Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
31 Ekim 2014 Cuma - 11:23

“Kış Lastiklerinizi Şimdiden Hazır Edin”

Brisa, kış şartlarına hazırlıklı olmak için, trafikte sürüş emniyetinin önemli bir parçası olan kış lastiklerini şimdiden temin etmeleri konusunda araç sahiplerine tavsiyede bulunuyor.

“Kış Lastiklerinizi Şimdiden Hazır Edin”

Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, havaların soğumaya başlamasıyla birlikte yaz lastiklerinden kış lastiklerine geçiş yapmak için sürücülere önemli hatırlatmalarda bulunuyor.
 
Soğuk havalarda yumuşaklığını kaybetmeyen özel hamur karışımı ve karlı/buzlu yollarda bile tutunma sağlayan özel sırt deseni sayesinde kış lastikleri, her türlü hava ve yol koşulunda daha emniyetli bir sürüş sağlıyor.

Kış  koşullarında yapılan sürüş testlerine göre, yaz lastikleriyle 50km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44metre iken, bu ölçüyü 36 metreye kadar düşürebiliyor. Bu kısalan 8 metrelik fren mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk geliyor.  Kışın sıkça yaşanan can ve mal kayıplarıyla sonuçlanan trafik kazalarının azaltılmasında, kış lastiği kullanımı hayati bir önem taşıyor.
 
Yönetmeliğe uymamanın cezası 519 TL 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın hazırladığı ve 2 yıl önce yürürlüğe giren “Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik”e göre, kış şartlarına uygun olmayan, kar lastiği takılmamış araçların yola devam etmelerine izin verilmiyor. Kurala uymayan araçların işletmecilerine 519 lira para cezası uygulanıyor. Yönetmelikteki kış lastiği takma zorunluluğu, şehirler arası yük ve yolcu taşıyan ticari araçları kapsıyor. Ancak, Valilik kararı ile binek araçlarda da kış lastiğinin zorunlu hale getirilmesi ise mümkün kılındı. Türkiye’de ise %15-18 aralığında olan kış lastiği penetrasyonu, 2012 yılındaki yasal düzenlemelerin ardından birçok Avrupa ülkesinin de üzerine çıkarak, geçtiğimiz kış döneminde %40’lara yaklaştı.
 
Akpulat: “Kış lastiği sadece kar ile özdeşleştirilmemeli” 
Kış lastiklerinin içeriğindeki yüksek silika oranı ise ıslak zeminde yol tutuşu kuvvetlendirerek ve emniyeti artırdığını belirten Brisa Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Levent Akpulat, “Kış lastiklerimizi ülkemizdeki her türlü iklimsel ve coğrafi şartlar ile müşteri beklentilerini gözeterek geliştiriyor, en zorlu koşullarda test ediyor, sürekli iyileştirmeler yaparak mükemmel performansın izini sürüyoruz. Hedefimiz, ürün özellikleri arasında optimum dengeyi sağlayarak araç sahiplerine emniyetli, sağlam, konforlu ve çevreci bir sürüş deneyimi sunmak. Kullanıcılar genellikle kış lastiğini sadece kar ile özdeşleştirip, kar yağdığında araçlarını kullanmayacaklarını planlayıp, bu yüzden de kış lastiğine ihtiyaçları olmadığına inanıyorlar. Oysa ki, kış aylarında çok değişken hava ve yol koşuluyla karşılaşıyoruz. Evden çıkarken, kuru, soğuk ancak bulutlu olan bir gün, öğlen yoğun yağmura dönüşebiliyor. Zeminde ise erimiş çamur olabiliyor. Hatta akşam eve dönerken karla karışık yağmurla veya karla karşılaşabiliyoruz. Lastiklerin bütün bu değişken hava ve yol koşullarıyla mücadele edebilecek bir yapıda olması, sürüş emniyeti açısından büyük önem taşıyor.” diye konuştu.
 
Lastiklerinizi ‘Lastik Oteli’ne emanet edin… 
Brisa’nın “Lastik Oteli” hizmetine de değinen Akpulat şöyle konuştu: “Kış lastiklerimizi Tükiye genelindeki 1000’e yakın satış ve hizmet noktamıza ek olarak www.lastik.com.tr online satış sitemiz aracılığıyla da uygun koşullarla araç sahiplerine sunuyoruz. Kış lastiğine geçiş döneminde, kullanılmayan yaz lastiklerinin uygun koşullarda saklanması, lastiğin performansının korunması açısından büyük önem taşıyor. Brisa Lastik Oteli’nde lastikleri müşteri bilgilerine göre etiketleyerek, ideal koşullar altında ve sigortalı olarak saklıyor, zamanı geldiğinde ise uzman ve eğitimli servis personelimizle değişim işlemini gerçekleştiriliyoruz.”
 
