Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
10 Kasım 2022 Perşembe - 12:19

Kış Lastiğine Geçmek İçin Kar Yağmasını Beklemeyin

Türkiye lastik sektörünün yerli sermayeli lider markası Petlas, kış koşullarında yol ve sürüş güvenliğinin önemini vurguladı. Hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü zamanlarda ise kış lastiği kullanımı gerekliliğine dikkat çekti.

Kış Lastiğine Geçmek İçin Kar Yağmasını Beklemeyin

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tebliği gereğince, yılın 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında tüm kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, kamyonet ve otomobillerde kış lastiği kullanımı zorunlu hale geliyor; özel otomobillerde ise kış lastiği kullanımı zorunluluk değil, tavsiye olarak yer alıyor. Türkiye lastik sektörünün yerli sermayeli Ar-Ge lideri Petlas, sosyal sorumluluk bilinciyle; kış aylarında sürüş güvenliği için lastik ve araçla ilgili dikkat edilmesi gereken konuları ele alıyor. 

“Kış lastiği, sadece karlı zeminler için değildir”

Etkisini hissettirmeye başlayan kış koşullarında, yol ve sürüş güvenliğine daha da fazla hassasiyet gösterilmesi gerektiğini vurgulayan Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, sözlerine şöyle devam etti: “Sürüş güvenliği, aracın yere temas ettiği nokta olan lastiklerden başlar. Doğru mevsimde doğru lastik kullanımı da araç güvenliğini sağlayan temel unsuruların başında gelir. Bahar ve yaz aylarında kullandığımız standart yaz lastiklerinin performansı ağır kış şartlarında yeterli olmaz. Kar lastiği olarak da anılan kış lastiklerinin sadece kar yağarken kullanılan lastikler olmadığını belirtmek gerekir. Bilinenin aksine kış lastikleri yalnızca karlı ve buzlu yol koşullarında kullanılmak üzere değil,  sıcaklığın 7 derecenin altına düştüğü değişken hava ve yol koşullarında aracın dengeli ve güvenli hareket etmesini sağlamak için tasarlanmışlardır. Kış lastikleri özel olarak geliştirilmiş tasarımı ve hamuru ile en düşük hava sıcaklıklarında bile yumuşaklığını ve dayanıklılığını korur. Yaz lastiği ise soğuk havada sertleşir. Kış lastiğini yaz lastiğine göre üstün kılansa sürücüleri en çok zorlayan ıslak, çamurlu, kaygan, karlı, erimiş karlı ve buzlu zeminlerde kış lastiklerindeki özel karışımın lastiğin sertleşmesini engelleyerek, güçlü çekiş, güvenli frenleme ve viraj alma özellikleriyle dengeli ve konforlu sürüş sağlamasıdır”.

Kış lastiğinin taşıması gereken işaretlere de değinen Boran: “Lastiğin kış lastiği olduğunu gösteren Üç Zirveli Kar Tanesi (veya 3PMSF-Three Peak Mountain Snow Flake) işareti, bağımsız kuruluşlar tarafından gerçek kış koşullarında test edildikten sonra lastiğe verilen bir kış lastiği sertifikasıdır ve lastiğin yanak bölgesinde yer alır. Bu işaret lastiklerin kar üzerinde, buzlu yollarda ve düşük sıcaklıklarda güvenlik ve kontrol açısından yüksek performans sağladığının göstergesidir. Ağır kış koşullarının hüküm sürdüğü coğrafyalarda Üç Zirveli Kar Tanesi işaretli lastikler kullanılmalıdır” dedi.

Lastik hava basıncının kontrol edilmesinin de sürüş güvenliğini olumsuz etkileyebilecek durumları önlemek için büyük önem taşıdığına dikkati çeken Boran, sürücülerin tüm Türkiye’de en yaygın bayi ağına sahip olan Petlas bayilerine giderek lastik hava basıncı ve diş derinliği kontrolü yaptırabileceğini de sözlerine ekledi. Boran, kış lastiği kullanım avantajlarını şöyle sıraladı: 

Yol Hakimiyetini Artırır: Kış lastikleri +7 ile -40 derece arasındaki sıcaklıklarda sertleşmeyi önleyen yumuşak bir bileşime ve karlı, buzlu yollarda tutunmayı artırıcı kılcal kanallarıyla daha kısa fren mesafesi ve yol hakimiyeti sağlar. 

