Dünyada 110 yılı aşkın süredir en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Goodyear’ın, artan yakıt fiyatlarının lojistik şirketleri üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla düzenlediği sempozyumunda çevre dostu taşımacılık için gerekli önlemler tartışıldı.
Goodyear, Belçika’nın başkenti Brüksel’de gerçekleştirilen sempozyumda, ticari karayolu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yakıt verimliliğinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla karayolu taşımacılığı şirketlerini biraraya getirerek çözüm önerileri sundu.
Taşımacılık ve kamu sektöründen aralarında AB Taşıma ve Çevre Direktör Yardımcısı Nina Renshaw, Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’nde Mevzuat Projeleri Direktörü Stefan Larsson ve Colruyt Group’ta Proje Mühendisi Collin Bootsveld’in de dahil olduğu yaklaşık 70 kişinin katıldığı panelde Nina Renshaw, AB’nin 2020 ve 2050 çevreci hedeflerinin önemi vurgulandı. Panelde özellikle lojistik hizmeti veren araçlarda yakıt tasarrufu sağlayan lastik ve ekipmanların kullanımı ile ilgili olarak daha detaylı bilgi sahibi olunmasının gerektiği üzerinde durulurken, özellikle 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren AB ülkelerinde zorunlu hale gelecek ve araç lastiklerinde yakıt tasarrufu, yuvarlanma direnci, yol tutuş, emniyet, ses ve gürültü değerlerini gösteren lastik etiketlerinin önemine dikkat çekildi.
Avrupa Otomotiv Endüstrisi adına söz alan Stefan Larsson, hem orijinal ekipman üreticilerinin hem de nakliye firmalarının çevreye verilen zararı azaltmak ve 2020 hedeflerine ulaşmak adına düşük maliyetli önlemler alması konusunda birlikte hareket etmesinin öneminden bahsederken, 2050 hedeflerine ulaşmanın bütün tarafların dahil olacağı entegre bir çalışmayla mümkün olabileceğinin altını çizdi.
Hibrid kamyonların geliştirilmesi için 650 bin Euro yatırım yaptık...
Belçika’nın önde gelen süpermarket zinciri Colruyt Group’ta Proje Mühendisi olarak görev yapan Collin Botsveld, şirketlerinin çevreci bir yakıt olan sıkıştırılmış doğal gazı (CNG) Belçika’da ilk defa kullanıma sunduklarını ve 44 tonluk CNG kamyonu ile test ettiklerini açıklarken, ekonomik açıdan olumlu sonuçlar aldıklarını ancak kamyonun tork ve güç olarak bir dizel araca göre daha az performans gösterdiğini belirtti.
Grup ayrıca otoyol kullanımı için dizel ve gece kullanımı için neredeyse tamamen sessiz elektrikli motor, yakıt ve güç tasarrufu için düşük yuvarlanma direnci ve aynı zamanda düşük gürültü oranlarına sahip, geliştirilmiş Goodyear lastiklerin kullanıldığı prototip bir hibrit kamyon çalışması için 650 bin Euro yatırım yaptı.
Hibrit kamyonlar sessiz oluşları nedeniyle yolların boş olduğu gece saatlerinde teslimat yapabilirken, bu şekilde daha hızlı servis verebiliyor. Ayrıca çalışmaları devam eden paralel hibrit, tam elektrikli ve hidrojen gücü ile çalışan yeni araçlar da gelecek için çevresel olarak büyük önem taşıyor.
Goodyear Avrupa Ticari İş Birimi Başkan Yardımcısı Rzonzef: Gelecek için çevresel önlemler konusunda ortak hareket ediyoruz...
Goodyear’ın Avrupa Ticari İş Birimi Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef bu konuda yaptığı açıklamada “Goodyear olarak çevresel sorumluluklarımızı masaya yatırdığımız bu sempozyumda, tarafların aynı tutku ve sorumlulukla yola çıktığını görmekten memnuniyet duyduk” derken, “Karayolu Taşımacılığı Sektörü geleceğe yönelik pozitif ilerlemenin devam edebilmesi için gelişmiş teknolojilerle desteklenen lastiklere sahip hibrid kamyonların, taşımacılıkta kilit rol oynadığını gördük” diyor.