Kış lastiklerinizi taktırmak için sıra beklemeye gerek yok 
Özellikle hava durumunda ‘kar geliyor’ uyarılarını duyarak, hemen lastik satış noktalarına gidenlerin, maalesef soğukta sıra beklemek zorunda kaldığını hatırlatan Akpulat, “Bu durumun önüne geçmek adına müşterilerimizle iletişime geçerek, onlara gerekli hatırlatma ve bilgilendirmeyi yapıyoruz. Yeni aldıkları veya Lastik Oteli’nde bekleyen kış lastiklerini kar yağmadan araçlarına takıyoruz. Aynı zamanda, tüm araç sahipleri için bir randevu sistemi geliştirdik. Böylece satış ve hizmet noktalarımızdan önceden randevu alarak, hiç sıra beklemeden lastiklerini değiştirmeleri mümkün oluyor.” şeklinde konuştu.
 
Neden kış lastiği? 

  • Kış lastikleri özel karışımı sayesinde ağır kış şartlarında sertleşmeyerek, tutunma özelliklerini korur ve sürüş emniyeti sağlar.
  • İçeriğindeki yüksek silika oranıyla ıslak zeminde sürüş emniyetini artırır.
  • Karlı, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde yaz lastiklerine göre çekiş gücünde %25’e varan avantaj sunar.
  • Yaz lastikleriyle 50 km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44 metre iken, kış lastikleriyle bu mesafe 36 metreye kadar düşer. Bu kısalan 8 metrelik fren mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk gelmektedir.
  • Karlı bir yüzeyde 45 km/s hızla yol alan bir aracın fren mesafesi, zincir takılmış lastikle 31 metre iken kış lastiği ile 12 metreye düşer.
  • Kış lastikleri, hava koşullarına uyumlarına göre iki farklı şekilde markalanır: M&S (Mud&Snow - Çamur ve Kar) ve Snowflake (Yoğun kar). M&S markalaması, çamurlu ve/veya karlı zeminlerde daha iyi performans gösteren lastiklerin yanaklarında bulunur.
  • Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması ani frenleme, viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır. Bu nedenle kış lastiklerinin 4’lü set olarak kullanılması gerekir.
  • Kullanılmayan lastiklerin kuru, serin, güneş ışığı almayan ortamlarda güvenli bir şekilde saklanması gerekir.
  • Araç sahipleri tarafından kış lastikleri, ek bir maliyet olarak algılanmamalıdır; çünkü tek setle tüm yılı geçirdiklerinde lastikler, normalde olması gerekenden çok daha fazla yıpranıyor. Oysa yaz ve kış şartlarına uygun özelliklerdeki 2 set lastikle, bu süre birkaç katına çıkabilir. Öte yandan, kış lastiklerinde standart lastiklere göre ufak bir fiyat farklılığı söz konusudur, bu da kış şartlarına uygun emniyetli sürüş için geliştirilen lastiğin özel yapısından kaynaklanıyor. Aynı ebattaki kış lastiği ile yaz lastiği arasında 10-15 TL fiyat farkı bulunuyor. Bu fiyat farkının karşılığında elde edilen kış koşullarındaki emniyetli sürüş rahatlığı ise tartışmasız daha önemlidir.
 

 
Kış Lastiklerinizi Şimdiden Hazırlayın!
 
Gazelle Next Şimdi Uygun Kredi Şartlarıyla
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kış Lastiklerinizi Şimdiden Hazırlayın!
LASİD (Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği) Genel Sekreteri Bahadır ...
TÜRKTRAKTÖR Yeni Yatırımlarına Devam Ediyor
Türkiye tarım sektörünün lideri TürkTraktör, iş makineleri sektöründeki ...
Filoların Tercihi Axor Olmaya Devam Ediyor
Mercedes-Benz Türk, Orkun Group’a 101 adet Axor kamyonu törenle teslim etti.
 
GEFCO, Taşıma Ağını Yeni Merkezi ile Güçlendiriyor
Kıtalararası trafik akışları konusunda uzman olan GEFCO, 80 merkez ve ...
Temsa, İsveç’te PersonTrafik Fuarı’nda 4 aracını tanıttı
27-30 Ekim tarihleri arasında İsveç’in başkenti Stockholm’de düzenlenen ...
Starpet’in Marmara’daki 17’nci İstasyonu Açıldı
Marmara Bölgesi ve İstanbul’da istasyon ağını hızla genişleten akaryakıt ...
 
​Rallide Final Kuzey Kıbrıs’ta
2014 Türkiye Ralli Şampiyonası’na puan veren son yarış olanKuzey Kıbrıs ...
Ömür Boyu Ehliyet Tarih Oluyor!
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), sürücü kurslarını ehliyet sınıfı sayısında ...
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncufahrertruckKamyondikkatbustreylerkamyonumnews