Lastiklerin kullanım ömrü uzar: Kışın kış lastiği, yazın yaz lastiği kullanıldığında her iki lastiğin yuvarlanma direnci düşük olacağından kullanım ömrü daha uzun olur. 

Yakıt tasarrufu sağlar: Kışın karlı zeminde kış lastiği kullanımı yol tutuşunu artırarak patinajı azalttığı için daha az yakıtla daha uzun yol almanızı sağlar. Yaz mevsiminde kullanılan kış lastiği de yola daha fazla tutunma sağlayacağı için daha fazla yakıt sarfiyatına sebep olur. Bu nedenle kışın kış lastiği yazın yaz lastiği kullanmak çok daha ekonomiktir.

Petlas Glacier W661 ile aracınız kara kışa hazır olsun

Petlas’ın tamamen yerli Ar-Ge ekibi ve işgücü ile geliştirilen kış lastiği Glacier W661, geliştirilmiş sürüş konforu, emniyet ve dayanıklılığı ile göz dolduruyor. Takviye kuşak ve geniş çelik kuşaklar ile eksiz topuk teli ve sert topuk dolgusu sayesinde yüksek hızda stabilite ve konforlu bir sürüş sağlıyor. Bu ürünler, tam silikalı sırt karışımı ile düşük sıcaklıklarda esnekliğini koruma ve karlı/buzlu zeminlerde yüksek tutunma yeteneğine sahip. Desen tasarımında kullanılan geniş yanal oluklar ve dönme yönüne optimize edilmiş bloklar da karlı zeminlerde yüksek fren emniyeti, Z biçimli ince kerfler ile buzlu ve karlı zeminlerde üstün performans sunuyor. 

 
Anadolu Isuzu Üretim Tesislerindeki, Elektrik İhtiyacının %70’ini Güneş Enerjisinden Sağlayacak
 
Katalonya’da Sürüş Kısıtlamaları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook Tire, 2022 3. Çeyreğine Ait Mali Sonuçlarını Açıkladı
Küresel satışlar bir önceki yıla göre %25,7 artışla 2.299,7 milyar KRW'ye ...
Brisa Uyarıyor: Güvenli Sürüş İçin Kış Lastiğini İhmal Etmeyin
Sabancı Holding iştiraki Brisa, kış aylarında emniyetli sürüş deneyimi ...
Michelin 2022 Yılının Dokuz Aylık Döneminde Satışlarını Yüzde 20.5 Oranında Artırdı
Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, 2022 yılının dokuz ...
 
Michelin ABD’li RoadBotics’i Satın Aldı
Mobilite alanındaki uzmanlığını daha da güçlendirme yönünde adımlar atan ...
Goodyear, Kamyon Lastiklerinde DAF İş Birliği Yaptı
Goodyear, 1997’den itibaren 'Uluslararası Yılın Kamyonu' ödülüne layık ...
Goodyear Bauma Fuarı’nda Kamyon ve Greyder Lastiği GP-3E'yi Görücüye Çıkardı
Goodyear’ın ürün, hizmet ve lastik yönetimine dair tüm çözümlerinden oluşan ...
 
Kamil Koç, Goodyear Güvenliğiyle Yola Devam Dedi
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, sadece ürünleriyle değil, ...
Brisa’nın Yeni Nesil Lassa Maxiways Lastikleri Şimdi Otokar’ın Sultan Otobüslerinde
Sabancı Holding iştiraki Brisa’nın hafif ve ağır ticari araçların ihtiyaçlarını ...
Hankook, Bilime Dayalı Hedefler Girişimini Destekliyor
• Sera gazı emisyonlarının azaltılmasına yönelik hedeflerin tanıtımı yapıldı. • Hankook, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyenews haberler busfahrerKamyonkamyonumsondakikalkw