre çok yüksek olması
- Cezaların ödenmesi sürecinin uzun olması ve ödemeye kadar taşıtların ücretli
parklarda bekletilmesi
- Denetimlerin AB mevzuatına aykırı olarak yapılması
Bulgar heyeti, denetimlere ilişkin olarak Avrupa Birliği’ndeki en iyi uygulamalar
doğrultusunda 2-3 ay içinde yeni düzenlemeler yapılacağını, AB kuruluşu olan ve AB çapında
karayolu trafiğini idare eden EURO CONTROLE ROUTE kurallarına uygun olarak yapılan
denetimlere ilişkin istatistiki verilerin yayımlanacağını belirtmiştir.
Heyetler, denetimlerin AB mevzuatına (3820/85, 561/2006, 22/2006) uygun olarak ayrımcılık olmaksızın, açık ve anlaşılır bir biçimde ceza ödeme sürecinin yeni bir cezaya dönüşmeden yapılması konusunda mutabık kalmışlardır. Türk heyeti, taşımacıların para cezalarının yanı
sıra bekleme sürecinden kaynaklanan şikayetlerinin ortadan kaldırılmasını rica etmiştir.
Türk heyeti ayrıca, Türkiye topraklarında yapılan denetimlerle ilgili olarak aşağıdaki açıklamaları yapmıştır:
- UBAK/CEMT izin belgesi kullanan taşıtların bu belgeyi taşımanın tamamında taşıtta bulundurması bir UBAK kuralıdır.
- UBAK belgesinin yeniden kullanılması konusundaki süre kısıtlaması tek bir sürücü
için, sınır geçişleri ve yükleme-boşaltma süreleri dikkate alınmaksızın AETR
Anlaşmasına uygun olarak hazırlanmıştır.
- UBAK belgelerinin ait olduğu firma isimleri U-Net sistemine kaydedilmiştir. Kısa
süreli UBAK belgelerinin de bildirilmesi halinde usulsüz kullanımlar engellenecektir.
- Türkiye’de yapılan denetimlerde TIR Karnesi, CMR, İhracat Beyannamesi ve fatura
kontrol edilmekte ve bilgilerin birbiriyle uyumlu olması istenilmektedir. Bu
belgelerden birinde farklı bir ülke belirtilmesi halinde taşıma “3. Ülke taşıması” olarak kabul edilmektedir.
- Küresel çokuluslu şirketlerin taşımacılıkla ilgili operasyonları konusunda daha fazla araştırma yapıldıktan sonra “fatura” konusunda yeniden değerlendirme yapılacaktır.
- Bulgar tarafında Türk taşıtlarına uygulanan cezaların AB normlarına uygun
standartlarda uygulanması halinde, Türkiye’de uygulanan 3.000 Avro geçiş ücreti
konusu yeniden değerlendirilebilecektir.
Dostane ve yapıcı bir atmosferde gerçekleşen görüşmelerde, sorunların her iki ülke ekonomisi ve taşımacılara zarar vermeden çözülmesi dileklerini ifade ettiler.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |