Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
22 Mart 2017 Çarşamba - 08:32

Kış Lastiğini Saklarken Ve Yaz Lastiğine Geçerken Bunlara Dikkat!

Kış lastiği uygulaması 1 Nisan tarihinde sona erecek. Merak edilen iki soru var. Kış lastiklerini nasıl saklamalıyız? Yaz lastiğini seçerken ve takarken nelere dikkat etmeliyiz? Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı...

Kış Lastiğini Saklarken Ve Yaz Lastiğine Geçerken Bunlara Dikkat!

Kış koşullarının başladığı 1 Aralık tarihinden bu yana uygulanan zorunlu kış lastiği uygulaması 1 Nisan itibarıyla sona erecek. Kış lastiği kullanan sürücüler için şimdi yaz lastiklerine dönüş zamanı. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD'den yapılan açıklamada; kış lastiklerinin, ısınan havayla birlikte +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda ve kış koşullarında sürücülere sağladığı avantajları yitireceğine; daha üstün performans ve güvenli bir sürüş için yaz lastiklerine zamanında geçişin önemine işaret ediliyor. Yaz lastiğine geçiş sürecinde iki soru öne çıkıyor. Araçtan çıkarılan kış lastikleri nasıl saklanmalı ve korunmalı? Kış boyunca depoda bekleyen veya yeni alınacak yaz lastikleri için nelere dikkat edilmeli? LASİD açıklamasında kış lastiği ve yaz lastiği açısından dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle belirtildi:
 
Kış lastiğini saklarken;

  • Lastiğin saklandığı depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup, temiz olarak muhafaza edilmelidir.
  • Lastikler mümkün ise dik olarak ve yan yana, değil ise üst üste 8 adetten daha fazla olmamak ve zaman zaman üstteki alta mantığıyla yer değiştirilerek istiflenmeli; yerleri dönüşümlü olarak değiştirilmelidir. Lastiklerinizi ağırlık ya da basınç yüzünden kalıcı deformasyona maruz bırakmamaya özen gösterin.
  • Lastiğinizi güçlü olmayan yapay ışık altında saklamalısınız. Güneş ışınlarıyla yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların lastik üzerine gelmesi önlenmelidir.
  • Lastiğinizi oda sıcaklığında saklamalısınız. Depo ortamı mümkün olduğunca serin, kuru ve havalandırılmış olmalıdır. Nemli, ıslak veya rutubetli ortamlarda kesinlikle saklanmamalıdır.
  • Lastiklerinizi; solvent, yakıt, asit vb kimyasalların bulunduğu depolarda ve kıvılcım çıkarabilecek makinelere yakın depolamayın.
  • Lastiklerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.
  • Lastiklerin saklandığı alanda tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri yerlerden su sızıntısı olmamalı.
  • Lastikleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler depoda bulunmamalıdır.
Yaz lastiğini takarken;

Diş derinliği çok önemli: Kış lastiğine geçerken depoda sakladığınız yaz lastiğinizin diş derinliğini mutlaka kontrol etmelisiniz. Diş derinliğinin 1.6 mm’den daha düşük olmaması gerekir (bu lastiklerin yasal olarak da kullanılması mümkün olmadığından, yenileri ile değiştirlmesi gereklidir). Ayrıca 1.6 mm’den daha az diş derinliği olan lastikler yol tutuşu, fren mesafesi, yakıt tüketimi gibi konularda da olumsuzluk getirir.

Düzensiz aşınmalara dikkat: Yaz lastiklerinizin diş, topuk, yanak ve sırt kontrollerini yaptırmalısınız. Lastiğinizin herhangi bir noktasında görülen düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler uzmanları tarafından incelenmeli ve alınacak karara göre uygulama yapılmalıdır.

Doğru janta monte: Lastiklerinizin doğru ve teknik olarak uygun janta monte edilmesini sağlamalısınız.

Aracınıza uygun hava: Yaz lastiklerinizin uygun hava değerlerinde şişirilip şişirilmediğini kontrol edin. Lastiğinize aracınızın kitabında önerilen doğru ve uygun havayı basmalı/bastırmalısınız.

Balans ayarı: Lastiklerinizin balans ayarlarını yaptırmalısınız.

Lastiğin araca montajı: Lastiklerinizi aracınıza monte ettirirken, hep karşılıklı gelen bijonları sıkarak tam ve sağlıklı bir şekilde taktırmalı ve sıkılığı kontrol ettirmelisiniz.

Hava basıncı kontrolü: Lastiğinizin havalarını mümkün olduğunca sık ve lastikler soğuk iken ölçmeli ve azalma var ise tamamlatmalısınız. Unutmayın doğru lastik doğru hava ile daha verimli hizmet eder. Yüksek hava lastiğinizin sırtının ortasında, düşük hava ise lastiğinizin sırtının omuza doğru kenarlarında anormal aşınmalara yol açar ve zamanından önce lastiğinizi değiştirmek zorunda kalırsınız.

 
TEMSA, Almanya’da ‘Maraton’la Atağa Geçti
 
Hertz, “En İyi Araç Kiralama Şirketi” Seçildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TEMSA, Almanya’da ‘Maraton’la Atağa Geçti
Türkiye’nin lider otobüs üreticisi TEMSA, Almanya pazarında güçlü adımlarla ilerliyor.
Yiğit Akü “Endüstriyel Tasarım” kategorisinde 1. Oldu
​Taşıt Araçları Yan Sanayi Derneği (TAYSAD) 39. Olağan Kurul Toplantısı ...
“Scania’m Sapasağlam” İle Tüm Scanialar Sapasağlam
Scania’nın yeni mobil uygulaması “Scania’m Sapasağlam” büyük ilgi görüyor. ...
 
Mercedes-Benz Türk’ten Türkiye Otobüsçüler Federasyonu’na araç desteği
Bu sene 50.yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk ile Türkiye Otobüsçüler ...
​Günay İnşaat da Otokar Atlas’ı Tercih Etti
Hafif kamyon segmentinin iddialı aracı Otokar Atlas, farklı iş kollarının ...
Yeni Atego Ve Arocs Atık Yönetim Teknolojisini Değiştiriyor
Mercedes-Benz Türk, 16-19 Mart tarihlerinde İstanbul Tüyap Fuar ve Kongre ...
 
Ağır Nakliye Sektörüne Mercedes-Benz Arocs 3363 LS Çekici Teslimatı
Mercedes-Benz kamyon grubunda en güçlü motora sahip ağır nakliye taşımacılığı ...
Otoyol Ve Köprülerde 10 Kat Ceza Çilesi Bitmelidir!
Otoyol ve köprülerden farkında olarak/olmadan ödemesiz geçiş yapan araçlardan ...
Opet İle “Şans Yolu” Tekrar Açıldı!
Akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyetinin tescilli lideri OPET; büyük ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucktürkiyebuskamyonumşoförKamyonsondakikanewsfahrer